Δυνατότητα χρηματοδότησης για λιμάνια στη Λέσβο
Χαρίτσης και Σαντορινιός ανακοίνωσαν 20 εκατομμύρια για μελέτες λιμανιών που ανήκουν σε Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 21/2/2019
Ανοίγει ο δρόμος για την αναβάθμιση λιμανιών στη χώρα και προφανώς στη Λέσβο με συνακόλουθα την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών με τη νέα πρόσκληση του χρηματοδοτικού προγράμματος «ΦιλόΔημος», που ανακοίνωσαν από κοινού σήμερα ο υπουργός Εσωτερικών, Αλέξης Χαρίτσης και ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός. Ο κ. Γαληνός ας σημειωθεί ότι στη συνάντηση με τον κ. Χαρίτση σήμερα, έθεσε το θέμα της χρηματοδότησης και των μελετών που θα υποβληθούν από το Δημοτικό λιμενικό Ταμείο.
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 και ο αρχικός προϋπολογισμός του είναι 20 εκατ. ευρώ, με δυνατότητα επέκτασης εάν απαιτηθεί.
Η πρόσκληση, η οποία ανακοινώθηκε σήμερα, αφορά στη χρηματοδότηση του συνόλου των 76 Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων για τη σύνταξη ή επικαιροποίηση τεχνικών μελετών, μελετών στρατηγικού σχεδιασμού και την παροχή υπηρεσιών για την επέκταση, βελτίωση και συντήρηση των λιμενικών υποδομών αρμοδιότητάς τους. Τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία είναι ο φορέας διαχείρισης της πλειονότητας των λιμανιών της χώρας (περίπου 300) τόσο στη νησιωτική όσο και στην παράκτια ηπειρωτική χώρα. Το πρόγραμμα δεν αφορά τους άλλους δύο φορείς διαχείρισης, δηλαδή τους Οργανισμούς Λιμένων και τα Κρατικά Λιμενικά Ταμεία.
Ειδικότερα, με το συγκεκριμένο πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα εκπόνησης master plan για τα λιμάνια εθνικής σημασίας, προγραμμάτων έργων ανάπτυξης λιμένων για τα λιμάνια μείζονος σημασίας και μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τα λιμάνια τοπικής σημασίας. Χρηματοδοτούνται, επίσης, μελέτες οριοθέτησης χερσαίων ζωνών, που πολλά λιμάνια δεν διαθέτουν, καθώς κατασκευάστηκαν χωρίς τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις. Η απουσία τέτοιων ζωνών καθιστά τις υποδομές του λιμανιού παράνομες, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να επισκευαστούν.
«Η βελτίωση των λιμενικών υποδομών θα δημιουργήσει μεγάλη ανάπτυξη στα νησιά και ιδίως στα μικρά, καθώς θα δώσει τη δυνατότητα να ελλιμενίζονται καλύτερα ακτοπλοϊκά πλοία και θα δώσει τη δυνατότητα για εναλλακτικές μορφές κίνησης ακτοπλοϊκών πλοίων (ηλεκτρικά ή υβριδικά)», τόνισε ο κ. Σαντορινιός, ο οποίος επισήμανε ότι στα master plan λαμβάνονται υπόψη και οι δυνατότητες του λιμανιού να αναπτύξει την κρουαζιέρα.