× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Η Θεσσαλονίκη έφυγε...το Σίγρι έρχεται

Για ακόμα μια χρονιά χάνεται τους θερινούς μήνες η σύνδεση των νησιών του βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη ενώ ξεκινά από την επόμενη εβδομάδα το δρομολόγιο του Σιγρίου

Γράφει ο ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ Δημοσίευση 5/6/2022

Η Θεσσαλονίκη έφυγε...το Σίγρι έρχεται

Παρελθόν αποτελεί από χτες Σάββατο 4 Ιουνίου 2022 το δρομολόγιο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη καθώς ολοκληρώθηκε η επιδότηση της άγονης γραμμής η οποία ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο. Πρόκειται για μια δυσάρεστη εξέλιξη για την τουριστική κίνηση της Λέσβου και των υπολοίπων νησιών του βορείου Αιγαίου, καθώς επισκέπτες από τη Θεσσαλονίκη και τις γύρω περιοχές που επιθυμούν να έρθουν στα νησιά, θα πρέπει να μεταβούν στην Καβάλα. Ιδίως φέτος με τις τιμές των καυσίμων να είναι πάρα πολύ υψηλές μια τέτοια επιλογή καθίσταται απαγορευτική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να σημειωθεί, ότι στο να ξεκινήσει το δρομολόγιο από και προς τη Θεσσαλονίκη καθοριστική ήταν συμβολή της πρώην Γενική Γραμματέως Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Χριστιάνας Καλογήρου η οποία ήδη από την θητεία της ως Περιφερειάρχη ασκούσε συνεχείς και έντονες πιέσεις προκειμένου να υπάρξει αυτή η εξέλιξη.

Πέρσι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης είχε αναφέρει σε δηλώσεις του ότι επρόκειτο να επανεξεταστεί η σύμβαση προκειμένου η γραμμή Θεσσαλονίκης με τα νησιά του βορείου Αιγαίου να ήταν 12μηνης διάρκειας.

Μεγάλες είναι οι ευθύνες της περιφερειακής αρχής του Κώστα Μουτζούρη καθώς μέχρι σήμερα καμία προσπάθεια δεν έχει γίνει προκειμένου να διατηρηθεί αυτό το σημαντικό δρομολόγιο για τα νησιά του βορείου Αιγαίου. Από τη μια κατασπαταλούνται από την Περιφέρεια τεράστια ποσά με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα για την «τουριστική προβολή» και από την άλλη χάνεται ένα δρομολόγιο που θα μπορούσε να συμβάλει τα μέγιστα στην αύξηση της τουριστικής κίνησης στα νησιά του βορείου Αιγαίου καθώς δεν ασκείται κανενός είδους πίεση προς το Υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να διατηρήσει την γραμμή για τους θερινούς μήνες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως έλεγε στο «Ν» τουριστικός πράκτορας της Λέσβου, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, «η Περιφέρεια θα μπορούσε να κάνει πάρα πολλά στην κατεύθυνση της διατήρησης της γραμμής. Καταρχήν μια συνάντηση με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας να τους εξηγήσουν πόσο σημαντική είναι η διατήρηση του δρομολογίου. Μετά ο κ.Μουτζούρης έπρεπε να κινητοποιήσει τους βουλευτές του βορείου Αιγαίου και όλοι μαζί να πιέσουν τον κ.Πλακιωτάκη προκειμένου να διατηρηθεί η γραμμή. Δυστυχώς τίποτα από όλα αυτά δεν έχει γίνει».

Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα προκήρυξη των 127 γραμμών σε όλη τη χώρα που αφορά τη δρομολογιακή περίοδο από 1 Νοεμβρίου 2022 μέχρι και 31 Οκτωβρίου 2023 βγήκε στον αέρα από το υπουργείο Ναυτιλίας στις 20 Απριλίου 2022 και η υποβολή των προτάσεων από μεριάς των ακτοπλοϊκών εταιριών έληξε στις 20 Μαίου 2022.

