Οι παρεμβάσεις του «Τολμάμε» στο Περιφερειακό Συμβούλιο
Για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, τη Δακοκτονία και τον Τουρισμό
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 19/12/2019
Για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, τη Δακοκτονία και τον Τουρισμό, τοποθετήθηκαν τα μέλη της παράταξης «Τολμάμε για το Βόρειο Αιγαίο» με επικεφαλής τον Παναγιώτη Χριστόφα στο Περιφερειακό Συμβούλιο την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου.
Πιο συγκεκριμένα, πριν από την έναρξη της συζήτησης των εντός ημερησίας διάταξης θεμάτων, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Χίου, Στέλιος Καμπούρης, ζήτησε ενημέρωση και πρότεινε το περιφερειακό συμβούλιο να αναλάβει πρωτοβουλίες, σχετικά με τη φημολογούμενη κατάργηση του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ενώ επεσήμανε και τη «χλιαρότητα» των πρωτοβουλιών, σε σχέση με τις κινητοποιήσεις της 11ης Δεκεμβρίου για το Μεταναστευτικό, «τη στιγμή που είναι επιβεβλημένες μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις σε όλο το Βόρειο Αιγαί»ο. Επιπλέον έθεσε ξανά το ζήτημα των ζωντανών μεταδόσεων, μέσω live streaming, των συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, και πρότεινε τον προγραμματισμό θεματικών συνεδριάσεων, για να υπάρχει η δυνατότητα εκτενούς συζήτησης, πάνω σε σημαντικά ζητήματα των νησιών.
Η Περιφερειακή Σύμβουλος Λήμνου, Μαγδαληνή Τούφου, με αφορμή τη συζήτηση για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, θύμισε πως η Λήμνος, ο Άγιος Ευστράτιος, και τα μικρά νησιά επωφελούνται από το μέτρο, αλλά την ίδια στιγμή επιβαρύνονται από τους αυξημένους συντελεστές ΦΠΑ. Ζήτησε να αποτελεί πάγια διεκδίκηση η εφαρμογή μειωμένου ΦΠΑ σε όλα τα νησιά, ως νησιωτικό κεκτημένο, και η αποδέσμευση του μέτρου από το Μεταναστευτικό.
Όσον αφορά τη Δακοκτονία, ο Π. Χριστόφας, αφού έθεσε προς συζήτηση το θέμα σχετικά με τη νέα προσβολή σε ελαιόδεντρα της Λέσβου, σημείωσε την ανάγκη πέρα από τις επιβεβλημένες δράσεις πρόληψης, να προχωρήσει άμεσα και το θέμα των αποζημιώσεων, σε παραγωγούς που έχουν πληγεί.
Τέλος, σχετικά με το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας για το 2020, ο κ. Χριστόφας συνόδευσε τη θετική ψήφο της παράταξης με επισημάνσεις, που αφορούσαν α) την ανάγκη ύπαρξης σαφούς χρονοδιαγράμματος, και σωστής και αποδοτικής σύνδεσης των επιμέρους δράσεων, στην κατεύθυνση στρατηγικής destination branding για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, β) την αποσαφήνιση των συνεργειών που θα υπάρξουν με ιδιωτικούς φορείς και την προσέγγιση που θα ακολουθηθεί για τρέχουσες ενέργειες προώθησης των νησιών και γ) την ανάγκη απολογισμού όλων αυτών των δράσεων ανά τετράμηνο, για να είναι δυνατή η αξιολόγησή τους.