× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Χωρίς δασκάλους το Πλωμάρι

Συνολικά 7 εκπαιδευτικοί λείπουν από τα δημοτικά σχολεία της Λέσβου- Διαμαρτύρονται οι γονείς

Γράφει η ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ Δημοσίευση 2/10/2020

Χωρίς δασκάλους το Πλωμάρι

Την έντονη διαμαρτυρία τους εκφράζουν με επιστολή τους σε κάθε αρμόδιο φορέα της εκπαίδευσης γονείς και κηδεμόνες του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πλωμαρίου, αλλά και ο οικείος Σύλλογος Γονέων για το γεγονός ότι λείπουν δάσκαλοι στη Β’ και στην Ε’, τάξεις του δημοτικού. Ζητούν άμεσα και συγκεκριμένα μέσα στο πρώτο 10ήμερο του Οκτωβρίου να τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί.

Ας σημειωθεί, ότι όπως έχει γράψει το «Ν», συνολικά εφτά δάσκαλοι λείπουν από τα δημοτικά σχολεία της Λέσβου, λόγω αδειών ειδικού σκοπού, και αναφορικά με την προστασία τους από τον κορονοϊό. Η Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Καίτη Στρατάκη, ανέφερε στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα ότι το υπουργείο έχει υποσχεθεί ότι μέσα στην εβδομάδα αναμένονται οι διορισμοί για να καλυφθούν τα κενά, και ότι στο μεταξύ στο σχολείο του Πλωμαρίου γίνεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Τι εξηγούν οι γονείς

Οι γονείς του Πλωμαρίου παραθέτουν το ιστορικό απουσίας από τις τάξεις λόγω των μέτρων του κορονοϊού τόσο από την προηγούμενη τάξη και τον περασμένο Μάρτιο, όσο και από την καθυστέρηση έναρξης της σχολικής χρονιάς για όλα τα σχολεία της Λέσβου, πάλι λόγω πανδημίας:

«Μέχρι και τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020, η μόνη επαφή τους με το σχολείο ήταν τα διαδικτυακά μαθήματα και η επιστροφή τους στα θρανία μόλις για ένα μήνα μέχρι 26 Ιουνίου 2020». Και ενώ η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με καθυστέρηση μιας εβδομάδας, στις 21/9/2020, και ενώ είχαν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί για τις ανωτέρω τάξεις, ωστόσο από τη μια η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός της Β’ τάξης αλλά και ο μόνιμος εκπαιδευτικός της Ε’ τάξης έλαβαν άδεια ειδικού σκοπού διότι ανήκουν- έκαστος για τους λόγους του- σε ευάλωτες ομάδες.

Οι γονείς εξηγούν ότι από τις 9 Σεπτεμβρίου οι αρμόδιοι φορείς γνώριζαν τα υπάρχοντα κενά, και παρόλα αυτά, μέχρι την έναρξη των μαθημάτων 21 του μηνός αλλά και μέχρι σήμερα οι ανωτέρω θέσεις παραμένουν κενές, με αποτέλεσμα τα παιδιά να παραμένουν στο σπίτι.

Η κατάσταση αυτή, προσθέτουν, δημιουργεί πληθώρα προβλημάτων:

«πρώτον και κύριον οι μαθητές των τάξεων αυτών έχουν μείνει ήδη αρκετά πίσω στην τρέχουσα διδακτέα ύλη, εάν λάβουμε υπόψη τόσο την χρονική καθυστέρηση έναρξης των μαθημάτων αλλά και συνυπολογίζοντας τη μη διδαχθείσα ύλη από τη προηγούμενη τάξη (α’ και δ’ αντίστοιχα), η οποία είναι περισσότερο από αναγκαίο να αναπληρωθεί κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους.

