× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Η ιδιωτικοποίηση του νερού θα φέρει νέο χαράτσωμα του λαού»

Σε ανακοίνωσή της η Λαϊκή Συσπείρωση Μυτιλήνης ζητά την απόσυρση του νομοσχεδίου που προβλέπει τη διαχείριση των υδάτινων πόρων από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 16/3/2023

«Η ιδιωτικοποίηση του νερού θα φέρει νέο χαράτσωμα του λαού»

Να αποσυρθεί το απαράδεκτο νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των νερών και την υπαγωγή της διαχείρισης των υδάτων και των αστικών αποβλήτων στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ζητά με ανακοίνωσή της η παράταξη Λαϊκή Συσπείρωση Μυτιλήνης και οι τρεις δημοτικοί σύμβουλοι που την εκπροσωπούν στο Δημοτικό Συμβούλιο. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση τους οι Νίκη Τσιριγώτη, Στρατής Κόμβος και Παναγιώτης Βαλάκος μια τέτοια εξέλιξη θα φέρει ακόμα μεγαλύτερο χαράτσωμα στον λαό, ιδιωτικοποιήσεις και διάλυση των εργασιακών σχέσεων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Μυτιλήνης αναφέρει: 

«Η κυβέρνηση της ΝΔ φέρνει άλλη μια ιδιωτικοποίηση, τη στιγμή που ακόμα ο λαός μας θρηνεί τα θύματα της ιδιωτικοποίησης των τρένων, κάτι που δείχνει την κυνικότητά τους όσον αφορά την προώθηση των συμφερόντων των μονοπωλιακών ομίλων σε βάρος των εργατικών - λαϊκών αναγκών. Με πρόσχημα την προστασία της ποιότητας των υδάτινων πόρων η κυβέρνηση προωθεί τον έλεγχο της ζήτησης και όχι την αύξηση των διαθέσιμων αποθεμάτων νερού, που σήμερα είναι εφικτή με τα κατάλληλα έργα και τη διαθέσιμη επιστημονική γνώση. Τα σπασμένα θα πληρώσει η λαϊκή οικογένεια, η οποία θα κληθεί να πληρώνει ακριβότερα και το νερό. Για το νομοσχέδιο αυτό έχει «στρωθεί» το έδαφος από την ευρωπαϊκή Οδηγία - Πλαίσιο για το Νερό, 60/2000, (που ψήφισαν όλα τα αστικά κόμματα που υποκλίνονται στην ΕΕ αλλά τώρα υποκριτικά τώρα χύνουν κροκοδείλια δάκρυα), που πρακτικά δεν αφήνει περιθώρια κοινωνικής τιμολογιακής πολιτικής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λειτουργία των ΔΕΥΑ στη λογική κόστους - οφέλους άνοιξε τον δρόμο για αυτή την εξέλιξη. Η εμπορευματοποίηση δεν είναι κάτι νέο. Τα τιμολόγια ύδρευσης στους περισσότερους δήμους έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, έχουν διευρυνθεί οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, ενώ μειώνεται το προσωπικό, το δίκτυο συντηρείται πλημμελώς. Με την παραπέρα εμπορευματοποίηση, η κατάσταση θα επιδεινωθεί, μετατρέποντας αυτό το βασικό αγαθό σε ένα ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα, θα επιδεινώσει παραπέρα τις εργασιακές σχέσεις, την ποιότητα του νερού.

Το νερό δεν είναι εμπόρευμα για να τεθεί υπό τον έλεγχο της ρυθμιστικής αρχής, είναι βασική λαϊκή ανάγκη και πρέπει να εξασφαλίζεται απρόσκοπτα για όλο τον λαό.

Να αποσυρθεί άμεσα το απαράδεκτο νομοσχέδιο!

