«Το Υπουργείο Παιδείας δεν δημοσιοποιεί τις λεπτομέρειες της σύμβασης με τη Cisco για το webex»
Κριτική στο Υπουργείο για την κακή ποιότητα της τηλεκπαίδευσης από το Συντονιστή του ΣΥΡΙΖΑ Λέσβου Σταύρο Καραβασίλη
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημοσίευση 20/11/2020
Εντελώς απροετοίμαστο βρήκε η πανδημία του κορονοϊού το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με το Συντονιστή του ΣΥΡΙΖΑ Λέσβου Σταύρο Καραβασίλη, ο οποίος βιώνει μαζί με χιλιάδες πολίτες τις τελευταίες εβδομάδες το μαρτύριο της τηλεκπαίδευσης, αφού ο ίδιος είναι εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια και εκπαίδευση και γονιός παιδιών του δημοτικού.
Μικρά τμήματα περισσότεροι δάσκαλοι
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Ν» και στην εκπομπή «Πρωινοί Διάλογοι», Στ. Καραβασίλης αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί και στο γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν φρόντισε εγκαίρως να λάβει τα απαραίτητα μέτρα στα σχολεία για την ομαλή λειτουργία τους, με διαχωρισμό των τμημάτων και πρόσληψη δασκάλων και καθηγητών για να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες και να πραγματοποιείται με ασφάλεια το μάθημα στα σχολεία.
Η σύμβαση της Cisco
Ο Στρ. Καραβασίλης μιλώντας για την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης σε Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευσης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι υπάρχουν αρκετά προβλήματα διότι όπως είπε ο όγκος των μαθητών είναι μεγάλος και το σύστημα της ιδιωτικής εταιρείας που ανέλαβε την οργάνωση της πλατφόρμας προφανώς δεν έχει αρκετά δυνατούς σέρβερ για να μπορέσει να κρατήσει όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που μπαίνουν ταυτόχρονα στο μάθημα.
«Έχουμε ζητήσει ως ΣΥΡΙΖΑ από την Υπουργό Υγείας κ. Κεραμέως να μας γνωστοποιήσει τους ακριβείς όρους της σύμβασης με την ιδιωτική εταιρεία που διαχειρίζεται το webex. Προς το παρών δεν έχουμε λάβει καμία ενημέρωση και το σχετικό έγγραφο μας λένε ότι είναι απόρρητο. Από εκεί και πέρα ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι την πρώτη ημέρα της τηλεκπαίδευσης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τα περισσότερα δημόσια σχολεία δεν μπόρεσαν να συνδεθούν και να κάνουν μάθημα σε αντίθεση με τα ιδιωτικά σχολεία που είχαν το ελεύθερο να επιλέξουν για το μάθημά τους οποιαδήποτε πλατφόρμα επιθυμούσαν. Σε όλα τα ιδιωτικά το μάθημα έγινε κανονικά»
Αξιοποιήση του επιστημονικού προσωπικού
«Από εκεί πέρα, σημειώνει ο Σταύρος Καραβασίλης, η πολιτεία και τα αρμόδια Υπουργεία διαθέτουν αξιόλογους επιστήμονες πληροφορικής οι οποίοι θα μπορούσαν να οργανώσουν και να φτιάξουν έναν πολύ καλό σύστημα, μια νέα κρατική πλατφόρμα για τα σχολεία στο πρότυπο ανάλογης που διαθέτει το Υπουργείο Εσωτερικών. Τα χρήματα που δόθηκαν στην ιδιωτική εταιρεία θα μπορούσαν να διατεθούν για την αγορά εξοπλισμού και οργάνωσης ενός νέου ανθεκτικού δικτύου που θα μπορούσε να καλύψει το σύνολο των αναγκών της εκπαίδευσης σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία».