Μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον για την γραμμή Σμύρνη ‑ Μυτιλήνη ‑ Θεσσαλονίκη
Πάνω από δύο χρόνια διαρκεί η μετασκευή του Smyrna di levante
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/6/2022
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σμύρνης με την Μυτιλήνη και την Θεσσαλονίκη φαίνεται πως θα υλοποιηθεί από το Smyrna di levante της Levante Ferries. Η γραμμή αυτή θα δώσει έσοδα στο πλοίο από δύο βασικές πηγές, το επιβατικό κοινό και τα φορτηγά που θα μεταφέρει.
Η μεταφορά φορτηγών με πλοίο από την περιοχή της Σμύρνης στην Θεσσαλονίκη δίνει γρήγορη και φθηνή μετάβαση στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού. Με αποτέλεσμα πολύ γρήγορα τα φορτηγά να φθάνουν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας κι από εκεί με πλοίο θα μεταφέρονται στην Ιταλία. Εναλλακτικά τα φορτηγά μπορούν από το λιμάνι της Μυτιλήνης να μεταφέρονται ακτοπλοϊκά στον Πειραιά κι από εκεί μέσω της «Ολυμπίας οδού» στο λιμάνι της Πάτρας. Κι από το λιμάνι της Πάτρας θα μεταφέρονται ακτοπλοϊκά στα λιμάνια της Ιταλίας.
Η σύνδεση δύο μεγάλων αστικών κέντρων Θεσσαλονίκη και Σμύρνη εξασφαλίσει σημαντική επιβατική κίνηση για το πλοίο, άλλωστε και οι δύο πόλεις έχουν έντονο τουριστικό ενδιαφέρον. Η προσέγγιση του Smyrna di levante στο λιμάνι της Μυτιλήνης θα δώσει στην Λέσβο πρόσθετη τουριστική κίνηση κι από τις δύο πόλεις.
Δεν είναι η πρώτη φορά που μια Ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία δείχνει ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη γραμμή. Την περίοδο 2015 - 2016 δρομολόγηση πλοίου στη συγκεκριμένη γραμμή είχε επιδιώξει η Hellenic Seaways. Η εταιρεία είχε αγοράσει ένα παροπλισμένο πλοίο στο λιμάνι της Πάτρας, που το μετασκεύασε και το ονόμασε «Νήσος Σάμος». Μεγάλο πλεονέκτημα του «Νήσος Σάμος» το πολύ μεγάλο γκαράζ και που χωράει πολύ μεγάλο αριθμό φορτηγών.
Η προσπάθεια της Hellenic Seaways δεν ολοκληρώθηκε ποτέ καθώς το κόστος ελλιμενισμού στο λιμάνι της Σμύρνης κρίθηκε απαγορευτικό.Επίσης εκείνη την εποχή δεν υπήρχε και το κατάλληλο πολιτικό κλίμα για την δρομολόγηση του πλοίου.
Το Smyrna di levante
To Smyrna di levante αναμένεται να μπει στην γραμμή Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη το προσεχές φθινόπωρο.
Το πλοίο αποκτήθηκε από την Levante Ferries τον Ιούνιο του 2019, μέχρι τότε το πλοίο ονομάζονταν Kopernik και έφερε σημαία Κύπρου. Το τίμημα για την απόκτηση του προσδιορίζεται κοντά στα 2,5 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες. Το μήκος του πλοίου, προ μετασκευής, ήταν 158,35 μέτρα και το πλάτος του είναι 22,63 μέτρα. Έχει κατασκευαστεί το 1977 δηλαδή είναι ένα πλοίο 45 ετών. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει το πλοίο, πριν την μετασκευή του ήταν 20,5 μίλια ανά ώρα.
Λίγο μετά την απόκτηση του πλοίου ξεκίνησαν οι εργασίες μετασκευής του. Όμως στις αρχές του 2020 με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην εξέλιξη των εργασιών. Άλλωστε δεν υπήρχε κανένας λόγος να συνεχίζονται οι εργασίες μετασκευής σε μια περίοδο που είχε σταματήσει η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας στο πλαίσιο των μέτρων που είχαν ληφθεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Λίγο πριν την δρομολόγηση του πλοίου αναμένεται να γίνουν γνωστά, τόσο τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου, όπως διαμορφώθηκαν μετά την μετασκευή του, όσο και το κόστος της συνολικής επένδυσης της Levante Ferries.