× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη ‑ Σμύρνη

Η ταχύτητα του Smyrna di levante πρόβλημα στο σχεδιασμό της γραμμής και βάζει υπό αμφισβήτηση τις προσεγγίσεις στη Μυτιλήνη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 13/9/2022

Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη ‑ Σμύρνη

Πριν από μερικές εβδομάδες κυβερνητικές πηγές δήλωναν στο «Ν» πως ήταν πολιτική επιλογή η Levante Ferries να ενισχυθεί στην προσπάθεια της να δρομολογήσει πλοίο στην γραμμή Σμύρνη - Θεσσαλονίκη. Σε αυτό το πλαίσιο εγκρίθηκε μια επιδότηση για τα δρομολόγια που θα πραγματοποιηθούν το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2022. Η χρηματοδότηση αυτή έβαλε στο σχεδιασμό της εταιρείας τις προσεγγίσεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Το αν θα διατηρηθεί ή όχι η γραμμή αλλά και η προσέγγιση στο λιμάνι της Μυτιλήνης εξαρτάται από την εμπορική επιτυχία του πλοίου, αναφέρουν οι κυβερνητικές πηγές.


Οι παραπάνω αναφορές σημαίνουν η κυβέρνηση στηρίζει ένα σχέδιο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων καθώς θεωρεί πως μπορεί να έχει εμπορική επιτυχία τόσο στην μεταφορά οχημάτων όσο και στην μεταφορά επιβατών. Ωστόσο δεν είναι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης να καθιερώσει μια νέα άγονη γραμμή (δηλαδή να δίνει επιδότηση για μακρό χρόνο) που στην πραγματικότητα είναι μια διεθνής ακτοπλοϊκή σύνδεση.
 

Το επιχειρηματικό σχέδιο της Levante Ferries προβλέπει τον συνδυασμό εσόδων τόσο από την μεταφορά επιβατών όσο και από την μεταφορά οχημάτων. Η μεταφορά επιβατών αναμένεται να στηριχθεί από την τουριστική κίνηση που θα υπάρχει από την Σμύρνη προς την Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Η προσέγγιση του Smyrna di levante στην Μυτιλήνη θα δώσει στο πλοίο πρόσθετη επιβατική κίνηση.

 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δρομολογίων, το πλοίο θα αναχωρεί από την Θεσσαλονίκη κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή από την Θεσσαλονίκη στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Σμύρνη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας. Από την Σμύρνη το πλοίο θα αναχωρεί κάθε Τρίτη, Πέμπτη κα Κυριακή στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Θεσσαλονίκη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας.

 Στο παραπάνω σχεδιασμό δεν περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη που θα αυξήσουν την χρονική διάρκεια του ταξιδιού τουλάχιστον κατά δύο με τρεις ώρες. Δηλαδή η διάρκεια του ταξιδιού από 13,5 ώρες θα φθάσει στις 16 ώρες. Τόσο μεγάλης χρονικής διάρκειας ταξίδι μόνο αν αντιμετωπισθεί ως κρουαζιέρα μπορεί να προσελκύσει επιβάτες στο πλοίο.

 
Τα φορτηγά και τα Ι.Χ.
 

Ένα ταξίδι διάρκειας 16 ωρών από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη είναι θελκτικό (από άποψη χρόνου αλλά και ολικού κόστους) για τις μεταφορικές εταιρείες ή όχι; Αυτό είναι ένα κρίσιμο ερώτημα που καλείται να απαντήσει η εταιρεία. Διότι αν το γκαράζ του πλοίου τους χειμερινούς μήνες δεν γεμίζει με φορτηγά οχήματα σημαίνει πως χάνεται μια σημαντική πηγή εσόδων για την εταιρεία. Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα θα ήταν πολύ πιο εύκολη αν το πλοίο είχε την δυνατότητα να ταξιδεύει με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα 18 μίλια ανά ώρα που είναι η υπηρεσιακή του ταχύτητα.

 
Από την άλλη πλευρά οι τουρίστες από την Σμύρνη είτε κατευθύνονται προς την Θεσσαλονίκη, είτε προς την Μυτιλήνη είναι βέβαιο πως θέλουν να παίρνουν μαζί τους και το αυτοκίνητο τους. Έτσι το Smyrna di levante είναι ιδανική λύση γι’ αυτούς.
 

