Συγχώνευση και κατάργηση γραφείων στα ΕΛΤΑ Λέσβου
Περιορίζονται σημαντικά οι ταχυδρομικοί τομείς της Μυτιλήνης και των χωριών. Υπό κατάργηση τα γραφεία Πέτρας και Αγίας Παρασκευής
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημοσίευση 5/1/2021
Με περικοπή μισθών και σχέδιο συγχώνευσης γραφείων και υπηρεσιών, έκανε ποδαρικό το 2021 για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία και τις τοπικές υπηρεσίες της Λέσβου στο προσωπικό των οποίων επικρατεί σύμφωνα με πληροφορίες έντονος προβληματισμός για το πώς θα καλυφθούν οι ανάγκες του νησιού και των χωριών χωρίς σοβαρό αντίκτυπο στην ποιότητα υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες.
Προς το παρόν το σχέδιο της συγχώνευσης των υπηρεσιών δεν έχει οριστικοποιηθεί και όλα τα ζητήματα παραμένουν ανοιχτά, υπό συζήτηση και διαπραγμάτευση ωστόσο σε γενικές γραμμές οι προβλέψεις που υπάρχουν δεν είναι ιδιαίτερα ευοίωνες για το μέλλον των ταχυδρομικών υπηρεσιών του νησιού μας.
Περικοπές τομέων
Ειδικότερα στην πόλη της Μυτιλήνης αυτή τη στιγμή υπάρχουν 8 ταχυδρομικοί τομείς από τους οποίους ενεργοί είναι οι 7. Το νέο σχέδιο προβλέπει την περικοπή των τομέων αυτών σε 3.
Παράλληλα αυτή τη στιγμή υπάρχουν 5 τομείς, ενεργοί 4 μόνο, οι οποίοι εξυπηρετούν τα χωριά της Δ.Ε. Μυτιλήνης και της Δ.Ε. Θερμής έως τη Σκάλα Νέων Κυδωνιών. Οι τομείς αυτοί θα περιορισθούν στους 2.
Επιπλέον οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι προβλέπεται το κλείσιμο του Ταχυδρομικού γραφείου της Αγίας Παρασκευής το οποίο θα ενταχθεί στο δυναμικό της Καλλονής καθώς και το κλείσιμο του ταχυδρομικού γραφείου της Πέτρας το οποίο θα ενταχθεί στο δυναμικό της Μήθυμνας.
Αλλαγές στα χρονικά πλαίσιά
Στο πλαίσιο των αλλαγών αυτών αναμένεται να τροποποιηθούν και τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης της αλληλογραφίας. Οι φάκελοι πρώτης προτεραιότητας οι οποίοι σήμερα παραδίδονται εντός μίας ημέρας πλέον θα παραδίδονται σε 3 ημέρες ενώ οι φάκελοι β’ προτεραιότητας όπως οι λογαριασμοί, που παραδίδονται σήμερα εντός τριημέρου πλέον η παράδοσή τους θα γίνεται εντός 5 ημερών.
Στα μικρά χωριά
Οι μεγάλοι χαμένοι όλης αυτής της ιστορίας είναι σαφώς οι κάτοικοι των μικρών χωριών, κάτω των 500 κατοίκων οι οποίοι μέχρι σήμερα εξυπηρετούνταν από το ταχυδρομείο κάθε 2 ημέρες. Μάλιστα σε αυτές τις περιπτώσεις ο ταχυδρόμος του χωριού, είχε και το ρόλο του εισπράκτορα αφού αναλάμβανε και την είσπραξη των λογαριασμών. Πλέον η εξυπηρέτηση των μικρών χωριών θα γίνεται κάθε 4-5 μέρες, μπορεί και μία φορά την εβδομάδα.
Αναφερόμενος στο πλαίσιο των αλλαγών ο προϊστάμενος των ΕΛΤΑ Λέσβου Ευριπίδης Κακαβούλιας σημειώνει ότι τίποτα ακόμη δεν κλείσει και γίνεται προσπάθεια και συζήτηση με την κεντρική διοίκηση ώστε να διατηρηθούν ορισμένες από τις υπό κατάργηση υπηρεσίες και τομείς.
«Τίποτα δεν είναι βέβαιο»
«Προς το παρόν λειτουργούμε κανονικά, υπάρχει όμως σχεδιασμός για την αλλαγή – τροποποίηση και μείωση των υφιστάμενων ταχυδρομικών τομέων. Τίποτα δεν έχει κλείσει και δεν έχει οριστικοποιηθεί. Ευελπιστούμε να κρατήσουμε ορισμένες υπηρεσίες στην πόλη της Μυτιλήνης και στα χωριά με δεδομένο ότι διακινούνται μέσω των Ελληνικών Ταχυδρομείων και ορισμένες εφημερίδες οι οποίες πρέπει να παραδίδονται αυθημερόν. Από εκεί και πέρα στόχος μας είναι να διατηρήσουμε όσο το δυνατόν συχνότερα την εξυπηρέτηση των μικρών χωριών, όπου μεγάλο ποσοστό των κατοίκων είναι ηλικιωμένοι άνθρωποι που περιμένουν να παραλάβουν την αλληλογραφία και τους λογαριασμούς τους από τον ταχυδρόμο».
Όπως αναφέρει ο Ευρ. Κακαβούλιας ο λόγος για τον οποίον η κεντρική διοίκηση των ΕΛΤΑ προχωρά σε σχεδιασμό περικοπής υπηρεσιών είναι επειδή τα τελευταία χρόνια έχει μειωθεί σημαντικά η διακίνηση της αλληλογραφίας παντός είδους και ως εκ τούτου και τα έσοδα της Εταιρείας.
Κουλτούρα άλλης εποχής
«Η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών καθώς και οι ιδιωτικές εταιρείες μεταφορών, έχουν περιορίσει σημαντικά το αντικείμενο των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Ακόμη και οι λογαριασμοί πλέον είτε είναι στην πλειοψηφία τους ηλεκτρονικοί είτε διακινούνται με ιδιωτικές εταιρείες. Οι παλιότεροι θα θυμούνται την τεράστια κίνηση των ελληνικών ταχυδρομείων τις ημέρες αυτές λόγω των ευχετήριων καρτών που διακινούνταν. Πλέον αυτή η δραστηριότητα ανήκει σε μια άλλη εποχή. Όλα αυτά είναι φυσικό να περιορίσουν σημαντικά τα έσοδα της Εταιρείας η οποία λαμβάνει μέτρα για την περιστολή των δαπανών και την συγχώνευση των υπηρεσιών της», σημείωσε ο Ευρ. Κακαβούλιας.
Και περικοπή μισθών...
Εκτός από την περιορισμό και τη συγχώνευση των υπηρεσιών, η Διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων προχώρησε από 1η Ιανουαρίου και σε περικοπή μισθών των εργαζομένων σε ποσοστό 8%. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περικοπές των μισθών στη συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων από την ημέρα που ξεκίνησαν τα μνημόνια έως σήμερα ξεπερνά το 30%. Παράλληλα πληροφορίες αναφέρουν ότι τα ΕΛΤΑ μελετούν σχέδιο εθελούσιας εξόδου εργαζομένων με πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.