× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Οργανωμένο Λιανεμπόριο: Μείωση του όγκο των πωλήσεων

Δύσκολες ώρες για τους καταναλωτές δείχνουν τα στοιχεία για την εξέλιξη του τζίρου στο λιανεμπόριο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 4/2/2023

Οργανωμένο Λιανεμπόριο: Μείωση του όγκο των πωλήσεων

Ο Ιανουάριος ολοκληρώθηκε και τα πράγματα δεν φαίνονται αισιόδοξα στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Όπως επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο senior consultant της IRI, Βαγγέλης Φώσκολος, εντείνεται η πτώση της κατανάλωσης και εκτιμάται ότι στο σύνολο του μήνα θα είναι μειωμένη σε όγκο ενώ η αξία των πωλήσεων θα είναι αυξημένη, λόγω κυρίως των ανατιμήσεων σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων.



Αξιοσημείωτο είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεκίνησαν με θετική ψυχολογία τη νέα χρονιά ελπίζοντας ότι δεν θα χρειαστεί να προχωρήσουν σε νέες ανατιμήσεις, παρά το γεγονός ότι τα λειτουργικά κόστη παραμένουν υψηλά. Συγκρατούν σε μεγάλο βαθμό τις τιμές, συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό τις προωθητικές ενέργειες ενώ συμμετέχουν στην πρωτοβουλία του υπουργείου για το καλάθι του νοικοκυριού προς όφελος του τελικού καταναλωτή.



Σημαντική ώθηση στην αγορά αναμένεται, σύμφωνα με τον ίδιο, να δώσει η κάρτα αγορών (Market Pass) και να ενισχύσει την πορεία του όγκου πωλήσεων «Τα περίπου 650 εκατ. ευρώ της δράσης της κάρτας αγορών (Market Pass) είναι πάνω από το 5% του συνολικού ετήσιου τζίρου των σούπερ μάρκετ, οπότε εκτιμάται ότι η εφαρμογή του μέτρου θα δώσει μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου» τονίζει χαρακτηριστικά.



Εστιάζοντας στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή και τις νέες αγοραστικές συνήθειες που έχει υιοθετήσει, ο κ. Φώσκολος επισημαίνει ότι είναι συγκρατημένος στις αγορές του και γνωρίζει από πριν πώς θα συμπεριφερθεί στο σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, ψάχνει τις προσφορές, ελέγχει την ποιότητα, συγκρίνει τις τιμές και τις ποσότητες και κάνει στοχευμένες αγορές. «Η οικονομική κρίση και η πανδημία του κορονοϊού έχουν αλλάξει ριζικά την αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή και σε συνδυασμό με το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα και τα αυξημένα κόστη κάλυψης βασικών αναγκών αναπροσαρμόζει την τελική λίστα αγορών με την ζυγαριά να γέρνει προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς και αυτά που πωλούνται υπό καθεστώς προσφορών» τονίζει.



Μεγαλύτερη ζήτηση για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας



Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) συνεχίζουν να αποτελούν δημοφιλή κατηγορία για τους καταναλωτές και εξελίσσονται σε καθοριστικό παράγοντα για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, το 2022 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 16,3%, με τις πωλήσεις της κατηγορίας να αυξάνονται κατά 16,4%, σε σχέση με το 2021.



Καθώς η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις ευνοούν την κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής, ο strategic retail analyst, Κωνσταντίνος Μαχαίρας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επισημαίνει ότι μεγάλη πρόκληση για τις επιχειρήσεις αποτελεί η διατήρηση των μεριδίων σε ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ επωνύμων και ιδιωτικής ετικέτας θα ενταθεί περαιτέρω. Όπως εξηγεί «το «καλάθι του νοικοκυριού» μπορεί να πέτυχε τον στόχο του ως προς την συγκράτηση των τιμών, ωστόσο δημιούργησε ένα οξύ ανταγωνισμό μεταξύ των λιανεμπόρων και των προμηθευτών στα εκτός καλαθιού προϊόντα. Εκεί ο ανταγωνισμός στις τιμές είναι πολύ πιο έντονος».



