× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη ‑ Σμύρνη

Η ταχύτητα του Smyrna di levante πρόβλημα στο σχεδιασμό της γραμμής και βάζει υπό αμφισβήτηση τις προσεγγίσεις στη Μυτιλήνη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 13/9/2022

Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη ‑ Σμύρνη

Πριν από μερικές εβδομάδες κυβερνητικές πηγές δήλωναν στο «Ν» πως ήταν πολιτική επιλογή η Levante Ferries να ενισχυθεί στην προσπάθεια της να δρομολογήσει πλοίο στην γραμμή Σμύρνη - Θεσσαλονίκη. Σε αυτό το πλαίσιο εγκρίθηκε μια επιδότηση για τα δρομολόγια που θα πραγματοποιηθούν το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2022. Η χρηματοδότηση αυτή έβαλε στο σχεδιασμό της εταιρείας τις προσεγγίσεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Το αν θα διατηρηθεί ή όχι η γραμμή αλλά και η προσέγγιση στο λιμάνι της Μυτιλήνης εξαρτάται από την εμπορική επιτυχία του πλοίου, αναφέρουν οι κυβερνητικές πηγές.


Οι παραπάνω αναφορές σημαίνουν η κυβέρνηση στηρίζει ένα σχέδιο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων καθώς θεωρεί πως μπορεί να έχει εμπορική επιτυχία τόσο στην μεταφορά οχημάτων όσο και στην μεταφορά επιβατών. Ωστόσο δεν είναι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης να καθιερώσει μια νέα άγονη γραμμή (δηλαδή να δίνει επιδότηση για μακρό χρόνο) που στην πραγματικότητα είναι μια διεθνής ακτοπλοϊκή σύνδεση.
 

Το επιχειρηματικό σχέδιο της Levante Ferries προβλέπει τον συνδυασμό εσόδων τόσο από την μεταφορά επιβατών όσο και από την μεταφορά οχημάτων. Η μεταφορά επιβατών αναμένεται να στηριχθεί από την τουριστική κίνηση που θα υπάρχει από την Σμύρνη προς την Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Η προσέγγιση του Smyrna di levante στην Μυτιλήνη θα δώσει στο πλοίο πρόσθετη επιβατική κίνηση.

 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δρομολογίων, το πλοίο θα αναχωρεί από την Θεσσαλονίκη κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή από την Θεσσαλονίκη στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Σμύρνη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας. Από την Σμύρνη το πλοίο θα αναχωρεί κάθε Τρίτη, Πέμπτη κα Κυριακή στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Θεσσαλονίκη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας.

 Στο παραπάνω σχεδιασμό δεν περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη που θα αυξήσουν την χρονική διάρκεια του ταξιδιού τουλάχιστον κατά δύο με τρεις ώρες. Δηλαδή η διάρκεια του ταξιδιού από 13,5 ώρες θα φθάσει στις 16 ώρες. Τόσο μεγάλης χρονικής διάρκειας ταξίδι μόνο αν αντιμετωπισθεί ως κρουαζιέρα μπορεί να προσελκύσει επιβάτες στο πλοίο.

 
Τα φορτηγά και τα Ι.Χ.
 

Ένα ταξίδι διάρκειας 16 ωρών από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη είναι θελκτικό (από άποψη χρόνου αλλά και ολικού κόστους) για τις μεταφορικές εταιρείες ή όχι; Αυτό είναι ένα κρίσιμο ερώτημα που καλείται να απαντήσει η εταιρεία. Διότι αν το γκαράζ του πλοίου τους χειμερινούς μήνες δεν γεμίζει με φορτηγά οχήματα σημαίνει πως χάνεται μια σημαντική πηγή εσόδων για την εταιρεία. Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα θα ήταν πολύ πιο εύκολη αν το πλοίο είχε την δυνατότητα να ταξιδεύει με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα 18 μίλια ανά ώρα που είναι η υπηρεσιακή του ταχύτητα.

 
Από την άλλη πλευρά οι τουρίστες από την Σμύρνη είτε κατευθύνονται προς την Θεσσαλονίκη, είτε προς την Μυτιλήνη είναι βέβαιο πως θέλουν να παίρνουν μαζί τους και το αυτοκίνητο τους. Έτσι το Smyrna di levante είναι ιδανική λύση γι’ αυτούς.
 

