ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Βιβλιοθήκη‑κόσμημα και έμπνευση για τους μαθητές
Στον Παππάδο και σε άλλα έξι σχολεία του Νομού
Γράφει ο ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ Δημοσίευση 9/2/2019
Με πολλά χαμόγελα υποδέχτηκαν γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές στο Δημοτικό Σχολείου Παππάδου το έργο της σχολικής βιβλιοθήκης που διαμόρφωσε ένα χώρο έμπνευσης για την ανάγνωση μικρών και μεγάλων. Το έργο είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα του δικτύου σχολικών βιβλιοθηκών του Υπουργείου Παιδείας.
Πανελλαδικά, 913 δημοτικά σχολεία έχουν ενταχθεί στο συγκεκριμένο πρόγραμμα εκ των οποίων τα 7 είναι σχολεία της Λέσβου και της Λήμνου. Ο χώρος της σχολικής βιβλιοθήκης στο Δημοτικό του Παππάδου εκτός από βιβλία γέμισε με τα χρώματα του Κώστα Καλλιγαρίδη ο οποίος έβαλε την καλλιτεχνική πινελιά του. Η όλη δράση υποστηρίχτηκε τόσο από τον Σύλλογο Γονέων όσο και από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι στο συγκεκριμένο σχολείο η ενασχόληση με το βιβλίο δεν είναι τωρινή αλλά εδώ και αρκετά χρόνια γίνονται ενδιαφέρουσες δράσεις όπως εκθέσεις βιβλίων και παρουσιάσεις από τους συγγραφείς. Εκτός από το πρόγραμμα για τη δικτύωση των σχολικών βιβλιοθηκών συγκεντρώθηκαν χρήματα με bazzar για την αγορά υποστηρικτικής υλικοτεχνικής υποδομής όπως υπολογιστής και προτζέκτορας.
Ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Παππάδου Γιώργος Ζορμπάς μιλώντας στο «Ν» τόνισε ότι «όλοι οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο υποστηρίζουμε την παιδική λογοτεχνία και δράσεις για το βιβλίο και τώρα αδράξαμε την ευκαιρία γιατί είναι σημαντική η δικτύωση μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Το πρόγραμμα δημιουργίας και δικτύωσης Σχολικών Βιβλιοθηκών του Υπουργείου Παιδείας έρχεται να καλύψει ένα έλλειμμα δεκαετιών, που στέρησε τη δυνατότητα από το σύγχρονο σχολείο να απαντήσει στις ανάγκες που προέκυψαν από τις μεταβαλλόμενες εξελίξεις στις τεχνολογίες, τις επιστήμες και τις τέχνες.
Στη σχολική βιβλιοθήκη αξιοποιούνται τα μέσα που παρέχονται από τις νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και το διαδίκτυο, βρίσκοντας πλέον τη θέση και το ρόλο της στη δημόσια εκπαίδευση, καθώς δύναται να ενταχθεί σε ευρύτερα Δίκτυα Βιβλιοθηκών, να συνδεθεί με τη Βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθώς και με τις Ακαδημαϊκές και Δημοτικές Βιβλιοθήκες. Η λειτουργία του Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εδράζεται στη φιλοσοφία της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού (άρθρο 17) και υλοποιεί τις δεσμεύσεις που απορρέουν από αυτή.