ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ανανέωση με άρωμα γυναίκας στον Εμπορικό Σύλλογο;
Παρασκήνιο και συζητήσεις για τις νέες υποψηφιότητες στον Εμπορικό Σύλλογο Μυτιλήνης. Κρίσιμη θητεία αυτή που έρχεται αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημοσίευση 15/9/2021
Σε πλήρη εξέλιξη είναι τις ημέρες αυτές οι συζητήσεις και οι διεργασίες για τις εκλογές του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στις 29 Σεπτεμβρίου, ενώ η προθεσμία για την κατάθεση των υποψηφιοτήτων είναι από σήμερα Tετάρτη 15 Σεπτεμβρίου έως την επόμενη Τετάρτη 22 του μήνα από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι.
Όπως είχε αναφέρει το «Ν» σε σχετικό ρεπορτάζ τις προηγούμενες ημέρες ο νυν πρόεδρος Παναγιώτης Παπαρίσβας δεν θα είναι ξανά υποψήφιος, λόγω συνταξιοδότησης, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες πιθανόν δεν θα είναι υποψήφιος για το Διοικητικό Συμβούλιο ούτε ο νυν αντιπρόεδρος Κ. Καζάζης ο οποίος ενδιαφέρεται κυρίως για την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου.
Ήδη αυτή τη στιγμή στους κόλπους της αγοράς και των μελών του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για τις νέες υποψηφιότητες και όπως όλα δείχνουν πνέει αέρας ανανέωσης με νέα πρόσωπα που φαίνεται πως ετοιμάζονται να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στο στίβο των εκλογών.
Ανανέωση με άρωμα γυναίκας;
Μεταξύ των ονομάτων που ακούγονται έντονα για νέες υποψηφιότητες είναι αυτά της Βάλιας Μπαρμπατιώτη ιδιοκτήτριας βιβλιοπωλείου και της Φιλίτσας Γκιγκιλίνη ιδιοκτήτριας καταστήματος με γυναικεία ρούχα.
Ξανά υποψήφιοι θα είναι, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, τα μέλη του απερχόμενου Συμβουλίου, Μπάμπης Αράπης, Βαγγέλης Μολυβιάτης και Γιάννης Μουτζούρης, ενώ πολύ έντονα ακούγονται και τα ονόματα του Χρήστου Καρίπη, ιδιοκτήτη καταστήματος χρωμάτων καθώς και της ιδιοκτήτριας καταστήματος ρούχων Μαρίας Χατζησάββα που συμμετέχουν στο σημερινό Δ.Σ. Ακόμη ωστόσο δεν έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της για το αν θα είναι υποψήφια η δραστήρια Μαρία Βαμβακίτου.
Το μεγάλο ερώτημα ωστόσο είναι ποιος θα είναι ο διάδοχος του Παναγιώτη Παπαρίσβα στην προεδρία του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, ενός ιστορικού επαγγελματικού συλλόγου της πόλης μας, ο οποίος το επόμενο διάστημα θα κληθεί να αντιμετωπίσει μια σειρά από σοβαρές και σημαντικές προκλήσεις.
Οι προκλήσεις της περιόδου
Ο νέος πρόεδρος και γενικότερα τα μέλη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, οφείλουν να δραστηριοποιηθούν και να ανοίξουν την αγκαλιά του Συλλόγου σε νέα μέλη και εμπόρους της πόλης μας. Αυτή τη στιγμή ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης, έχει περίπου 180 μέλη τη στιγμή που οι εμπορικές επιχειρήσεις της πόλης ξεπερνούν κατά πολύ τις 1.000 ίσως και τις 2.000. Ένα άνοιγμα σε νέους επιχειρηματίες και εμπόρους με την εγγραφή μελών σίγουρα θα φέρει αέρα ανανέωσης στους κόλπους του Συλλόγου, καλύτερη συσπείρωση του εμπορικού κόσμου, νέες ιδέες και προτάσεις για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη διακίνηση των προϊόντων στον τόπο μας με την ταυτόχρονη προσέγγιση του καταναλωτικού κοινού, ώστε να παραμείνει κοντά στα καταστήματα της πόλης μας.
Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τους επόμενους μήνες η αγορά της Μυτιλήνης και γενικότερα οι επιχειρήσεις του νησιού μας θα κληθούν να αντιμετωπίσουν νέα δεδομένα και μεγάλες προκλήσεις.
Jumbo και Τουρκία
Η αύξηση των τιμών σε είδη πρώτης ανάγκης, θα στρέψει το ενδιαφέρον των καταναλωτών σε εναλλακτικές λύσεις προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα και μεταξύ αυτών των λύσεων βέβαια περιλαμβάνονται οι αγορές από το διαδίκτυο και οι αγορές από μεγάλα πολυκαταστήματα. Ειδικά στη Λέσβο, ο Εμπορικός κόσμος θα έρθει αντιμέτωπος με ένα πολυκατάστημα κολοσσό, τη γνωστή αλυσίδα Jumbo η οποία θα ανοίξει υποκατάστημα στη Λέσβο και το οποίο φημολογείται ότι θα αγγίζει τα 9.000 τ.μ.
Όπως αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς, η εξέλιξη θα αλλάξει για πάντα το χάρτη της μικρής κλειστής οικονομίας της Λέσβου και εκτιμούν ότι θα κλείσουν πολλές επιχειρήσεις που εμπορεύονται παιχνίδια, χαρτικά, είδη σπιτιού, ρούχα, μικροέπιπλα, κ.λπ.
Από την άλλη πλευρά τους επόμενους μήνες καλώς εχόντων των πραγμάτων θα ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια σύνδεσης με την Τουρκία η οποία ως γνωστόν διαθέτει μία ιδιαίτερα φθηνή αγορά που ανέκαθεν αποτελούσε πόλο έλξης για τους Λέσβίους και κυρίως τους Μυτιληνιούς.
Το νέο σκηνικό λοιπόν που διαμορφώνεται στην εμπορική δραστηριότητα της Μυτιλήνης και του νησιού μας γενικότερα, σε συνδυασμό με τις πληγές που άφησε η κρίση του κορονοϊού στις επιχειρήσεις και τα καταστήματα, απαιτεί λεπτούς χειρισμούς, έντονη δραστηριοποίηση, διεκδικήσεις νέες ιδέες και προτάσεις οι οποίες θα κρατήσουν ζωντανές τις αγορές μας και μαζί με αυτές χιλιάδες θέσεις εργασίας στις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης που θα εκλεγεί, με παλιά και νέα μέλη, θα έχει μπροστά του μία ιδιαίτερα κρίσιμη θητεία η οποία θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις στην αγορά της πόλης μας.