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η Levante Ferries θέλει η διάρκεια της προσέγγισης του πλοίου στο λιμάνι της Μυτιλήνης να μην κρατάει περισσότερο από δύο ώρες. Διότι γνωρίζει το κίνδυνο να χάσει τα έσοδα που μπορεί να της δώσουν η μεταφορά φορτηγών.

Με βάση τα παραπάνω δεν είναι τυχαίο πως εδώ και περίπου μια εβδομάδα η εταιρεία έχει ανεβάσει στην ιστοσελίδα το σχεδιασμό των δρομολογίων χωρίς να περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Ταυτόχρονα βέβαια προχωρά όλη την διαδικασία για να ξεκινήσουν οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη.  

 
Φαίνεται πως η Levante Ferries προχωρά με δύο ξεχωριστούς σχεδιασμούς για την γραμμή. Στον πρώτο σχεδιασμό περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη και στον δεύτερο σχεδιασμό το πλοίο δεν θα προσεγγίσει κανένα ελληνικό νησί.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΚΟΣΜΟΣ

Έρχεται μείωση παραγωγής και κατανάλωσης κρασιού

Το αισιόδοξο… σενάριο ανάλυσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διαβλέπει μείωση κατά 7% στην κατανάλωση και την παραγωγή κρασιού έως το 2035
ΧΩΡΙΑ

Πληρώστε τώρα τις αποζημιώσεις

Συζητήθηκε στην Βουλή η ερώτηση που είχε καταθέσει η Μαρία Κομνηνάκα για την μη καταβολή αποζημιώσεων σε ιδιοκτήτες ακινήτων των οποίων οι ιδιοκτησίες απαλλοτριώθηκαν για την κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονή - Σίγρι
ΑΓΡΟΤΕΣ

Στα 7,80 ευρώ το έξτρα παρθένο στο Ακράσι

Με τον τενεκέ πωλείται ο κύριος όγκος της παραγωγής ελαιολάδου της Λέσβου
ΕΛΛΑΔΑ

Συνεχίζει να ανοιγοκλείνει η ψηφιακή βάση του ΟΣΔΕ

Διορθώσεις για τα οικολογικά σχήματα γίνονται στις αιτήσεις ενιαίας και θα μπορούν να συνεχιστούν και μετά την εξόφληση της βασικής εισοδηματικής στήριξης
ΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ

Το Επιμελητήριο για την έκθεση στη Σμύρνη

«Πολύ σημαντικό γεγονός για τα νησιά μας»
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ερώτηση Παρασκευαϊδη για την καθυστέρηση πληρωμών ΕΣΠΑ

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ ζητά εξηγήσεις από τον υπουργό Οικονομικών
ΑΓΟΡΑ

Αύξηση των τιμών των καυσίμων παγκοσμίως

Συμβουλές εξοικονόμησης καυσίμων όταν ταξιδεύετε με αυτοκίνητο- Αλλαγή του φίλτρου αέρα
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Γίνε ο σεφ στην κουζίνα σου με τον κατάλληλο εξοπλισμό και φτιάξε τις πιο νόστιμες συνταγές εύκολα!
ΕΛΛΑΔΑ

Φοροκαταιγίδα με πέντε παρεμβάσεις

Το ποσό των τριών δις ευρώ εκτιμά η κυβέρνηση πως θα εισπράξει με την εφαρμογή μιας σειράς φορολογικών παρεμβάσεων
ΕΛΛΑΔΑ

Μνημόνιο συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας στον πρωτογενή τομέα

Οι δύο χώρες εκφράζουν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας στον τομέα των αγροτικών καλλιεργειών, να συνεργαστούν στην αντιμετώπιση πλημμυρών και της ξηρασίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ευλογιά των προβάτων στη Μαλεσίνα

Στην περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας το νέο κρούσμα Ευλογίας των προβάτων
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Διευκρινίσεις από το τουρκικό ΥΠΕΞ για τις θεωρήσεις ‑ εξπρές σε ελληνικά νησιά

Η τουρκική πλευρά αναμένει την επίσημη ανακοίνωση της εφαρμογής και συνεχίζει τις συνομιλίες με την Ελλάδα προκειμένου να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές