× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ακτοπλοΐα έτσι χωρίς πρόγραμμα δρομολογίων

Παρατηρητής μιας απαράδεκτης κατάστασης το υπουργείο Ναυτιλίας. Πλοιοκτήτριες εταιρεία δρομολογούν τα πλοία τους όποτε και όπου επιθυμούν αυτές.

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 21/8/2022

Ακτοπλοΐα έτσι χωρίς πρόγραμμα δρομολογίων

Η εταιρεία Αειναύτης Ν.Ε. συνεχίζει να μην ανακοινώνει πρόγραμμα δρομολογίων για το  Ro - Ro Πελαγίτης (από τις 20 Ιουνίου).  Το πλοίο συνεχίζει να εκτελεί δρομολόγια όπου εκείνη το επιθυμεί. Δηλαδή το πλοίο πηγαίνει όπου η εταιρεία εκτιμά πως υπάρχει μεταφορικό έργο και φυσικά έσοδα. 

Η έλλειψη προγράμματος δρομολογίων που τηρείται από τα πλοία και τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στους κατοίκους των νησιών και τους επισκέπτες τους. Καθώς δεν μπορούν να προγραμματίσουν τις οικονομικές και κοινωνικές τους δραστηριότητες.

Σύμφωνα με καταγγελία αναγνώστη του « Ν», το Πελαγίτης επρόκειτο να φθάσει στην Μυτιλήνη προερχόμενο από τον Πειραιά το Σάββατο 20 Αυγούστου. Ο ίδιος είχε προγραμματίσει να βάλει στο πλοίο το όχημα του και να ταξίδευε με άλλο πλοίο, αφού το Πελαγίτης δεν μπορεί να μεταφέρει επιβάτες. Όμως το δρομολόγιο του πλοίου προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου αναβλήθηκε για το επόμενο Σάββατο 27 Αυγούστου.  Συνέπεια αυτής της αναβολής του δρομολογίου είναι να ανατραπεί όλος ο προγραμματισμός που είχε κάνει ο ταξιδιώτης. Το πλοίο τόσο το βράδυ της Παρασκευής όσο και το απόγευμα του Σαββάτου εμφανίζονταν να βρίσκεται στο νέο μόλο της Δραπετσώνας. Κι ήταν άγνωστο πότε θα πραγματοποιούσε το επόμενο δρομολόγιο του.

 Ανάλογο περιστατικό στα μέσα του Ιουλίου είχαν καταγγείλει στο «Ν» στελέχη Συνεταιρισμών της Λέσβου. Κι είχε ως αποτέλεσμα 50 φορτηγά με ζωοτροφές  που είχαν προορισμό την Λέσβο να μείνουν εγκλωβισμένα στον βόρειο Ελλάδα για μεγάλο διάστημα.

Καμία παρέμβαση από το υπουργείο Ναυτιλίας

Η εταιρεία, όπως είναι αναμενόμενο, κάνει ότι εκείνη νομίζει σωστό προκειμένου να αποκομίσει το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος. Κι αν θεωρεί πως η πρακτική που ακολουθεί την ωφελεί θα συνεχίσει να την ακολουθεί. Το ζήτημα είναι τι κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας; Αυτό οφείλει να λάβει μέτρα για να σταματήσει αυτή απαράδεκτη κατάσταση. Ώστε η εταιρεία να δεσμευτεί στην τήρηση συγκεκριμένων δρομολογίων όπως κάνουν άλλες εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία Ro - Ro. Κι αν η Αειναύτης δεν θέλει το πλοίο της να εκτελεί δρομολόγια στο βόρειο Αιγαίο, το υπουργείο οφείλει να βρει άλλη λύση.  
Το πρόβλημα με τα δρομολόγια του Πελαγίτης έχει προκύψει από τον περασμένο Ιούνιο, κατά συνέπεια το υπουργείο Ναυτιλίας δεν μπορεί να ισχυρίζεται πως δεν γνώριζε το θέμα. Εκτός κι αν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θεωρεί πως  οι πρακτικές της εταιρείας Αειναύτης είναι οι καλύτερες δυνατές για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών των νησιών. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να αναμένουμε αυτό που σήμερα γίνεται με το Πελαγίτης σύντομα να αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών μας.

 

Κι αν αυτά συμβαίνουν Ιούλιο και Αύγουστο τι θα πρέπει να περιμένουν οι νησιώτες τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο; Δηλαδή τους μήνες που αντικειμενικά είναι μειωμένο το μεταφορικό έργο στα πλοία της ακτοπλοϊας;

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΓΕΥΣΗ

Τρία χρυσά και τρία χάλκινα βραβεία για τα γευστικά, ποιοτικά προϊόντα «Σελάχας»

Μεγάλες διακρίσεις για την επιχείρηση πέντε γενεών που επεκτείνεται στην Έκθεση Μeat Grill and Days
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Αύξηση τζίρου και μείωση κερδών για τους μεγάλους τυροκόμους της Λέσβου

Το 2021 ήταν μια χρονιά καμπής για κτηνοτροφική παραγωγή του νησιού αλλά και για την λειτουργία των τυροκομικών επιχειρήσεων
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Παράταση ως 20 Δεκεμβρίου για την ψηφιακή απογραφή του χρόνου εργασίας

Ανακοινώθηκε το βράδυ της Τρίτης 30 Νοεμβρίου από το υπουργείο Εργασίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σεμινάριο για την ελαιοκομία στο Ακράσι

Το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου στις 6 το απόγευμα με ομιλητή το γεωπόνο Βασίλη Γάλλο
ΑΓΡΟΤΕΣ

Η κατάσταση στην αγορά του ελαιολάδου

Υποτιμημένα τα ελληνικά λαμπάντε ελαιόλαδα σε σχέση με τα Ισπανικά και τα Τυνησιακά
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Επαναληπτικοί διαγωνισμοί για επτά άγονες γραμμές

Με παράταση συμβάσεων εξυπηρετούνται οι άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές του βορείου Αιγαίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μηχανική βλάβη στο Aqua Blue

Διέκοψε το ταξίδι και επέστρεψε στο λιμάνι του Λαυρίου
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Παράταση για την ψηφιακή κάρτα εργαζομένων

Με επιστολή του το Επιμελητηρίου Λέσβου ζητά από τον υπουργό Εργασίας να δοθεί παράταση στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας και ενημέρωση των επιχειρήσεων
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Νέα παράταση για τα σχέδια βελτίωσης του βορείου Αιγαίου

Μέχρι τις 16 Δεκεμβρίου η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων πληρωμής για το 20% των επενδυτικών σχεδίων
ΑΓΟΡΑ

Κανένα όφελος από το «καλάθι του νοικοκυριού»

Ανακοίνωση της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ για τη δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας του καλαθιού και τα προβλήματα που εντοπίζονται
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Νέες θέσεις πλανόδιων πωλητών στο Βόρειο Αιγαίο

Εκδόθηκε προκήρυξη από την Περιφέρεια με προθεσμία υποβολής από 29 Νοεμβρίου έως 30 Δεκεμβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Αποζημιώστε τώρα τους ελαιοπαραγωγούς»

Αναφορά στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κατέθεσε ο βουλευτής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Μπουρνούς