× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Οργανωμένο Λιανεμπόριο: Μείωση του όγκο των πωλήσεων

Δύσκολες ώρες για τους καταναλωτές δείχνουν τα στοιχεία για την εξέλιξη του τζίρου στο λιανεμπόριο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 4/2/2023

Οργανωμένο Λιανεμπόριο: Μείωση του όγκο των πωλήσεων

Ο Ιανουάριος ολοκληρώθηκε και τα πράγματα δεν φαίνονται αισιόδοξα στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Όπως επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο senior consultant της IRI, Βαγγέλης Φώσκολος, εντείνεται η πτώση της κατανάλωσης και εκτιμάται ότι στο σύνολο του μήνα θα είναι μειωμένη σε όγκο ενώ η αξία των πωλήσεων θα είναι αυξημένη, λόγω κυρίως των ανατιμήσεων σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων.



Αξιοσημείωτο είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεκίνησαν με θετική ψυχολογία τη νέα χρονιά ελπίζοντας ότι δεν θα χρειαστεί να προχωρήσουν σε νέες ανατιμήσεις, παρά το γεγονός ότι τα λειτουργικά κόστη παραμένουν υψηλά. Συγκρατούν σε μεγάλο βαθμό τις τιμές, συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό τις προωθητικές ενέργειες ενώ συμμετέχουν στην πρωτοβουλία του υπουργείου για το καλάθι του νοικοκυριού προς όφελος του τελικού καταναλωτή.



Σημαντική ώθηση στην αγορά αναμένεται, σύμφωνα με τον ίδιο, να δώσει η κάρτα αγορών (Market Pass) και να ενισχύσει την πορεία του όγκου πωλήσεων «Τα περίπου 650 εκατ. ευρώ της δράσης της κάρτας αγορών (Market Pass) είναι πάνω από το 5% του συνολικού ετήσιου τζίρου των σούπερ μάρκετ, οπότε εκτιμάται ότι η εφαρμογή του μέτρου θα δώσει μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου» τονίζει χαρακτηριστικά.



Εστιάζοντας στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή και τις νέες αγοραστικές συνήθειες που έχει υιοθετήσει, ο κ. Φώσκολος επισημαίνει ότι είναι συγκρατημένος στις αγορές του και γνωρίζει από πριν πώς θα συμπεριφερθεί στο σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, ψάχνει τις προσφορές, ελέγχει την ποιότητα, συγκρίνει τις τιμές και τις ποσότητες και κάνει στοχευμένες αγορές. «Η οικονομική κρίση και η πανδημία του κορονοϊού έχουν αλλάξει ριζικά την αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή και σε συνδυασμό με το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα και τα αυξημένα κόστη κάλυψης βασικών αναγκών αναπροσαρμόζει την τελική λίστα αγορών με την ζυγαριά να γέρνει προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς και αυτά που πωλούνται υπό καθεστώς προσφορών» τονίζει.



Μεγαλύτερη ζήτηση για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας



Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) συνεχίζουν να αποτελούν δημοφιλή κατηγορία για τους καταναλωτές και εξελίσσονται σε καθοριστικό παράγοντα για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, το 2022 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 16,3%, με τις πωλήσεις της κατηγορίας να αυξάνονται κατά 16,4%, σε σχέση με το 2021.



Καθώς η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις ευνοούν την κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής, ο strategic retail analyst, Κωνσταντίνος Μαχαίρας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επισημαίνει ότι μεγάλη πρόκληση για τις επιχειρήσεις αποτελεί η διατήρηση των μεριδίων σε ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ επωνύμων και ιδιωτικής ετικέτας θα ενταθεί περαιτέρω. Όπως εξηγεί «το «καλάθι του νοικοκυριού» μπορεί να πέτυχε τον στόχο του ως προς την συγκράτηση των τιμών, ωστόσο δημιούργησε ένα οξύ ανταγωνισμό μεταξύ των λιανεμπόρων και των προμηθευτών στα εκτός καλαθιού προϊόντα. Εκεί ο ανταγωνισμός στις τιμές είναι πολύ πιο έντονος».