Δεύτερον, ακόμα και αν λάβουμε υπόψη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω διαδικτύου, οφείλουμε να επισημάνουμε την αντικειμενική αδυναμία συμμετοχής όλων των μαθητών, είτε λόγω έλλειψης εξοπλισμού, είτε αδυναμίας ελέγχου και επίβλεψης από γονείς, συνεπώς πολλοί από τους μαθητές να μην λαμβάνουν ούτε αυτό το είδος εκπαίδευσης.

Τρίτον, η επί μακρόν παραμονή των παιδιών στο σπίτι αφενός τα αποκόπτει από το σχολικό περιβάλλον και τα οφέλη που αυτό προσφέρει (συνεργασία, συμμετοχή, πειθαρχία, μάθηση, συνέπεια, οργανοτικότητα κλπ) αφετέρου δημιουργεί σοβαρότατο πρόβλημα στους γονείς, και ειδικά στους εργαζόμενους, καθώς οι τελευταίοι είτε οφείλουν να παραμένουν στο σπίτι για την επίβλεψη των παιδιών, είτε αναγκάζονται να λαμβάνουν τις προβλεπόμενες άδειες ειδικού σκοπού, με τις όποιες αρνητικές συνέπειες (μειωμένος μισθός, μείωση χρόνου κανονικής άδειας, κλπ) που θα μπορούσαν να αποφύγουν.

Άλλωστε η πληθώρα των εργαζόμενων γονέων και κηδεμόνων σε επιχειρήσεις στην περιοχή του Πλωμαρίου δεν έχουν την επιλογή της τηλε-εργασίας (μικρές ατομικές επιχειρήσεις κλπ).

Τέταρτον, η όλη κατάσταση – όπως έχει διαμορφωθεί και εξελίσσεται- δημιουργεί ένταση και ανησυχία στους μαθητές καθώς από τη μία ξεκίνησαν την σχολική χρονιά με συμμετοχή στον καθιερωμένο αγιασμό και παραλαβή βιβλίων, από την άλλη, διαρκώς μετατίθεται χρονικά η έναρξη των μαθημάτων τους και ένταξη τους στο σχολικό περιβάλλον, ενώ βλέπουν τους υπόλοιπους μαθητές (άλλων τάξεων) να έχουν μπει σε μια κανονικότητα.

Και όλα τα ανωτέρω, έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά με ευθύνη των αρμοδίων φορέων του Υπουργείου, καθώς δεν φρόντισαν την έγκαιρη τοποθέτηση δασκάλου, όταν ήδη από αρχές Σεπτεμβρίου (9/9/2020) γνώριζαν με βεβαιότητα την έλλειψη εκπαιδευτικών και τους λόγους εκάστου. Αλλά και σε κάθε περίπτωση, δεδομένου ότι η έναρξη της σχολικής χρονιάς έγινε εν μέσω covid-19 και με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προστασίας, όφειλαν να έχουν τουλάχιστον προβλέψει τα πιθανά κενά και να έχουν άμεσα διαθέσιμο διδακτικό προσωπικό.

Αντ’ αυτού επέτρεψαν την υποβολή αιτήσεων από εκπαιδευτικούς (αναπληρωτές ή covid δασκάλους με 3μηνες συμβάσεις) με μεγάλη καθυστέρηση, ενώ με ακόμα μεγαλύτερη αμέλεια, κωλυσιεργία τοποθετούν το προσωπικό «σε φάσεις»!

Ωστόσο οφείλουν οι αρμόδιοι να αντιληφθούν ότι δεν μπορούμε να απαιτούμε από τους μαθητές συνέπεια, πειθαρχία, οργάνωση, ετοιμότητα, όταν το σχολείο και οι «διοικήσεις» του δεν ενεργούν με αυτές τις αρχές.

Δεν είναι δυνατόν να προβλέπονται προστατευτικά μέτρα στα σχολεία κατά του κορονοϊού (μάσκες παγουρίνα, αποστάσεις κλπ), όταν δεν έχει εξασφαλιστεί η πρόσβαση και παραμονή των μαθητών σε αυτά!!!

