× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Χάνει επιβάτες η γραμμή Πειραιάς ‑ Χίος ‑ Μυτιλήνη

Απογοητευτικά τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2022 για την κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου.

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 17/9/2022

Χάνει επιβάτες η γραμμή Πειραιάς ‑ Χίος ‑ Μυτιλήνη

Απογοητευτικά είναι τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή για την ακτοπλοϊκή γραμμή Περαιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Στην κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου διακινήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2022 46.556  επιβάτες, την ίδια περίοδο του 2021 είχαν διακινηθεί 20.328 επιβάτες, το 2020 85.750 επιβάτες και το 2019 59.932 επιβάτες. Το πρώτο τρίμηνο του 2022 τα κάθε τύπου οχήματα που μεταφέρθηκαν με τα πλοία της ακτοπλοϊας ήταν 18.782, 13.798 το 2021, 25.124 το 2020 και 15.243 το 2019.

 

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία η επιβατική κίνηση για το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανάκαμψε μόνο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, δηλαδή την περίοδο που υπήρχαν αυστηροί περιορισμοί στις μετακινήσεις των επιβατών. Πάντα για το πρώτο τρίμηνο του 2022, παρατηρούμε, πως τα διακινηθέντα οχήματα ήταν αισθητά περισσότερα, σε σχέση με τα οχήματα που μεταφέρθηκαν το 2019 και το 2021. Ωστόσο παραμένουν πολύ κάτω από τα επίπεδα του 2020.

 

Το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους είναι το δυσκολότερο για τον κλάδο της ακτοπλοϊας. Ο αριθμός των επιβατών είναι πολύ μικρός και το κύριο έσοδο των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι η μεταφορά φορτηγών που καλύπτουν τις ανάγκες τροφοδοσίας των νησιών. Παραδοσιακά η ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη θεωρούνταν μια από τις σημαντικότερες ακτοπλοϊκές γραμμές σε όλο το Αιγαίο διότι έδινε σημαντικά έσοδα στα πλοία καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Από το Πάσχα και μέχρι τα μέσα του Οκτωβρίου τα έσοδα υπήρχαν σημαντικότατα έσοδα από την μεταφορά επιβατών και Ι.Χ. (βλέπε τρίτο τρίμηνο του έτους), τους χειμερινούς μήνες τα έσοδα ήταν μεγαλύτερα από την μεταφορά φορτηγών.

 

Ο μεγάλος αριθμός οχημάτων στην γραμμή οδήγησε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογήσουν μεγάλα πλοία όπως είναι το «Νήσος Σάμος» και το «Ρόδος» της «Hellenic Seaways». Για την ίδια αιτία στην γραμμή μπήκαν τα οχηματαγωγά πλοία όπως είναι το «Πελαγίτης».

 

Ωστόσο η επιβατική κίνηση, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, από το 2019 και μετά (με εξαίρεση το 2020 λόγω προσφυγικού) διαμορφώνεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Γεγονός που δημιουργεί προβληματισμούς για την βιωσιμότητα των πλοίων που είναι δρομολογημένα στην γραμμή. Πτωτικές τάσεις εμφανίζει και η μεταφορά των οχημάτων.

 

Οι αλλαγές που ετοιμάζονται

 

Τον περασμένο Απρίλιο σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) τέθηκαν ανοιχτά ζητήματα όπως η συγχώνευση δρομολογίων και η περικοπή δρομολογίων, για τους χειμερινούς μήνες, προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά κόστη των ακτοπλοϊκών εταιρειών και ιδιαίτερα το κόστος των καυσίμων.

 

Για να αποφευχθούν ενέργειες, όπως και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, η νέα διοίκηση του (ΣΕΕΝ) είχε ζητήσει να δοθούν επιδοτήσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Οι επιδοτήσεις δεν δόθηκαν και έτσι μέσα στο 2022 έγιναν δύο αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Οι σχεδιασμοί για τις αλλαγές στα δρομολόγια (καταργήσεις και συγχωνεύσεις) αναβλήθηκαν για την χειμερινή περίοδο. Οι σχεδιασμοί αυτοί θα ενεργοποιηθούν αν δεν υποχωρήσουν οι τιμές των καυσίμων σε επίπεδα που θα κάνουν βιώσιμη την λειτουργία των πλοίων.

 

Να θυμίσουμε πως ήδη οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εφαρμόζουν μείωση της ταχύτητας των πλοίων αλλά και μείωση των μελών των πληρωμάτων των πλοίων αξιοποιώντας την υφιστάμενη κάθε φορά νομοθεσία.

 

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΟΡΑ

Εορταστικό ωράριο στην αγορά της Μυτιλήνης

Από 15 Δεκεμβρίου θα εφαρμοστεί φέτος το εορταστικό ωράριο με απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης
ΕΛΛΑΔΑ

Εγκρίθηκε το πρόγραμμα αλιείας 2021‑2027

Χρηματοδοτήσεις 296,95 εκατ. ευρώ για την βιώσιμη αλιεία και 130,4 εκατ. ευρώ για τις υδατοκαλλιέργειες
ΕΛΛΑΔΑ

Εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης στο ΓΕΩΤΕΕ

Τέσσερα ψηφοδέλτια διεκδικούν την εκπροσώπηση τους στη Διοικούσα Επιτροπή του παραρτήματος Αιγαίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Προτεραιότητα η επισιτιστικής επάρκειας

Ο Γεωργαντάς στο συνέδριο του Economist: «Σε τέτοιες ανορθόδοξες καταστάσεις, απαιτείται εθνική συνεννόηση και συλλογική ανταπόκριση και όχι υπονόμευση του κοινού καλού για κομματικά ή προσωπικά οφέλη»
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

1.129 Τούρκοι επισκέπτες της Λέσβου το Νοέμβριο

Σταθερή επιλογή το νησί της Λέσβου για χειμερινές αποδράσεις για ένα αξιόλογο αριθμό επισκεπτών από τις πόλεις των Τουρκικών παραλιών στο Αιγαίο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΓΕΥΣΗ

Τρία χρυσά και τρία χάλκινα βραβεία για τα γευστικά, ποιοτικά προϊόντα «Σελάχας»

Μεγάλες διακρίσεις για την επιχείρηση πέντε γενεών που επεκτείνεται στην Έκθεση Μeat Grill and Days
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Αύξηση τζίρου και μείωση κερδών για τους μεγάλους τυροκόμους της Λέσβου

Το 2021 ήταν μια χρονιά καμπής για κτηνοτροφική παραγωγή του νησιού αλλά και για την λειτουργία των τυροκομικών επιχειρήσεων
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Παράταση ως 20 Δεκεμβρίου για την ψηφιακή απογραφή του χρόνου εργασίας

Ανακοινώθηκε το βράδυ της Τρίτης 30 Νοεμβρίου από το υπουργείο Εργασίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σεμινάριο για την ελαιοκομία στο Ακράσι

Το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου στις 6 το απόγευμα με ομιλητή το γεωπόνο Βασίλη Γάλλο
ΑΓΡΟΤΕΣ

Η κατάσταση στην αγορά του ελαιολάδου

Υποτιμημένα τα ελληνικά λαμπάντε ελαιόλαδα σε σχέση με τα Ισπανικά και τα Τυνησιακά
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Επαναληπτικοί διαγωνισμοί για επτά άγονες γραμμές

Με παράταση συμβάσεων εξυπηρετούνται οι άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές του βορείου Αιγαίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μηχανική βλάβη στο Aqua Blue

Διέκοψε το ταξίδι και επέστρεψε στο λιμάνι του Λαυρίου