× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Γιατί δεν πληρώνεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο;»

Επιστολή του προέδρου του Περιφερειακού Τμήματος Ανατολικού Αιγαίου του Οικονομικού Επιμελητηρίου Παναγιώτη Μπαρούτη προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 7/12/2021

«Γιατί δεν πληρώνεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο;»

Επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκη, απέστειλε ο πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Ανατολικού Αιγαίου του Οικονομικού Επιμελητηρίου  Παναγιώτης Μπαρούτης για το ζήτημα της καθυστέρησης καταβολής του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Όπως αναφέρει ο Παναγιώτης Μπαρούτης υπάρχει έντονη ανησυχία στους κατοίκους των νησιών μας, διότι από την αρχή του έτους υπάρχει έντονη αρρυθμία στις πληρωμές τόσο στα φυσικά πρόσωπα όσο και στις επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν πάρει ούτε ευρώ εδώ και ένα χρόνο σχεδόν. 

Αναλυτικά στην επιστολή του ο Παναγιώτης Μπαρούτης αναφέρει: 

«Με ιδιαίτερη ανησυχία και προβληματισμό παρατηρούμε τις μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις. Όπως είναι γνωστό το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποσκοπεί στην εξίσωση του κόστους μετακίνησης επιβατών και μεταφοράς εμπορευμάτων και πρώτων υλών από και προς τα νησιά με μέσα θαλάσσιας μεταφοράς -και εναέριας για τα φυσικά πρόσωπα - με το κόστος που θα ίσχυε στα μέσα χερσαίας μεταφοράς.

Σύμφωνα με ότι έχει γίνει γνωστό τα φυσικά πρόσωπα δεν έχουν αποζημιωθεί για μετακινήσεις από τον Ιούνιο τρέχοντος έτους ενώ καμία επιχείρηση δεν έχει επιδοτηθεί για ολόκληρο το 2021. Επισημαίνεται ότι αρχικά η επιδότηση του μεταφορικού κόστους δινόταν στις επιχειρήσεις κάθε τρίμηνο και στους επιβάτες τον επόμενο μήνα της μετακίνησης.

Στη συνέχεια τα χρονικά αυτά όρια τροποποιήθηκαν και καθιερώθηκε να γίνεται κάθε 3 έως 6 μήνες για τους επιβάτες και κάθε 6 μήνες για τις επιχειρήσεις για τις οποίες βέβαια αυτό δεν έχει τηρηθεί δεδομένου ότι δεν έχει γίνει καμία πληρωμή από την αρχή του έτους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατάργηση στην πράξη του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα, παρά τα θετικά αποτελέσματα της πιλοτικής του εφαρμογής, στερεί από την επιχειρηματικότητα αλλά και τους κατοίκους της ακριτικής μας Περιφέρειας ένα ισχυρό αναπτυξιακό παράγοντα.

Το Οικονομικό Επιμελητήριο ως επίσημος σύμβουλος της πολιτείας σε οικονομικά θέματα δεν αγνοεί την ισχυρή δημοσιονομική πίεση που ασκεί η πανδημία στις κρατικές δαπάνες αλλά θεωρούμε ότι το ύψος της σχετικής δαπάνης για την κάλυψη της επιδότησης του συζητούμενου μέτρου δεν είναι απαγορευτικό.

Δεν παραλείπουμε να σημειώσουμε ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο στην εκπλήρωση της συνταγματικής επιταγής για την ενίσχυση της νησιωτικότητας. Με αυτά τα δεδομένα θεωρούμε αδιανόητη κάθε σκέψη εγκατάλειψης ή ακόμη και χαλάρωσης στήριξης του μέτρου που συντελεί άμεσα στην ενίσχυση του ζωτικού για την εθνική ασφάλεια νησιωτικού χώρου.

Θεωρούμε αυτονόητο ότι μέτρα σαν το Μεταφορικό Ισοδύναμο που έχουν άμεσο θετικό αντίκτυπο στην επιχειρηματικότητα και τη ζωή των κατοίκων πρέπει να βρίσκονται έξω από πολιτικές αντιπαραθέσεις. Είμαστε βέβαιοι ότι η πολιτεία θα εξαντλήσει κάθε δημοσιονομική δυνατότητα και τώρα και στο μέλλον για την έγκαιρη πληρωμή των προβλεπόμενων επιδοτήσεων ώστε να στηρίζει έμπρακτα τις χειμαζόμενες οικονομίες και τους κατοίκους των νησιών». 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΟΡΑ

Χειροποίητο μπουζούκι με τέχνη και μεράκι

Στο Οργανοποιείο ΧΑΛΙΟΣ στη Μυτιλήνη, φτιάχνεις το δικό σου χειροποίητο μπουζούκι με τα καλύτερα υλικά και την τέχνη του Κώστα Χαλιού. Επισκευάζονται και έγχορδα μουσικά όργανα
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

186 εκατ. ευρώ για την προώθηση αγροδιατροφικών προϊόντων

Προτεραιότητα στα βιολογικά προϊόντα και σε καμπάνιες που υποστηρίζουν τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αποδιαρθρωμένη η αγορά του ελαιολάδου στην Λέσβο

Μεγάλα σκαμπανεβάσματα στις τιμές παραγωγού μετά την αδρανοποίηση της ΕΑΣ Λέσβου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

2.449 αφίξεις τουριστών κρουαζιέρας στη Μυτιλήνη

Έτος επανεκκίνησης του κλάδου το 2021 σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Μπλόκαραν τα ελαιοτριβεία οι Ισπανοί ελαιοπαραγωγοί

Κινητοποιήσεις στην Χαέν για την μεγάλη αύξηση του κόστους παραγωγής και την μείωση των επιδοτήσεων
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Οι αυξήσεις εξανεμίζουν το πενιχρό εισόδημα των αγροτών»

Ανακοίνωση από την Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου για τις ανατιμήσεις στα αγροτικά εφόδια, τις ζωοτροφές και την ενέργεια
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αλλοπρόσαλλη πολιτική για τους νέους αγρότες

Κεντρική πολιτική επιλογή η ενίσχυση των νέων αγροτών δηλώνει ο Λιβανός αλλά οι αποφάσεις του υπουργείου άλλα δείχνουν
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΡΟΤΕΣ

Λεσβιακό μέλι με ιστορία 40 ετών

Ο Μελισσοκομικός Συνεταιρισμός Λέσβου ξεκίνησε από 15 μελισσοκόμους το 1982. Σήμερα τα ενεργά μέλη του ξεπερνούν τα 80 και η ετήσια παραγωγή του αγγίζει τους 15 τόνους
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Η Καλογήρου στην συνέλευση των Εγκυκλοπαιδιστών Ελαιοκομίας

Ομάδες εργασίας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ετοιμάζουν την εθνική στρατηγική για το ελαιόλαδο και την βρώσιμη ελιά
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Στα ύψη η δηλωμένη ανεργία στο βόρειο Αιγαίο

Αύξηση πάνω από 209% των ανέργων από το 2010 δείχνουν τα στοιχεία του ΟΑΕΔ
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ζητείται ηλεκτρολόγος αυτοματισμού και βοηθός λογιστή

Από την εταιρεία ΑΙΟΛΙΚΟΣ ΑΕΒΕ στην Αγία Παρασκευή
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Τα πάνω και τα κάτω των τιμών του ελαιολάδου

Τι δείχνουν οι μακροχρόνιες τάσεις των χονδρικών τιμών του ελαιολάδου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