Όταν η NEL Lines έκανε άνοιγμα στην Τουρκία
Το «Ν» θυμάται το «Κωνσταντίνος Κ» και τη σύνδεση με Δικελί, με αφορμή την έναρξη δρομολογίων τουρκικής εταιρείας στη γραμμή Τσεσμέ Σμύρνης - Λαύριο
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/6/2019
Ήταν Ιούλιος του 2011, όταν η NEL Lines άνοιγε τα δρομολόγια της προς την Τουρκία, έχοντας πάρει στην κατοχή της το «Κωνσταντίνος Κ», ένα ferry τύπου "παντόφλας", με δυνατότητα μεταφοράς και οχημάτων.
Σκοπός της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου ήταν τότε να εισέλθει στην τεράστια αγορά της Τουρκίας, στοχεύοντας όχι τόσο να «χτυπήσει» τους ανταγωνιστές της στην επιβατική κίνηση προς Αϊβαλί και Δικελί, αλλά να δώσει την επιλογή σε όσους οδηγούς φορτηγών επρόκειτο να ταξιδέψουν προς την Αθήνα, να το πράξουν μέσω της Μυτιλήνης.
Η λογική πίσω από το συγκεκριμένο εγχείρημα ήταν πως αν ένας οδηγός φορτηγού ξεκινούσε από τη Σμύρνη της Τουρκίας με προορισμό την Αθήνα, θα χρειαζόταν να διανύσει σχεδόν 1350 χιλιόμετρα οδικώς σε περίπου 17 ώρες. Ωστόσο, με τη σύνδεση Μυτιλήνης - Δικελί και τη δυνατότητα μεταφοράς του φορτηγού μέσα στο «Κωνσταντίνος Κ» και ακολούθως στα πλοία της NEL Lines που εκτελουσαν τη γραμμή προς Πειραιά, το ταξίδι θα γινόταν πιο άνετο και σχεδόν 2 ώρες πιο σύντομο.
Ο στόχος της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου δεν επιτεύχθηκε ποτέ, αφού η προβολή της στη γειτονική χώρα ήταν ελάχιστη και η σύνδεση με την Τουρκία δεν κράτησε για πολύ.
Ωστόσο, ως σκέψη αποδεικνύεται στην πράξη πως είχε βάση, αφού σε λίγες μέρες, από την 1η Ιουλίου, η εταιρεία «Aegeanseaways» ξεκινά απευθείας δρομολόγια στη γραμμή Τσεσμέ Σμύρνης – Λαύριο, με το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο της «KAUNAS», σημαίας Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πρόκειται για σκαρί μήκους 191 μέτρων, κατασκευής 1989, με μεταφορική ικανότητα 1.200 επιβατών, 300 οχημάτων και 40 φορτηγών σε κάθε δρομολόγιο, διαθέτοντας καμπίνες, εστιατόριο, καφετερία, γυμναστήριο, παιδότοπο, καζίνο, ως και ελικοδρόμιο.
Η διάρκεια του ταξιδιού προβλέπεται σε 8 ώρες και αναμένεται να μειώσει αισθητά τον χρόνο μετάβασης από την Ευρώπη προς την Τουρκία για μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών και οδηγών φορτηγών. Το πλοίο θα αναχωρεί στις 10 το βράδυ από το Τσεσμέ και την επόμενη μέρα, επίσης στις 10 το βράδυ από Λαύριο.
Ειδηση που προκαλεί μια μικρή μελαγχολία ως προς την πάλαι ποτέ κραταιά NEL Lines, που όπως αποδεικνύεται είχε σωστές ιδέες, αλλά τις εκτέλεσε διαχρονικά - την τελευταία 10ετία της ύπαρξής της τουλάχιστον- εντελώς λάθος, συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης στα ταχύπλοα «Αίολος Εξπρές Ι – ΙΙ» και «Αίολος Κεντέρης» που αποδείχθηκαν αταίριαστα στις ελληνικές θάλασσες, εν αντιθέσει με όλα τα νεότευκτα πλοία άλλων εταιρειών εκείνης της εποχής που έχουν κυρίαρχη θέση στα νερά του Αιγαίου μέχρι σήμερα.