Εστιάζοντας στις ανατιμήσεις των προϊόντων, ο ίδιος εκτιμά ότι υπάρχει μια αποκλιμάκωση και προβλέπει ότι μέχρι τον Απρίλιο θα συνεχιστούν μικρές αναπροσαρμογές στα τρόφιμα της τάξεως του 2% με 3% που θα μπορούν πολύ πιο εύκολα να απορροφηθούν από το ελληνικό λιανεμπόριο.



Αναφορικά με τον τζίρο στο οργανωμένο λιανεμπόριο κατά την εφετινή χρονιά, επισημαίνει ότι «αύξηση των πωλήσεων σε όγκο μπορεί να καταγραφεί από τον Μάιο και μετά κυρίως στις περιφερειακές αγορές, σε νησιά και παραθεριστικά κέντρα και στα cash carry, λόγω της έναρξης της τουριστικής περιόδου. Το γεγονός αυτό θα βοηθήσει να ομολοποιηθεί η πορεία προς την κανονικότητα την οποία την περιμένουμε προς το τέλος 2023 αρχές 2024, αν δεν έχουμε άλλες εκπλήξεις» υποστηρίζει ο κ. Μαχαίρας.

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Welcome» Μητσοτάκη στους Τούρκους από τη Μυτιλήνη

«Είμαστε από την επιτροπή υποδοχής» τόνισε χαριτολογώντας ο πρωθυπουργός στα αγγλικά, στον πρώτο σταθμό της επίσκεψής του στο λιμάνι της Μυτιλήνης
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Εκτενής συζήτηση για το καθεστώς ενίσχυσης του κόστους μεταφοράς των ζωοτροφών

Κτηνοτροφικοί συνεταιρισμοί, έμποροι ζωοτροφών και μεταφορείς της Λέσβου ζητούν αύξηση της ενίσχυσης για την αντιμετώπιση του υψηλού κόστους μεταφορά των ζωοτροφών στα νησιά
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ανακοινώθηκαν τα δρομολόγια του Aqua Blue

Δείτε τις ώρες αναχώρησης από Λαύριο και Καβάλα του πλοίου που θα εξυπηρετεί την άγονη γραμμή της Λήμνου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Αγανάκτηση για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στη Λήμνο

Κοινή επιστολή διαμαρτυρίας από τον Έπαρχο Λήμνου, την Δήμαρχο Λήμνου και τον Δήμαρχο Αγίου Ευστρατίου
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ημέρα Καριέρας από τους Φοιτητές

Διοργάνωσαν Ημερίδα για δεύτερη χρονιά οι φοιτητικοί Σύλλογοι Κοινωνιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Νέα ασθενοφόρα για το ΕΚΑΒ

Παραμένει προϊστάμενος της Διαχειριστικής Αρχής Βορείου Αιγαίου ο Γιώργος Πλακωτάρης- Οι υπογραφές του Περιφερειάρχη, Κώστα Μουτζούρη
ΑΓΟΡΑ

Πασχαλινό ωράριο στην αγορά της Μυτιλήνης

Ξεκινά την Κυριακή των Βαΐων όπου τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά από τις 11 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξανά πύλη εισόδου στην Πέτρα

Ξεκινά τη λειτουργία της για να υποδεχτεί κυρίως επισκέπτες από την Τουρκία
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στις άγονες του Βορείου Αιγαίου μπαίνει το πλοίο Διαγόρας

Δείτε μέχρι πότε θα αντικαταστήσει το Blue Star Myconos
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το Σάββατο 20 Απριλίου η Ημερίδα για τον Ιαματικό Τουρισμό

Θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Mythical Coast-Αναλυτικά το πρόγραμμα της ημερίδας και οι ομιλητές
ΑΓΟΡΑ

Νέα πνοή με φρέσκια λάμψη στο Ξενοδοχείο Λέσβιον

Διακριτική πολυτέλεια, λειτουργικότητα με τον πρωινό μπουφέ που ξεχωρίζουν στην Προκυμαία Μυτιλήνης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Το «Ηφαίστειο Ανεμώτιας» ταξιδεύει... στην οινική αγορά της Αθήνας

Τα κρασιά του συνεταιριστικού οινοποιείου παρουσιάστηκαν σε εκπροσώπους γνωστών wine bar της Αθήνας