«Ένας ντόκος θα έλυνε πολλά προβλήματα»
Ο ταξιδιωτικός πράκτορας Ηλίας Πίκουλος μίλησε Στο Νησί 99 FM για την ανάπτυξη της κρουαζιέρα στη Λέσβο, αναφερόμενος επίσης στη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και το Σίγρι
Γράφει ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΗΣ Δημοσίευση 15/11/2019
Προσκεκλημένος στην εκπομπή «99 Και Σήμερα», Στο Νησί 99FM, ήταν ο ταξιδωτικός πράκτορας Ηλίας Πίκουλος, σε μια συζήτηση γύρω από την κρουαζιέρα, καθώς επίσης τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Μυτιλήνης - Θεσσαλονίκης και Πειραιά - Σιγρίου.
Ο ιδοκτήτης του Piccolo Travel ανέφερε αρχικά πως «το φετινό καλοκαίρι ήταν σχετικά ήρεμο. Εδώ και μια τετραετία, έχουμε ξεχάσει τους παλιούς αριθμούς είτε σε πτήσεις τσάρτερ, είτε σε προσεγγίσεις κρουαζιέρας. Ως προς το τελευταίο, προσδοκούμε σε αύξηση των κρουαζιερόπλοιων το επόμενο διάστημα κι αυτό γιατί βοηθά πάρα πολύ το γεγονός πως είμαστε πάνω στη ρότα για Κωνσταντινούπολη. Επομένως αποτελούμε ενδιάμεσο προορισμό, είτε στην αρχή είτε στο τέλος ενός ταξιδιού, αναλόγως με το από πού ξεκινά κάθε τέτοιο ταξίδι.»
Μιλώντας για το προφίλ των επιβατών που συμμετέχουν στις κρουαζιέρες, ο κ. Πίκουλος επεσήμανε πως πρόκειται «για μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους, που μπορούν να καλύψουν και το υψηλό αντίτιμο του εισιτηρίου, οι οποίοι προτιμούν να εκμεταλλεύονται όλα όσα προσφέρει ως ταξίδι, συμπεριλαμβάνοντας τα πάντα ουσιαστικά, με πολύ υψηλού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες.»
Όπως τονίζει ο ίδιος, «για τη Μυτιλήνη είναι εξαιρετικά σημαντικό να βρίσκεται μεταξύ των προορισμών μιας κρουαζιέρας, ακόμα και των πιο ακριβών ή τον πιο μεγάλων σε διάρκεια. Τα τελευταία χρόνια, δυστυχώς, δεν είχαμε προσεγγίσεις, οπότε ακόμα και όταν οι επιβάτες ενός πλοίου θα βγουν για λίγο και θα περπατήσουν μέσα στην αγορά, αυτό βοηθά στο να αλλάξει η ψυχολογία του κόσμου, ειδικά του επιχειρηματικού.»
Ως προς τις λιμενικές υποδομές και τιςαπαραίτητες εργασίες που πρέπει να γίνουν, ο ταξιδιωτικός πράκτορας του Piccolo Travel ανέφερε: «Επειδή οι ηλικίες των επιβατών είναι μεγάλες συνήθως, οι εταιρείες θέλουν τα πλοία τους να μπορούν να δένουν σε έναν ντόκο, ώστε να αποβιβάσουν με ασφάλεια τον κόσμο, μαζικά. Ας μην ξεχνάμε ότι ακόμα και με 5-6 μποφόρ, οι λάντζες έχουν θέμα και για πολλούς επιβάτες δεν είναι ελκυστικό να βγουν από το πλοίο με τέτοιο καιρό. Αν υπήρχε ένας ντόκος για να μπορεί να πλαγιοδετήσει με ασφάλεια ένα πλοίο 250 – 300 μέτρων, θα βοηθούσε ώστε να αναπτυχθεί ο κλάδος της κρουαζιέρας στο νησί μας.»
Αναφορικά με τις προγραμματισμένες κρουαζιέρες για τη νέα χρονιά, ο κ. Πίκουλος συμπλήρωσε πως «έχουμε ήδη 8 μεγάλα πλοία με συμφωνημένες ημερομηνίες μέσα στο 2020, που θα προσεγγίσουν τη Μυτιλήνη», ενώ ήδη μερικές εταιρείες έχουν ανακοινώσει κρουαζιέρες και για το 2021, συμπεριλαμβάνοντας το νησί μας στους προορισμούς τους.
Θετική η επανασύνδεση με Θεσσαλονίκη
Σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Μυτιλήνης – Θεσσαλονίκης, ο κ. Πίκουλος πρόσθεσε: «Θυμόμαστε από παλιά που υπήρχε τέτοια σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, με το πλοίο ‘Μυτιλήνη’ της ΝΕΛ. Είναι σημαντικό που ξεκινά ξανά λοιπόν. Απαιτείται βέβαια να είναι επιδοτούμενη γραμμή, γιατί είναι και περισσότερες οι ώρες πλεύσης, ώστε να υπάρξει και ενδιαφέρον από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.»
Θα μπει ξανά πλοίο για Σίγρι
Τέλος, σε ότι αφορά τη γραμμή του Σιγρίου, που εγκαινιάστηκε πέρυσι το καλοκαίρι, ο κ. Πίκουλος στάθηκε στο γεγονός πως θα πρέπει να «τελειώσει το λιμάνι, γιατί ως τώρα φιλοξενούμαστε στο πολεμικό λιμάνι. Πιστεύω χρόνο με το χρόνο ότι θα ανοίξει περισσότερο η γραμμή, χρειάζεται να τελειώσει και ο δρόμος για να μειωθεί ο χρόνος μετάβασης προς το κέντρο του νησιού. Θεωρώ ότι θα δείξει εκ νέου ενδιαφέρον η εταιρεία και θα δρομολογήσει ξανά πλοίο.»