Εστιάζοντας στις ανατιμήσεις των προϊόντων, ο ίδιος εκτιμά ότι υπάρχει μια αποκλιμάκωση και προβλέπει ότι μέχρι τον Απρίλιο θα συνεχιστούν μικρές αναπροσαρμογές στα τρόφιμα της τάξεως του 2% με 3% που θα μπορούν πολύ πιο εύκολα να απορροφηθούν από το ελληνικό λιανεμπόριο.



Αναφορικά με τον τζίρο στο οργανωμένο λιανεμπόριο κατά την εφετινή χρονιά, επισημαίνει ότι «αύξηση των πωλήσεων σε όγκο μπορεί να καταγραφεί από τον Μάιο και μετά κυρίως στις περιφερειακές αγορές, σε νησιά και παραθεριστικά κέντρα και στα cash carry, λόγω της έναρξης της τουριστικής περιόδου. Το γεγονός αυτό θα βοηθήσει να ομολοποιηθεί η πορεία προς την κανονικότητα την οποία την περιμένουμε προς το τέλος 2023 αρχές 2024, αν δεν έχουμε άλλες εκπλήξεις» υποστηρίζει ο κ. Μαχαίρας.

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Η γραμμή Πειραιάς ‑ Χίος – Μυτιλήνη στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Παράταση του υφιστάμενου καθεστώτος ακτοπλοϊκών δρομολογίων στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου για δύο ακόμη χρόνια προβλέπει η εισήγηση
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Ερημώνει η Προκυμαία της Μυτιλήνης...

Άλλο ένα μαγαζί έκλεισε σήμερα στην οδό Κουντουριώτη που από κέντρο αναφοράς της πόλης μετατρέπεται σταδιακά σε έρημο δρόμο
ΕΡΓΑΣΙΑ

Τρείς θέσεις στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Με σύμβαση εξάμηνης διάρκειας
ΑΓΟΡΑ

Ακυρώθηκε το δρομολόγιο του «Πελαγίτη» γιατί κρίθηκε ασύμφορο

Καταγγελία από τον Διευθυντή του Συνεταιρισμού Μεσοτόπου Μανώλη Κωνσταντιδέλλη για ακύρωση δρομολογίου του πλοίου με το αιτιολογικό ότι είχε μόνο 40 φορτηγά και δεν σύμφερε η μετακίνηση
ΑΤΖΕΝΤΑ

Το μόνο αυτοδιαχειριζόμενο εργοστάσιο στην Ευρώπη «έρχεται» στη Λέσβο

Η ΚοινΣΕΠ «Κανένας Μόνος» συστήνει τη ΒΙΟΜΕ από τις 30 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ουραγός στις εξαγωγές το βόρειο Αιγαίο

Πτώση 40% καταγράφηκε μεταξύ του 2017 και του 2021 των εξαγωγών σε περιφερειακό επίπεδο. Όταν την ίδια περίοδο οι εξαγωγές σε πανελλαδικό επίπεδο αυξήθηκαν με ρυθμό 21,7%
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Σε καθοδική τροχιά ο τζίρος των λιανεμπορικών επιχειρήσεων

Ανησυχητικά μηνύματα για την πορεία των επιχειρήσεων του κλάδου στα νησιά του βορείου Αιγαίου δίνουν τα στοιχεία της Ελληνική Στατιστικής Αρχής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Περισσότερη νοστιμιά, σίγουρη οικονομία!
ΕΛΛΑΔΑ

Πληρώνονται συντάξεις και επιδόματα

Τι περιλαμβάνει η εβδομάδα 27- 31 Μαρτίου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Ανομβρία, τραπεζικά επιτόκια και τιμές ελαιολάδου

Νέες μεταβλητές καθορίζουν τις αποφάσεις εμπόρων, τυποποιητών και παραγωγών ελαιολάδου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Οι Έλληνες κόβουν τον καφέ εκτός σπιτιού

Το 54% των καταναλωτών έχουν δηλώσει ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας της ακρίβειας
ΕΛΛΑΔΑ

Μία ώρα μπροστά οι δείκτες των ρολογιών τα ξημερώματα της Κυριακή

Λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας