× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας καταγγέλλει η ΠΝΟ

Οι ναυτικοί να εργάζονται 12 ώρες ημερησίως και σε πολλές περιπτώσεις μέχρι και 17 ώρες

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 31/8/2022

Καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας καταγγέλλει η ΠΝΟ

Σε βαρύτατες καταγγελίες προχώρησε η ΠΝΟ, σήμερα 31 Αυγούστου, για τις εργασιακες συνθήκες στα πλοία της ακτοπλοϊας. Οι καταγγελίες γίνονται με το ουσιαστικό τέλος της θερινής περιόδου. Το προηγούμενο διάστημα η διοίκηση της ΠΝΟ είχε κατηγορηθεί από ναυτεργατικά σωματεία αγωνιστική αδράνεια μπροστά στις καταστάσεις που βιώνουν οι ναυτικοί.

 

Παρόλα αυτά η καταγγελία της ΠΝΟ είναι πολύ σοβαρή διότι:

α)περιγράφει εργασιακά κάτεργα και β) κάνει σαφές πως σε αυτές τις συνθήκες η άσφαλεια του επιβατικού μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.

 

Ειδικότερα η ανακοίνωση της ΠΝΟ αναφέρει:

 

«Οι πολλαπλοί και συνεχείς έλεγχοι που έχουν διενεργηθεί πανελλαδικά από την Ομοσπονδία μας μέσω του Ειδικού Τμήματος Ελέγχου από κοινού με τα Λιμενικά Όργανα, αλλά και από τα Πρωτοβάθμια Σωματεία – Μέλη μας, επιβεβαιώνουν ότι όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και τα Πορθμεία Εσωτερικού τα οποία δραστηριοποιούνται στη χώρα, παραβιάζουν συστηματικά τα όσα ορίζουν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και το σύνολο της ναυτεργατικής νομοθεσίας.

 

Πιο συγκεκριμένα, οι συνεχείς παραβιάσεις και οι υπερβάσεις των ανώτατων επιτρεπόμενων ορίων απασχόλησης έχουν ως αποτέλεσμα οι Ναυτικοί να εργάζονται στην πράξη πλέον των 12 ωρών ημερησίως και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις μέχρι και 17, σε βάρος όχι μόνο των ιδίων, αλλά και της ίδιας της ασφάλειας της επιβατηγού ναυτιλίας και της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Μάλιστα το φαινόμενο αυτό είναι ο κανόνας στην κατηγορία των ταχυπλόων και ιδιαίτερα στα ταχύπλοα της Seajet όπου η όλη κατάσταση θυμίζει εποχές γαλέρας και δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο.

 

Σημειώνεται ότι τις περισσότερες φορές η υπερωριακή απασχόληση των συναδέλφων μας δεν τους καταβάλλεται ή τους καταβάλλεται μερικώς.

Ιδιαίτερη και ξεχωριστή κατηγορία παραβάσεων είναι και η καταστρατήγηση των σχετικών διατάξεων για τις διανυκτερεύσεις του πληρώματος και κυρίως για την πληρωμή των εξπρές δρομολογίων.

 

Είναι παντελώς απαράδεκτο να υπάρχουν εταιρείες οι οποίες να οφείλουν μέχρι και 30 εξπρές δρομολόγια τον μήνα.

Η καθυστέρηση καταβολής των δεδουλευμένων αποδοχών είναι επίσης συνηθέστατο φαινόμενο, η δε καταστρατήγηση των συνθέσεων, ιδιαίτερα στα ταχύπλοα, τείνει να γίνει κανόνας.

 

Πρέπει επιτέλους οι εταιρείες να καταλάβουν ότι έχουν και ευθύνες και υποχρεώσεις τις οποίες και πρέπει να εκπληρώνουν στο ακέραιο και όχι εκμεταλλευόμενες ακόμα και τον covid-19, να έχουν εισπράξει μέχρι στιγμής, με διάφορες μορφές επιδότησης, εκατομμύρια ευρώ.

Δυστυχώς, στην αρνητική και αντεργατική αυτή συμπεριφορά των εταιρειών, συνέτεινε και το Υπουργείο το οποίο με την μείωση των προστίμων με τον Ν. 4770/2021 οδηγεί στην κυριολεξία τις εταιρείες στο να προτιμούν την παρανομία σε βάρος των ναυτεργατών ως φθηνότερη λύση από την εφαρμογή των νόμιμων.

