× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Κοστοβόρα η προσέγγιση στη Μυτιλήνη για το Smyrna di levante

Αντιδράσεις από την ΠΝΟ για την μειωμένη σύνθεση πληρώματος

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 6/10/2022

Κοστοβόρα η προσέγγιση στη Μυτιλήνη για το Smyrna di levante

Στις 13 Σεπτεμβρίου στην ιστοσελίδα stonisi.gr δημοσιεύεται ανάλυση για την δρομολόγηση του Smyrna di levante με τίτλο «Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη - Σμύρνη» και τον προφητικό υπότιτλο «Η ταχύτητα του Smyrna di levante πρόβλημα στο σχεδιασμό της γραμμής και βάζει υπό αμφισβήτηση τις προσεγγίσεις στη Μυτιλήνη».

Εκείνο το ρεπορτάζ, ουσιαστικά ήταν μια οικονομοτεχνική προσέγγιση της νέας γραμμής γι’ αυτό και έθετε το ερώτημα «Ένα ταξίδι διάρκειας 16 ωρών από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη είναι θελκτικό (από άποψη χρόνου αλλά και ολικού κόστους) για τις μεταφορικές εταιρείες ή όχι;». Η απόφαση της Levante Ferries να βγει από το δρομολόγιο η προσέγγιση στην Μυτιλήνη απαντά το παραπάνω ερώτημα.

Το στοίχημα της βιωσιμότητας

Πρώτος στόχος της εταιρείας είναι να κερδίσει το στοίχημα της οικονομικής βιωσιμότητας της νέας γραμμής. Από τις 10 Οκτωβρίου και μετά το λογιστήριο της Levante Ferries θα αρχίσει να συγκεντρώσει πραγματικά οικονομικά στοιχεία κι όχι εκτιμήσεις.

Αν τα έσοδα από τα φορτηγά είναι ικανοποιητικά, τότε το πλοίο θα μείνει στην γραμμή και σταδιακά θα αρχίσει να καταγράφει κέρδη. Σταδιακά θα αυξηθεί και επιβατική κίνηση. Η βιωσιμότητα της γραμμής είναι μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία καθώς έχει δαπανήσει 16 εκατ. ευρώ και πολύ χρόνο για να ολοκληρώσει την μετασκευή του πλοίου.

Το κλειδί για την βιωσιμότητα της γραμμής είναι ο χρόνος και το κόστος μεταφοράς των οχημάτων από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη να είναι μικρότερος από το χρόνο και το κόστος οδικής μετακίνησης των οχημάτων από την μια πόλη στην άλλη. 

Η χαμηλή υπηρεσιακή ταχύτητα του πλοίου, 18 μίλια ανά ώρα, εξοικονομεί καύσιμα αλλά οδηγεί σε μεγάλο χρόνο ταξιδιού, 14 ώρες σύμφωνα με το αναρτημένο πρόγραμμα δρομολογίων.

Αντιδράσεις για την σύνθεση του πληρώματος

Μια μικρή πτυχή του ζητήματος της βιωσιμότητας είναι ο αριθμός των μελών του πληρώματος. Το πλοίο, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΝΟ, θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του με 36 άτομα πλήρωμα. Καθώς η εταιρεία αξιοποιεί διατάξεις που αφορούν τα διεθνή ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως αν το πλοίο προσέγγισε το λιμάνι της Μυτιλήνης θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 74 άτομα πλήρωμα καθώς το ταξίδι από διεθνές γίνονταν μεικτό. Η ΠΝΟ στην ανακοίνωση της τονίζει: «το συγκεκριμένο πλοίο σύμφωνα με το πρωτόκολλο μεταφοράς του δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει με 36 άτομα πλήρωμα, λαμβάνοντας υπόψη εκτός από τους ελέγχους των σωστικών μέσων και τις αντίστοιχες απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας MLC 2006».

Οι αμοιβές του πληρώματος, σε ένα πλοίο της ακτοπλοΐας κυμαίνονται από 11 - 15% του συνολικού κόστους, ενώ η δαπάνη για καύσιμα από 50 - 60% του συνολικού κόστους.

Τα παραπάνω στοιχεία, δείχνουν, πως οι προσεγγίσεις του Smyrna di levante στην Μυτιλήνη, ανέτρεπαν τους οικονομικούς σχεδιασμούς και αυτός είναι ο λόγος που ακυρώθηκαν.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Ανομβρία, τραπεζικά επιτόκια και τιμές ελαιολάδου

Νέες μεταβλητές καθορίζουν τις αποφάσεις εμπόρων, τυποποιητών και παραγωγών ελαιολάδου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Οι Έλληνες κόβουν τον καφέ εκτός σπιτιού

Το 54% των καταναλωτών έχουν δηλώσει ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας της ακρίβειας
ΕΛΛΑΔΑ

Μία ώρα μπροστά οι δείκτες των ρολογιών τα ξημερώματα της Κυριακή

Λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ενστάσεις από όσους έμειναν εκτός της επιδότησης ζωοτροφών

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ οι ενστάσεις από τους δικαιούχους της δεύτερης προκήρυξης του προγράμματος μπορούν να κατατεθούν ως τις 31 Μαρτίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πληρωμή de minimis στα «μουλωχτά»

Οι ελαιοπαραγωγοί της Λέσβου πήραν την de minimis επιδότηση αλλά ΟΠΕΚΕΠΕ και υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης αποφεύγουν να ανακοινώσουν στα στοιχεία της πληρωμής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Πόσο αυξήθηκαν τα καύσιμα μέσα σε δύο χρόνια;

Μεγάλες διαφορές καταγράφονται στις τιμές των καυσίμων στα πρατήρια της Λέσβου από το Μάρτιο του 2021 έως σήμερα. Η αύξηση στην αμόλυβδη αγγίζει τα 30 λεπτά ενώ στο πετρέλαιο κίνηση είναι σχεδόν 35 λεπτά
ΑΓΟΡΑ

Ούζο Βαρβαγιάννη: Με μεγάλη επιτυχία η συμμετοχή στη Food Expo 2023

Από τον Μάιο θα είναι διαθέσιμες στην αγορά οι ανανεωμένες ετικέτες των προϊόντων της εταιρείας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Επιτέλους, ξεκίνησε η πληρωμή του de minimis!

Με αρκετές ημέρες καθυστέρηση από την αρχική ημερομηνία που είχε ανακοινωθεί
ΑΓΡΟΤΕΣ

Συνεχίζεται η αγωνία των ελαιοπαραγωγών της Λέσβου

Νέα υπόσχεση για πληρωμή της de minimis επιδότησης στους ελαιοπαραγωγούς της Λέσβου, την Τετάρτη 22 Μαρτίου. Νέα ανακοίνωση του βουλευτή της Ν.Δ. Χαράλαμπου Αθανασίου στο Facebook
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Δυναμική παρουσία Λήμνου και Λέσβου στην Food Expo 2023

Οι επιχειρήσεις των νησιών μας είχαν την δυνατότητα να παρουσιάσουν τα ξεχωριστά προϊόντα τους στους χιλιάδες επισκέπτες της έκθεσης
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Παραμένει στο «κόκκινο» η δηλωμένη ανεργία

17.136 οι δηλωμένοι άνεργοι του βορείου Αιγαίου το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου του 2023
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Στα επίπεδα του 2019 η επιβατική κίνηση στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη

Ανοδική πορεία ακολουθούν τα διακινηθέντα οχήματα στην κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