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η Levante Ferries θέλει η διάρκεια της προσέγγισης του πλοίου στο λιμάνι της Μυτιλήνης να μην κρατάει περισσότερο από δύο ώρες. Διότι γνωρίζει το κίνδυνο να χάσει τα έσοδα που μπορεί να της δώσουν η μεταφορά φορτηγών.

Με βάση τα παραπάνω δεν είναι τυχαίο πως εδώ και περίπου μια εβδομάδα η εταιρεία έχει ανεβάσει στην ιστοσελίδα το σχεδιασμό των δρομολογίων χωρίς να περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Ταυτόχρονα βέβαια προχωρά όλη την διαδικασία για να ξεκινήσουν οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη.  

 
Φαίνεται πως η Levante Ferries προχωρά με δύο ξεχωριστούς σχεδιασμούς για την γραμμή. Στον πρώτο σχεδιασμό περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη και στον δεύτερο σχεδιασμό το πλοίο δεν θα προσεγγίσει κανένα ελληνικό νησί.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΟΡΑ

Εορταστικό ωράριο στην αγορά της Μυτιλήνης

Από 15 Δεκεμβρίου θα εφαρμοστεί φέτος το εορταστικό ωράριο με απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης
ΕΛΛΑΔΑ

Εγκρίθηκε το πρόγραμμα αλιείας 2021‑2027

Χρηματοδοτήσεις 296,95 εκατ. ευρώ για την βιώσιμη αλιεία και 130,4 εκατ. ευρώ για τις υδατοκαλλιέργειες
ΕΛΛΑΔΑ

Εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης στο ΓΕΩΤΕΕ

Τέσσερα ψηφοδέλτια διεκδικούν την εκπροσώπηση τους στη Διοικούσα Επιτροπή του παραρτήματος Αιγαίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Προτεραιότητα η επισιτιστικής επάρκειας

Ο Γεωργαντάς στο συνέδριο του Economist: «Σε τέτοιες ανορθόδοξες καταστάσεις, απαιτείται εθνική συνεννόηση και συλλογική ανταπόκριση και όχι υπονόμευση του κοινού καλού για κομματικά ή προσωπικά οφέλη»
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

1.129 Τούρκοι επισκέπτες της Λέσβου το Νοέμβριο

Σταθερή επιλογή το νησί της Λέσβου για χειμερινές αποδράσεις για ένα αξιόλογο αριθμό επισκεπτών από τις πόλεις των Τουρκικών παραλιών στο Αιγαίο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΓΕΥΣΗ

Τρία χρυσά και τρία χάλκινα βραβεία για τα γευστικά, ποιοτικά προϊόντα «Σελάχας»

Μεγάλες διακρίσεις για την επιχείρηση πέντε γενεών που επεκτείνεται στην Έκθεση Μeat Grill and Days
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Αύξηση τζίρου και μείωση κερδών για τους μεγάλους τυροκόμους της Λέσβου

Το 2021 ήταν μια χρονιά καμπής για κτηνοτροφική παραγωγή του νησιού αλλά και για την λειτουργία των τυροκομικών επιχειρήσεων
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Παράταση ως 20 Δεκεμβρίου για την ψηφιακή απογραφή του χρόνου εργασίας

Ανακοινώθηκε το βράδυ της Τρίτης 30 Νοεμβρίου από το υπουργείο Εργασίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σεμινάριο για την ελαιοκομία στο Ακράσι

Το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου στις 6 το απόγευμα με ομιλητή το γεωπόνο Βασίλη Γάλλο
ΑΓΡΟΤΕΣ

Η κατάσταση στην αγορά του ελαιολάδου

Υποτιμημένα τα ελληνικά λαμπάντε ελαιόλαδα σε σχέση με τα Ισπανικά και τα Τυνησιακά
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Επαναληπτικοί διαγωνισμοί για επτά άγονες γραμμές

Με παράταση συμβάσεων εξυπηρετούνται οι άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές του βορείου Αιγαίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μηχανική βλάβη στο Aqua Blue

Διέκοψε το ταξίδι και επέστρεψε στο λιμάνι του Λαυρίου