Επιτέλους λύση για το Μιχαλέλειο;
Συγκρατημένα αισιόδοξος ο πρόεδρος του Πλωμαρίου Γιάννης Ξανθούλης. Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Μυτιλήνης για την προγραμματική σύμβαση των 70.000 ευρώ. Άμεσα αναλαμβάνει η νέα διοίκηση
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 30/11/2022
Φως στο τούνελ διαφαίνεται επιτέλους, στην υπόθεση του Μιχαλέλειου γηροκομείου του Πλωμαρίου το οποίο ως γνωστόν βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα τους τελευταίους μήνες, με χρέη δεκάδων χιλιάδων ευρώ σε εργαζόμενους και προμηθευτές.
Το γηροκομείο του Πλωμαρίου, παραμένει εδώ και πολύ καιρό χωρίς διοίκηση αφού το Κοινοτικό συμβούλιο της περιοχής αρνείτο να αναλάβει το τιμόνι του, λόγω της στάσης του Δήμου Μυτιλήνης, ο οποίος δεν αναλάμβανε την αποπληρωμή των οφειλών που δημιουργήθηκαν την περίοδο που το ίδρυμα ήταν στη δική του δικαιοδοσία.
Μιλώντας στο «Ν» ο πρόεδρος της Κοινότητας Πλωμαρίου, Γιάννης Ξανθούλης, για τις τελευταίες εξελίξεις στο Μιχαλέλειο δήλωσε ότι είναι συγκρατημένα αισιόδοξος αφού όπως είπε ο Δήμος Μυτιλήνης δέχθηκε τελικά να υπογραφεί προγραμματική σύμβαση για την ενίσχυση του γηροκομείου με το ποσό των 70.000 ευρώ έως το τέλος του 2023.
«Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου Ηρακλή Κουντουρέλλη που δούλεψε σκληρά για την εξεύρεση λύσης καθώς και στον εντεταλμένο Δημοτικό Σύμβουλο Δημήτρη Βαρβαγιάννη που πίεσε προς κάθε κατεύθυνση για την άρση του αδιεξόδου. Την επόμενη εβδομάδα το Δημοτικό Συμβούλιο θα συνεδριάσει για να εγκριθεί η προγραμματική σύμβαση που στην ουσία θα επιχορηγεί κάθε τρόφιμο με ένα ποσό. Αυτή θα ισχύει από τις 9 Δεκεμβρίου του 2022 έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2023.
Από εκεί και πέρα στις 6 Δεκεμβρίου ο Δήμαρχος μας ενημέρωσε ότι θα έρθει στο Πλωμάρι για την παραλαβή – παράδοση του ιδρύματος, ώστε να αναλάβει και πλέον επίσημα το κοινοτικό συμβούλιο τη Διοίκηση του ιδρύματος».
Αναφερόμενος στην κατάσταση που βρίσκεται το γηροκομείο σήμερα ο Γιάννης Ξανθούλης, παραδέχθηκε ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα, με χρέη κοντά στις 60.000 ευρώ σε εργαζόμενους και προμηθευτές καθώς και οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία και εφορία.
«Αυτό που προέχει τώρα είναι να αναλάβουμε ως νέα διοίκηση και να μπορέσουμε να ανοίξουμε τους τραπεζικούς λογαριασμούς ώστε να μπούνε τα χρήματα της δωρεάς από την εταιρεία και μαζί με τα αποθέματα που υπάρχουν να αρχίσουμε να εξοφλούμε τις υποχρεώσεις μας. Αρχικά ασφαλιστικά ταμεία, εφορεία και φυσικά σταδιακά τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές. Στόχος μας είναι έως το τέλος του χρόνου να έχουμε μειώσει σημαντικά το χρέος και να μην μείνει κανείς χωρίς χρήματα.
Από εκεί και πέρα χρήματα από το Δήμο Μυτιλήνης μέσω της Προγραμματικής Σύμβασης θα πάρουμε μετά το Φεβρουάριο που θα ανοίξει ο νέος προϋπολογισμός».
Στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης του Μιχαλέλειου είναι η εξασφάλιση της αδειοδότησης από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας.
«Γνωρίζουμε ότι η προθεσμία για την εξασφάλιση αδειών στα μη αδειοδοτημένα ιδρύματα, λήγει τέλος του χρόνου. Με παρέμβαση δική μας, κατόπιν οδηγιών από το Γενικό Γραμματέα του Δήμου, ο Δήμος ζήτησε με επιστολή του από την Υφυπουργό Δόμνα Μιχαηλίδου να δοθεί 12μηνη παράταση ώστε να προλάβουμε κι εμείς να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία.
Ο Περιφερειάρχης μας υποσχέθηκε ότι στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης, εφόσον υπάρχει δυνατότητα να γίνει, θα μας ενισχύσει οικονομικά όσο χρειάζεται για τις εργασίες πυρασφάλειας του κτιρίου. Από εκεί και πέρα περιμένουμε την ολοκλήρωση της μελέτης το συντομότερο δυνατό από το συνδημότη μας Δημήτρη Μαλλιαρό ώστε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση της. Υπάρχει δέσμευση εξάλλου από το Δήμο ότι θα βοηθήσει με τις τεχνικές του υπηρεσίες στην επίβλεψη των εργασιών».