Ήπια κυκλοφορία μέχρι την είσοδο της πλαζ
Απόφαση της Κοινότητας Μυτιλήνης για τον περιφερειακό του κάστρου θέτει κανόνες λειτουργίας. Μόνο μέχρι 30 αυτοκίνητα σταθμεύουν σε συγκεκριμένο χώρο. Δίκυκλα εκτός δρόμου, δωρεάν mini bus, δωρεάν παρκινγκ στο τελωνείο
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 11/6/2021
Με απόφαση του το βράδυ της περασμένης Δευτέρας το Συμβούλιο της Κοινότητας Μυτιλήνης (μειοψηφούντων τα συμβούλων της παράταξης «ελεύθεροι πολίτες» πρότειναν σειρά μέτρων σε όφελος των πολιτών της πόλης αλλά και του σημαντικού έργου του νέου περιφερειακού δρόμου από το άγαλμα της ελευθερίας μέχρι το κάτω κάστρο.
Οι ρυθμίσεις που προτείνονται να ισχύσουν είναι μέχρι το τέλος Οκτωβρίου οπότε και θα κλείσει η πλάζ «οπότε επανερχόμαστε εκτιμώντας την υφιστάμενη κατάσταση και τις ανάγκες χειμερινής λειτουργίας κι εξυπηρέτησης του δρόμου».
Με την απόφαση πεζοδρομείται το σύνολο του δρόμου με εξαίρεση από το πρωί ως τις 8 το βράδυ του τμήματος ήπιας κυκλοφορίας από το άγαλμα της ελευθερίας μέχρι την είσοδο της πλαζ.
- Προτείνεται επίσης 30 (ή όσες μπορεί να δημιουργηθούν) θέσεις στάθμευσης απέναντι από την είσοδο της πλαζ με κατάλληλη σήμανση - διαχωρισμό. Έξη εξ αυτών θα ανήκουν με σήμανση σε ΑΜΕΑ. Απαγόρευση και αποτροπή εισόδου αυτοκινήτων στο χώρο του άλσους
- Τα ιδιωτικά αυτοκίνητα ως τις 8 μ.μ θα εισέρχονται με μικρή ταχύτητα στο δρόμο ήπιας κυκλοφορίας ως την είσοδο της πλαζ και θα σταθμεύουν με προτεραιότητα για ΑΜΕΑ, ηλικιωμένους ή έχοντες δυσκολία στην κίνηση, οικογένειες κλπ. Όσοι δεν βρίσκουν θέση στάθμευσης θα αφήνουν τον επισκέπτη της πλαζ, θα κάνουν αναστροφή πριν το μνημείο εκτελεσθέντων και θα αποχωρούν, έχοντας τη δυνατότητα να παρκάρουν εξωτερικά του δρόμου ή στο λιμάνι. Εννοείται ότι θα υπάρχει σε όλο το δρόμο ελεύθερη πρόσβαση και ανά πάσα ώρα στα οχήματα εκτάκτου ανάγκης (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική, Αστυνομία).
- Τα δίκυκλα δε θα εισέρχονται στον πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο αλλά θα σταθμεύουν σε ειδικό οριοθετημένο χώρο, με σήμανση, στην εσοχή όπου το δένδρο με τον περίβολο μετά το Άγαλμα της Ελευθερίας.
- Το πάρκινγκ στο λιμάνι, για τους λουόμενους με εισιτήριο της πλαζ θα είναι ελεύθερο. Ή/και η πληρωμή στο πάρκινγκ του λιμανιού να εξασφαλίζει πρόσβαση άνευ αντιτίμου στην πλαζ.
Mini-bus να μεταφέρουν άνευ κόστους τους πολίτες με μεγάλη συχνότητα από την πλατεία Σαπφούς με στάση στο πάρκινγκ λιμανιού. Το mini-bus θα μπορεί να συνεχίζει (αν υπάρχουν επιβάτες) ως τη Φυκιότρυπα και να επιστρέφει. Η κίνηση του mini-bus θα επιτρέπεται και για τα taxi.
- Στις 8 το βράδυ ο δρόμος στο σύνολο του θα κλείνει για όλα τα οχήματα και θα παραδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες. Οι βραδινοί επισκέπτες της πλαζ θα μπορούν να την προσεγγίζουν με τα πόδια διανύοντας απόσταση 175μ. από το Άγαλμα της Ελευθερίας.
- Πλαστικοί πορτοκαλί οριοδείκτες (κολωνάκια) να διαχωρίζουν τον ποδηλατόδρομο από το δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
- Αστυνόμευση συνεχής για την τήρηση της ασφάλειας, της δημόσιας τάξης, της πρόληψης παραβατικότητας και της ήπιας κυκλοφορίας των οχημάτων ως την πλαζ.
- Τοποθέτηση κατάλληλων σημάνσεων-πινακίδων πληροφόρησης των πολιτών για τις κυκλοφοριακές αυτές ρυθμίσεις που θα μπουν στο Άγαλμα Ελευθερίας και στο ύψος της εισόδου της πλαζ.
- Καθαρισμός και φωτισμός του άλσους Τσαμάκια και διαχείρισή του με απόδοση του προοπτικά σε εθελοντικούς φορείς με ξύλινα λυόμενα.
- Επαρκείς κάδοι και καλαθάκια απορριμμάτων κατά μήκος όλου του περιφερειακού δρόμου. Πρόβλεψη καθημερινού καθαρισμού του άλσους και του πεζοδρόμου – ποδηλατοδρόμου.
Για την πεζοδρόμηση
Αναφορικά με την επικείμενη πεζοδρόμηση του Ιστορικού Κέντρου της πόλης στα Λαδάδικα, η Κοινότητα Μυτιλήνης εξέφρασε τη θετική στάση και συμπαράσταση προς τους πληττόμενους επαγγελματίες του κλάδου της εστίασης και ψυχαγωγίας, ζητώντας όμως από το Δήμο Μυτιλήνης ως προϋποθέσεις
- τις σύμφωνες γνωμοδοτήσεις ΕΛ.ΑΣ., Π.Υ. και ΕΚΑΒ,
- την ανάπτυξη σχεδίων χώρων και την εφαρμογή οριοθέτησης της ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων από τους καταστηματάρχες, βάσει κανόνων, ώστε να διατίθεται επαρκής ελεύθερος χώρος κίνησης για τους πεζούς.
- την ενημέρωση της Κοινότητας για το διατεινόμενο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) που θα συμπεριλάβει τη συγκοινωνιακή μελέτη του Ιστορικού Κέντρου και της Αγοράς της πόλης που έχει αιτηθεί η Δημοτική Κοινότητα Μυτιλήνης από το Δήμο Μυτιλήνης.
Επίσης, τα μέλη του Συμβουλίου της Κοινότητας συναντήθηκαν με τον Τεχνικό Διευθυντή της ΔΕΥΑΛ Παρασκευά Φυνδανή, στον οποίο τόνισαν την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών για την έναρξη κατασκευής του έργου του βιολογικού καθαρισμού των νότιων προαστίων της πόλης με παράλληλη διερεύνηση χρηματοδότησής του με τη συνδρομή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου καθώς και την ένταξη του συνόλου του αποχετευτικού δικτύου της πόλης σε κεντρική διαχείριση στο δίκτυο του βιολογικού καθαρισμού ώστε να αποφεύγονται η ρύπανση του φυσικού περιβάλλοντος από υγρά αστικά απόβλητα κι η έκλυση δυσάρεστων οσμών σε διάφορα σημεία της πόλης μέσα από αγωγούς και κανάλια ομβρίων υδάτων.