× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Όταν η NEL Lines έκανε άνοιγμα στην Τουρκία

Το «Ν» θυμάται το «Κωνσταντίνος Κ» και τη σύνδεση με Δικελί, με αφορμή την έναρξη δρομολογίων τουρκικής εταιρείας στη γραμμή Τσεσμέ Σμύρνης - Λαύριο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/6/2019

Όταν η NEL Lines έκανε άνοιγμα στην Τουρκία

Ήταν Ιούλιος του 2011, όταν η NEL Lines άνοιγε τα δρομολόγια της προς την Τουρκία, έχοντας πάρει στην κατοχή της το «Κωνσταντίνος Κ», ένα ferry τύπου "παντόφλας", με δυνατότητα μεταφοράς και οχημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκοπός της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου ήταν τότε να εισέλθει στην τεράστια αγορά της Τουρκίας, στοχεύοντας όχι τόσο να «χτυπήσει» τους ανταγωνιστές της στην επιβατική κίνηση προς Αϊβαλί και Δικελί, αλλά να δώσει την επιλογή σε όσους οδηγούς φορτηγών επρόκειτο να ταξιδέψουν προς την Αθήνα, να το πράξουν μέσω της Μυτιλήνης.

Η λογική πίσω από το συγκεκριμένο εγχείρημα ήταν πως αν ένας οδηγός φορτηγού ξεκινούσε από τη Σμύρνη της Τουρκίας με προορισμό την Αθήνα, θα χρειαζόταν να διανύσει σχεδόν 1350 χιλιόμετρα οδικώς σε περίπου 17 ώρες. Ωστόσο, με τη σύνδεση Μυτιλήνης - Δικελί και τη δυνατότητα μεταφοράς του φορτηγού μέσα στο «Κωνσταντίνος Κ» και ακολούθως στα πλοία της NEL Lines που εκτελουσαν τη γραμμή προς Πειραιά, το ταξίδι θα γινόταν πιο άνετο και σχεδόν 2 ώρες πιο σύντομο.
Ο στόχος της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου δεν επιτεύχθηκε ποτέ, αφού η προβολή της στη γειτονική χώρα ήταν ελάχιστη και η σύνδεση με την Τουρκία δεν κράτησε για πολύ.

Ωστόσο, ως σκέψη αποδεικνύεται στην πράξη πως είχε βάση, αφού σε λίγες μέρες, από την 1η Ιουλίου, η εταιρεία «Aegeanseaways» ξεκινά απευθείας δρομολόγια στη γραμμή Τσεσμέ Σμύρνης – Λαύριο, με το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο της «KAUNAS», σημαίας Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πρόκειται για σκαρί μήκους 191 μέτρων, κατασκευής 1989, με μεταφορική ικανότητα 1.200 επιβατών, 300 οχημάτων και 40 φορτηγών σε κάθε δρομολόγιο, διαθέτοντας καμπίνες, εστιατόριο, καφετερία, γυμναστήριο, παιδότοπο, καζίνο, ως και ελικοδρόμιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διάρκεια του ταξιδιού προβλέπεται σε 8 ώρες και αναμένεται να μειώσει αισθητά τον χρόνο μετάβασης από την Ευρώπη προς την Τουρκία για μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών και οδηγών φορτηγών. Το πλοίο θα αναχωρεί στις 10 το βράδυ από το Τσεσμέ και την επόμενη μέρα, επίσης στις 10 το βράδυ από Λαύριο.

Ειδηση που προκαλεί μια μικρή μελαγχολία ως προς την πάλαι ποτέ κραταιά NEL Lines, που όπως αποδεικνύεται είχε σωστές ιδέες, αλλά τις εκτέλεσε διαχρονικά - την τελευταία 10ετία της ύπαρξής της τουλάχιστον- εντελώς λάθος, συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης στα ταχύπλοα «Αίολος Εξπρές Ι – ΙΙ» και «Αίολος Κεντέρης» που αποδείχθηκαν αταίριαστα στις ελληνικές θάλασσες, εν αντιθέσει με όλα τα νεότευκτα πλοία άλλων εταιρειών εκείνης της εποχής που έχουν κυρίαρχη θέση στα νερά του Αιγαίου μέχρι σήμερα.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Ιστορίες «στο Ν» για την ιστορία και τοπογραφία της Λέσβου

Ο Δημήτρης Μάντζαρης συζητά με το Σπύρο Καράβα, ομότιμο καθηγητή Νεότερης Ιστορίας στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Το εγκαταλειμμένο Γαλλικό ‑ Συμμαχικό νεκροταφείο στα Λουτρά

Θα μπορούσε ο χώρος όλος να μετατραπεί σε χώρο τιμής;
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

«Λιώστε τους...»

Η τραγική ιστορία του πρόσφυγα από την Πέργαμο Ηλία Αργυριάδη που εκτελέστηκε μαζί με το Νίκο Μπελογιάννη σαν σήμερα 30 Μαρτίου 1952, Η τύχη της διαλυμένης οικογένειας του
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Η εμφάνιση του Χριστιανισμού στη Λέσβο

Η Δέσποινα Ανδρέου μίλησε στις «Ιστορίες στο Νησί» για την εμφάνιση του Χριστιανισμού και για το πότε δημιουργήθηκαν οι δύο Μητροπόλεις στο νησί της Λέσβου
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

25 χρόνια από τους βομβαρδισμούς στην Γιουγκοσλαβία

Η επιτροπή ειρήνης Λέσβου εξέδωσε ανακοίνωση για τη θλιβερή επέτειο έναρξης των βομβαρδισμών το 1999
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Η Ψωροκώσταινα, η Αιβαλιώτισσα πρόσφυγας στο Ναύπλιο...

Η ιστορία μιας γυναίκας που έγινε συνώνυμο του νεοελληνικού κράτους
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Καρναβάλι και 25η Μαρτίου 1944 στην Αγιάσο

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ, Συγγραφέας, διδάκτορας Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Όταν ο Μυτιληνιός «φουστανελάς» μπήκε στο Μουσείο του Λούβρου

Με αφορμή τη σημερινή συμπλήρωση 90 χρόνων από το θάνατο του μεγάλου λαϊκού μας ζωγράφου θυμόμαστε πως το 1961 το κοσμοπολίτικο Παρίσι υποδέχθηκε τα έργα του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Αποκριές στη Μυτιλήνη το 1913

Λίγους μήνες μετά την απελευθέρωση του νησιού -Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΓΡΗΓΟΡΑ*
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Η Μελίνα της Μυτιλήνης

Ένα χρέος της πόλης στη μεγάλη Ελληνίδα που δεν υλοποιήθηκε ποτέ μπορεί να εξοφληθεί από τη δημοτική αρχή του Παναγιώτη Χριστόφα
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

«Ανοιξε την πύλη να τους δείρουμε»

4 χρόνια από την «Καράβα», μια αδημοσίευτη μαρτυρία του τότε διοικητή του Στρατοπέδου της Παγανής όπου βρίσκονταν τα ΜΑΤ, Δ. Χατζηχαραλάμπους, Ταξίαρχο ε.α.- Τι έγινε με τον Μουτζούρη και τον πρωθυπουργό;
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Μια εκδήλωση με πολλά σύγχρονα διδάγματα

Η ζωή και η δράση του Μητροπολίτη Μηθύμνης Διονύσιου την περίοδο του Μεσοπολέμου και της Κατοχής παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Θέατρο Καλλονής