Παράλληλα από το επόμενο Σάββατο 11 Ιουνίου ξεκινούν και τα δρομολόγια από τον Πειραιά προς το λιμάνι του Σιγρίου, με ενδιάμεσες στάσεις τη Μύκονο και το λιμάνι των Μεστών της Χίου. Το δρομολόγιο αυτό θα εκτελείται κυρίως με το πλοίο Blue Star Patmos ενώ κάποια δρομολόγια θα εκτελέσει και το Blue Star Chios.H γραμμή για Σίγρι είναι προγραμματισμένη να λειτουργήσει μέχρι και τις 9 Σεπτεμβρίου 2022. Φέτος η άφιξη του πλοίου στο Σίγρι δεν θα γίνεται τις μεταμεσονύχτιες ώρες όπως τις προηγούμενες χρονιές αλλά στις 10 και 30 το βράδυ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα αζήτητα έμεινε η νέα ακτοπλοϊκή γραμμή η οποία θα συνέδεε το λιμάνι της Κύμης στην Εύβοια, το λιμάνι της Σκύρου, το λιμάνι των Μεστών της Χίου και το λιμάνι του Σιγρίου. Αν και το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συνδέσεων έχει χαρακτηριστεί ως άγονη τη γραμμή και ως εκ τούτου επιδοτούμενη, ωστόσο στο διαγωνισμό που προκήρυξε το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν υπήρξε ενδιαφέρον από τις εταιρίες με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

«Κούρεμα» προστίμων έως 50% υπόσχεται η εφορία

Με δέλεαρ τα μειωμένα πρόστιμα το κράτος προσπαθεί να αποφύγει τις προσφυγές στα δικαστήρια από τους φορολογουμένους
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής απέκτησε ο Δήμος Μυτιλήνης

Πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο στην συνεδρίαση της Τετάρτης 22 Απριλίου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ισχνή αύξηση τζίρου στο λιανεμπόριο του Βορείου Αιγαίου

Μόλις 12,4 εκατ. ευρώ μπήκαν στα ταμεία των επιχειρήσεων του κλάδου που τηρούν διπλογραφικά βιβλία
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέα Αριστερά: Μπάχαλο στις πληρωμές των αγροτικών επιδοτήσεων

Δυσοίωνες εκτιμήσεις για την πληρωμή των αγροτικών επιδοτήσεων πριν το Πάσχα
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Υποχρηματοδότηση των σχεδίων βελτίωσης του Βορείου Αιγαίου βλέπει η Νέα Αριστερά

Κριτική στην κυβέρνηση για την κατανομή των πόρων του προγράμματος
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παρόν με 331 τουρίστες το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στη Μυτιλήνη

Επί της υποδοχής ο πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Πρακτόρων και ο αντιδήμαρχος τουρισμού Μυτιλήνης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ερώτηση βουλευτών Νέας Αριστεράς για το μεταφορικό ισοδύναμο

«Απαξιώνεται το μέτρο με τη μη έγκαιρη καταβολή»
ΕΡΓΑΣΙΑ

Θετικό το ισοζύγιο προσλήψεων ‑ απολύσεων στο Βόρειο Αιγαίο

Τα στοιχεία της Εργάνη για το πρώτο τρίμηνο του 2024 δείχνουν την δημιουργία 388 θέσεων εργασίας
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Έρχονται οι πενταετίες συμβάσεις στις άγονες γραμμές

Πρώτη εμφάνιση του λιμανιού της Πέτρας στις γραμμές αποκλειστικής εξυπηρέτησης που προτείνει το υπουργείο Ναυτιλίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αγροτικό Τμήμα θα δημιουργηθεί στο Επιμελητήριο Λέσβου

Ξεκίνησε η διαδικασία σύστασης των τμημάτων σε πολλά Επιμελητήρια της χώρας
ΕΛΛΑΔΑ

Σημαντικές αλλαγές στις φορολογικές δηλώσεις των αγροτών

Δείτε εδώ τι προβλέπει η εγκύκλιο που εξέδωσε η ΑΑΔΕ
ΕΛΛΑΔΑ

Βόρειο Αιγαίο: Αύξηση 38,8% των πιστώσεων για τα σχέδια βελτίωσης

Στα 304,9 εκατ. ευρώ οι συνολικές πιστώσεις του προγράμματος για όλη την χώρα, 13,8 εκατ. ευρώ διατίθενται για το Βόρειο Αιγαίο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