«Προορισμός ανάγκης» για τα κρουαζιερόπλοια η Λέσβος
Απογοητευτικός είναι ο απολογισμός των φετινών προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων για τη Λέσβο. «Μετά το 2015, μεγάλες εταιρείες που ερχόταν στο νησί, μας έβγαλαν από το χάρτη και έβαλαν άλλους προορισμούς
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/9/2022

Δύο προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων στις 29 Σεπτεμβρίου και μέσα στον Οκτώβριο, εφόσον βέβαια το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες απομένει να γίνουν στο λιμάνι της Μυτιλήνης για να κλείσει η φετινή χρονιά, η οποία ομολογουμένως κινήθηκε σε πολύ υποτονικούς ρυθμούς στον τομέα αυτόν.
Κάνοντας έναν πρώτο απολογισμό ο τουριστικός πράκτορας Ηλίας Πίκουλος που συνεργάζεται με τις εταιρείες κρουαζιέρας, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η φετινή εικόνα είναι αρκετά απογοητευτική με δεδομένο ότι από τις 17 προσεγγίσεις που είχαν προγραμματιθσθεί , χάθηκαν οι δύο λόγω καιρικών συνθηκών και αλλαγής προγράμματος εντός του καλοκαιριού και πλέον απομένουν δύο ακόμη οι οποίες είναι αμφίβολο αν θα πραγματοποιηθούν.
«Γενικά τα αίτια για τον μειωμένο αριθμό προσεγγίσεων, σημειώνει ο Ηλίας Πίκουλος ξεκινούν απο το γεγονός ότι το 2015 με την προσφυγική κρίση, χάσαμε δύο μεγάλες εταιρείες οι οποίες έβγαλαν τη Λέσβο από το χάρτη και έβαλαν στη θέση της τη Λήμνο. Από εκεί και πέρα το νησί μας, φαίνεται ότι δεν αποτελεί πρώτη επιλογή για τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας παρά μόνο εναλλακτικός προορισμός, είτε για να γεμίσουν κάποιο κενό στο πρόγραμμά τους, είτε επειδή ακυρώνεται η προσέγγιση σε άλλο λιμάνι την τελευταία στιγμή΄».
Η απουσία ντόκου στο λιμάνι ο οποίος θα βοηθήσει στην ασφαλή αποβίβαση των επιβατών, είναι γενικά ένας αρνητικός παράγοντας για την επιλογή του νησιού μας ως προορισμός κρουαζιέρας, δεν είναι όμως αυτό το κυρίαρχο πρόβλημα.
Εξάλλου το λιμάνι της Σαντορίνης, που είναι ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς κρουαζιέρας στη χώρα, δεν έχει ντόκο και οι επιβάτες βγαίνουν με λάντζες. Φυσικά ντόκο δεν διαθέτει ούτε και το λιμάνι της Λήμνου, το οποίο φέτος είχε πάνω από 30 προσεγγίσεις, ενώ μόλις πρόσφατα απέκτησε ντόκο το λιμάνι της Μυκόνου. Σε κάθε περίπτωση όταν τα προηγούμενα χρόνια η Λέσβος είχε αγγίξει τις 80 προσεγγίσεις, την περίοδο που είχαν βγει εκτός χάρτη κρουαζιέρας οι χώρες της Βόρειας Αφρικής λόγω κοινωνικών αναταραχών και πάλι δεν διέθετε ντόκο, όμως ήταν μέσα στις πρώτες επιλογές των εταιρειών για τα νησιά του Αιγαίου.
«Σε κάθε περίπτωση πάντως ένα σύγχρονο και ασφαλές λιμάνι με όλες τις προδιαγραφές για την εύκολη και χωρίς προβλήματα προσέγγιση του κρουαζιερόπλοιου και αποβίβαση των επιβατών, σημειώνει ο Ηλίας Πίκουλος θα ήταν ιδιαίτερα δελεαστικός παράγοντας για αρκετές εταιρείες να επιστρέψουν στο νησί μας. Για τη νέα σεζόν προς το παρόν δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια κινητικότητα. Μέσα στους επόμενους μήνες πιθανόν θα υπάρξει ενδιαφέρον, όμως και πάλι η Λέσβος δεν θα είναι πρώτη επιλογή στη χάραξη δρομολογίας των κρουαζιεροπλοίων».