× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Χάνει επιβάτες η γραμμή Πειραιάς ‑ Χίος ‑ Μυτιλήνη

Απογοητευτικά τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2022 για την κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου.

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 17/9/2022

Χάνει επιβάτες η γραμμή Πειραιάς ‑ Χίος ‑ Μυτιλήνη

Απογοητευτικά είναι τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή για την ακτοπλοϊκή γραμμή Περαιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Στην κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου διακινήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2022 46.556  επιβάτες, την ίδια περίοδο του 2021 είχαν διακινηθεί 20.328 επιβάτες, το 2020 85.750 επιβάτες και το 2019 59.932 επιβάτες. Το πρώτο τρίμηνο του 2022 τα κάθε τύπου οχήματα που μεταφέρθηκαν με τα πλοία της ακτοπλοϊας ήταν 18.782, 13.798 το 2021, 25.124 το 2020 και 15.243 το 2019.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία η επιβατική κίνηση για το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανάκαμψε μόνο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, δηλαδή την περίοδο που υπήρχαν αυστηροί περιορισμοί στις μετακινήσεις των επιβατών. Πάντα για το πρώτο τρίμηνο του 2022, παρατηρούμε, πως τα διακινηθέντα οχήματα ήταν αισθητά περισσότερα, σε σχέση με τα οχήματα που μεταφέρθηκαν το 2019 και το 2021. Ωστόσο παραμένουν πολύ κάτω από τα επίπεδα του 2020.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους είναι το δυσκολότερο για τον κλάδο της ακτοπλοϊας. Ο αριθμός των επιβατών είναι πολύ μικρός και το κύριο έσοδο των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι η μεταφορά φορτηγών που καλύπτουν τις ανάγκες τροφοδοσίας των νησιών. Παραδοσιακά η ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη θεωρούνταν μια από τις σημαντικότερες ακτοπλοϊκές γραμμές σε όλο το Αιγαίο διότι έδινε σημαντικά έσοδα στα πλοία καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Από το Πάσχα και μέχρι τα μέσα του Οκτωβρίου τα έσοδα υπήρχαν σημαντικότατα έσοδα από την μεταφορά επιβατών και Ι.Χ. (βλέπε τρίτο τρίμηνο του έτους), τους χειμερινούς μήνες τα έσοδα ήταν μεγαλύτερα από την μεταφορά φορτηγών.

 

Ο μεγάλος αριθμός οχημάτων στην γραμμή οδήγησε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογήσουν μεγάλα πλοία όπως είναι το «Νήσος Σάμος» και το «Ρόδος» της «Hellenic Seaways». Για την ίδια αιτία στην γραμμή μπήκαν τα οχηματαγωγά πλοία όπως είναι το «Πελαγίτης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Ωστόσο η επιβατική κίνηση, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, από το 2019 και μετά (με εξαίρεση το 2020 λόγω προσφυγικού) διαμορφώνεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Γεγονός που δημιουργεί προβληματισμούς για την βιωσιμότητα των πλοίων που είναι δρομολογημένα στην γραμμή. Πτωτικές τάσεις εμφανίζει και η μεταφορά των οχημάτων.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αλλαγές που ετοιμάζονται

 

Τον περασμένο Απρίλιο σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) τέθηκαν ανοιχτά ζητήματα όπως η συγχώνευση δρομολογίων και η περικοπή δρομολογίων, για τους χειμερινούς μήνες, προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά κόστη των ακτοπλοϊκών εταιρειών και ιδιαίτερα το κόστος των καυσίμων.

 

Για να αποφευχθούν ενέργειες, όπως και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, η νέα διοίκηση του (ΣΕΕΝ) είχε ζητήσει να δοθούν επιδοτήσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Οι επιδοτήσεις δεν δόθηκαν και έτσι μέσα στο 2022 έγιναν δύο αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Οι σχεδιασμοί για τις αλλαγές στα δρομολόγια (καταργήσεις και συγχωνεύσεις) αναβλήθηκαν για την χειμερινή περίοδο. Οι σχεδιασμοί αυτοί θα ενεργοποιηθούν αν δεν υποχωρήσουν οι τιμές των καυσίμων σε επίπεδα που θα κάνουν βιώσιμη την λειτουργία των πλοίων.

 

Να θυμίσουμε πως ήδη οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εφαρμόζουν μείωση της ταχύτητας των πλοίων αλλά και μείωση των μελών των πληρωμάτων των πλοίων αξιοποιώντας την υφιστάμενη κάθε φορά νομοθεσία.

 

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Πετάει» μέχρι τα 12 ευρώ το αρνί στη Λέσβο

Μέχρι τα 10,8 ευρώ φθάνει η τιμή του αρνιού στην χονδρική αγορά
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

«Κούρεμα» προστίμων έως 50% υπόσχεται η εφορία

Με δέλεαρ τα μειωμένα πρόστιμα το κράτος προσπαθεί να αποφύγει τις προσφυγές στα δικαστήρια από τους φορολογουμένους
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής απέκτησε ο Δήμος Μυτιλήνης

Πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο στην συνεδρίαση της Τετάρτης 22 Απριλίου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ισχνή αύξηση τζίρου στο λιανεμπόριο του Βορείου Αιγαίου

Μόλις 12,4 εκατ. ευρώ μπήκαν στα ταμεία των επιχειρήσεων του κλάδου που τηρούν διπλογραφικά βιβλία
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέα Αριστερά: Μπάχαλο στις πληρωμές των αγροτικών επιδοτήσεων

Δυσοίωνες εκτιμήσεις για την πληρωμή των αγροτικών επιδοτήσεων πριν το Πάσχα
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Υποχρηματοδότηση των σχεδίων βελτίωσης του Βορείου Αιγαίου βλέπει η Νέα Αριστερά

Κριτική στην κυβέρνηση για την κατανομή των πόρων του προγράμματος
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παρόν με 331 τουρίστες το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στη Μυτιλήνη

Επί της υποδοχής ο πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Πρακτόρων και ο αντιδήμαρχος τουρισμού Μυτιλήνης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ερώτηση βουλευτών Νέας Αριστεράς για το μεταφορικό ισοδύναμο

«Απαξιώνεται το μέτρο με τη μη έγκαιρη καταβολή»
ΕΡΓΑΣΙΑ

Θετικό το ισοζύγιο προσλήψεων ‑ απολύσεων στο Βόρειο Αιγαίο

Τα στοιχεία της Εργάνη για το πρώτο τρίμηνο του 2024 δείχνουν την δημιουργία 388 θέσεων εργασίας
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Έρχονται οι πενταετίες συμβάσεις στις άγονες γραμμές

Πρώτη εμφάνιση του λιμανιού της Πέτρας στις γραμμές αποκλειστικής εξυπηρέτησης που προτείνει το υπουργείο Ναυτιλίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αγροτικό Τμήμα θα δημιουργηθεί στο Επιμελητήριο Λέσβου

Ξεκίνησε η διαδικασία σύστασης των τμημάτων σε πολλά Επιμελητήρια της χώρας
ΕΛΛΑΔΑ

Σημαντικές αλλαγές στις φορολογικές δηλώσεις των αγροτών

Δείτε εδώ τι προβλέπει η εγκύκλιο που εξέδωσε η ΑΑΔΕ