 

Η διοίκηση της ομοσπονδίας μας αφού έλαβε υπόψη της όλα τα παραπάνω, ομόφωνα αποφάσισε την αποστολή της παρούσας ανοικτής προειδοποίησης προς όλες τις εργοδοτικές οργανώσεις και στις αρμόδιες υπηρεσίες, ότι αν εντός 7 ημερών δεν εφαρμόσουν πιστά και απαρέγκλιτα τα όσα ορίζουν οι ΣΣΕ θα συνεδριάσει εκ νέου για την άμεση ανάληψη δυναμικών συνδικαλιστικών δράσεων, παρεμβάσεων και κινητοποιήσεων, ανά πλοίο, αρχής γενομένης από τα πλοία που έχουν πραγματοποιήσει εξπρές δρομολόγια κατά τη θερινή περίοδο και δεν τα έχουν πληρώσει σύμφωνα με το άρθρο 33 της Σ.Σ.Ε., και όχι βάσει «ιδιαίτερων» συμφωνιών».

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΟΡΑ

Εορταστικό ωράριο στην αγορά της Μυτιλήνης

Από 15 Δεκεμβρίου θα εφαρμοστεί φέτος το εορταστικό ωράριο με απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης
ΕΛΛΑΔΑ

Εγκρίθηκε το πρόγραμμα αλιείας 2021‑2027

Χρηματοδοτήσεις 296,95 εκατ. ευρώ για την βιώσιμη αλιεία και 130,4 εκατ. ευρώ για τις υδατοκαλλιέργειες
ΕΛΛΑΔΑ

Εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης στο ΓΕΩΤΕΕ

Τέσσερα ψηφοδέλτια διεκδικούν την εκπροσώπηση τους στη Διοικούσα Επιτροπή του παραρτήματος Αιγαίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Προτεραιότητα η επισιτιστικής επάρκειας

Ο Γεωργαντάς στο συνέδριο του Economist: «Σε τέτοιες ανορθόδοξες καταστάσεις, απαιτείται εθνική συνεννόηση και συλλογική ανταπόκριση και όχι υπονόμευση του κοινού καλού για κομματικά ή προσωπικά οφέλη»
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

1.129 Τούρκοι επισκέπτες της Λέσβου το Νοέμβριο

Σταθερή επιλογή το νησί της Λέσβου για χειμερινές αποδράσεις για ένα αξιόλογο αριθμό επισκεπτών από τις πόλεις των Τουρκικών παραλιών στο Αιγαίο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΓΕΥΣΗ

Τρία χρυσά και τρία χάλκινα βραβεία για τα γευστικά, ποιοτικά προϊόντα «Σελάχας»

Μεγάλες διακρίσεις για την επιχείρηση πέντε γενεών που επεκτείνεται στην Έκθεση Μeat Grill and Days
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Αύξηση τζίρου και μείωση κερδών για τους μεγάλους τυροκόμους της Λέσβου

Το 2021 ήταν μια χρονιά καμπής για κτηνοτροφική παραγωγή του νησιού αλλά και για την λειτουργία των τυροκομικών επιχειρήσεων
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Παράταση ως 20 Δεκεμβρίου για την ψηφιακή απογραφή του χρόνου εργασίας

Ανακοινώθηκε το βράδυ της Τρίτης 30 Νοεμβρίου από το υπουργείο Εργασίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σεμινάριο για την ελαιοκομία στο Ακράσι

Το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου στις 6 το απόγευμα με ομιλητή το γεωπόνο Βασίλη Γάλλο
ΑΓΡΟΤΕΣ

Η κατάσταση στην αγορά του ελαιολάδου

Υποτιμημένα τα ελληνικά λαμπάντε ελαιόλαδα σε σχέση με τα Ισπανικά και τα Τυνησιακά
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Επαναληπτικοί διαγωνισμοί για επτά άγονες γραμμές

Με παράταση συμβάσεων εξυπηρετούνται οι άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές του βορείου Αιγαίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μηχανική βλάβη στο Aqua Blue

Διέκοψε το ταξίδι και επέστρεψε στο λιμάνι του Λαυρίου