Επειδή τα παιδιά μας έχουν τα ίδια δικαιώματα με όλα τα παιδιά-μαθητές της Ελλάδας!

Επειδή απαιτούμε από τις αρμόδιες Αρχές να σταθούν στο ύψος των θέσεων τους και των περιστάσεων!

Επειδή θα μπορούσε να εξευρεθεί συμβιβαστική λύση, με προσωρινή «κάλυψη» των κενών θέσεων από εκπαιδευτικούς ολοημέρου, ή τμημάτων υποδοχής κλπ. που έχουν ήδη τοποθετηθεί σε σχολεία,

Διαμαρτυρόμαστε εντόνως για την υπάρχουσα κατάσταση και απαιτρούμε την άμεση εντός του πρώτου 10ημέρου του Οκτωβρίου τοποθέτηση εκπαιδευτικών»

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΔΡΑΣΕΙΣ

Συγκέντρωση συμπαράστασης στο Δημήτρη Κουφοντίνα

Το μεσημέρι στην προκυμαία της Μυτιλήνης
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Ψέματα καταλογίζει στον Κύτελη για τη νέα δομή η «Πυξίδα»

Ανακοίνωση της παράταξης μετά τη συνάντηση των δημάρχων με τον πρωθυπουργό
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Πέντε συλλήψεις για παραβίαση των μέτρων

Κορονοπάρτι και κορονοκαφενές. Επιβλήθηκαν και διοικητικά πρόστιμα συνολικά 16.800 ευρώ
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

«Οι συμβιβασμοί φαίνονται έξυπνοι, μέχρι να βουλιάξουν στις λάσπες του Καρά Τεπέ»

Ο Γ. Μπουρνούς για το νέο Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου της ΕΕ
ΔΡΑΣΕΙΣ

Η Λέσβος στον ποδηλατικό χάρτη της Aegean Trails

Μέσα από τις προσπάθειες του Ποδηλατικού Συλλόγου η Λέσβος ανακηρύχθηκε μια από τις πιο ποδηλατικά ενεργές κοινότητες στην Ελλάδα
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Εμπρηστικός μηχανισμός στα δικαστήρια

«Συμβολική ενέργεια» αντιεξουσιαστών στη Μυτιλήνη την περασμένη Πέμπτη σε ένδειξη συμπαράστασης στον απεργό πείνας Δημήτρη Κουφοντίνα
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Βάρκα στην περιοχή Πλωμαρίου

Άγνωστος αριθμός επιβαινόντων προσφύγων και μεταναστών, εντοπίστηκαν 23
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ο Στρατής Πάλλης πρόεδρος στη «Συνύπαρξη»

Νέο διοικητικό συμβούλιο μετά τις αρχαιρεσίες της δραστήριας εθελοντικής Κίνησης
ΔΡΑΣΕΙΣ

Διεθνής Επετειακή Συνδιάσκεψη των Ρομά (1971‑2021)

Τη συνδιάσκεψη που θα πραγματοποιηθεί υπό την Αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, διοργανώνει φέτος για πρώτη φορά η Πανελλαδική Συνομοσπονδίας Ελλήνων Ρομά
ΥΓΕΙΑ

«Αμεσα τεστ και απολύμανση στο σχολείο της Καλλονής»

Ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου της περιοχής μετά τα θετικά κρούσματα που εντοπίστηκαν
ΔΡΑΣΕΙΣ

90.000 ευρώ για την υποστύλωση του Ρωμαϊκού Υδραγωγείου της Μόριας

Χρηματοδότηση από το Υπουργείο Πολιτισμού για την άμεση υποστύλωση του μνημείου ώστε να αποφευχθεί πιθανή κατάρρευση του
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

«Να μεταφερθούν όλοι σε δομή 3.000 ατόμων»

Τι λέει ο Σύλλογος Κατοίκων Μόριας, Παναγιούδας, και όμορων Κοινοτήτων