Είναι απαραίτητο τώρα να δυναμώσει η πάλη για συνολική ανατροπή της πολιτικής εμπορευματοποίησης του νερού, να ξεριζωθεί ο ανταγωνισμός των χρήσεων και της αξιοποίησής του με γνώμονα το κέρδος, τόσο από ιδιωτικούς ομίλους όσο και από μεικτές επιχειρήσεις και ΣΔΙΤ. Να διεκδικηθεί φθηνό και ποιοτικό νερό και άμεση μείωση όλων των τιμολογίων κυρίως σε ανέργους, χαμηλόμισθους, χαμηλοσυνταξιούχους, μαζί με μια ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα για την αξιοπρεπή διαβίωση. Καμιά διακοπή νερού για τα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα, για τους ανέργους, για τους χαμηλοσυνταξιούχους. Να μη διανοηθούν να μετακυλήσουν το ενεργειακό κόστος στα τιμολόγια και σε βάρος των εργαζομένων του κλάδου. Να ενισχυθεί ο αγώνας για πλήρη και σταθερή εργασία για το σύνολο του κλάδου, με ουσιαστικές αυξήσεις μισθών, χωρίς την παρουσία εργολάβων. Άμεση μονιμοποίηση των συμβασιούχων εργαζόμενων στις ΔΕΥΑ. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με βάση τις αυξημένες ανάγκες για ασφαλή ύδρευση του λαού της Λέσβου».

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δυσαρέσκεια Σηφουνάκη για τη μηδενική αναφορά στο έργο του

«Οι Υπουργοί και ο Πρωθυπουργός ευλόγησαν εαυτούς χωρίς καμία αναφορά στους πραγματικούς εμπνευστές και δημιουργούς του μεγάλου αυτού έργου» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρώην Υπουργός των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΧΩΡΙΑ

Σε προεκλογικό κλίμα, παρουσία Μητσοτάκη, η παράδοση του οδικού άξονα Καλλονής‑ Σιγρίου

Φανερά δυσαρεστημένος ο Νίκος Σηφουνάκης για τη μηδενική αναφορά στο έργο του ΠΑΣΟΚ από τον υπουργό Μεταφορών, τον υφυπουργό, αλλά και τον Κυριάκο Μητσοτάκη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Θεόδωρος Παραδέλλης υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά

Ο ομότιμος καθηγητής Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου θα διεκδικήσει την ψήφο της κάλπης των ευρωεκλογών της 9ης Ιούνίου
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΧΩΡΙΑ

Στην εταιρεία «Ακτωρ» και το φράγμα Τσικνιά

Σε ένα μήνα δρομολογούνται οι διαδικασίες για την ανάληψη του έργου προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Συνεδριάζει η Δημοτική Κοινότητα Μυτιλήνης

Με εφτά θέματα στην ημερήσια διάταξη
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Welcome» Μητσοτάκη στους Τούρκους από τη Μυτιλήνη

«Είμαστε από την επιτροπή υποδοχής» τόνισε χαριτολογώντας ο πρωθυπουργός στα αγγλικά, στον πρώτο σταθμό της επίσκεψής του στο λιμάνι της Μυτιλήνης
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Οι έξι φιναλίστ του Master Chef για γυρίσματα στη Λέσβο

Από τις 26 έως τις 30 Απριλίου
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

«57 μπαλόνια όσες και οι ψυχές που χάθηκαν για την υποδοχή του Πρωθυπουργού»

Τοποθετήθηκαν από την Κίνηση Μνήμης και Δράσης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σήμερα ο πρωθυπουργός στη Λέσβο

Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμά του και ποιους θα συναντήσει
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Το 41% δεν σημαίνει λευκή επιταγή, κύριε Μητσοτάκη»

Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε στο «Ν» η βουλεύτρια Ν. Λέσβου του ΚΚΕ, Μαρία Κομνηνάκα, ιδιαίτερα για την εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη και τις ευρωεκλογές
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Προκαταβολική κριτική σε Μητσοτάκη από το ΠΑΣΟΚ

Ανακοίνωση της Ν.Ε. Λέσβου του ΠΑΣΟΚ κατηγορεί τoν Πρωθυπουργό πως «εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνον τις εταιρίες και τα μεγάλα συμφέροντα»
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Απομακρύνονται οι θάλαμοι των καρτοτηλεφώνων από τη Μυτιλήνη

Η Κοινότητα Μυτιλήνης σε συνεργασία με τον ΟΤΕ προχωρούν στην απομάκρυνση τους και την αποκατάσταση των πεζοδρομίων