Ο δρόμος για «Καράβα»
Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΥΛΗΣ
Δημοσίευση 12/2/2020
Είναι γνωστή η απαράδεκτη απόφαση της κυβέρνησης να αγνοήσει την ομόφωνη θέληση του Λεσβιακού λαού και να προχωρήσει στην επίταξη της περιοχής «Καράβα», δυτικά της Πεδής Μανταμάδου, για τη δημιουργία νέας, κλειστής δομής.
Γράφτηκαν πολλά ήδη για τις συνέπειες της απόφασης αυτής, όμως νομίζω πως δεν έχει επισημανθεί μια πολύ σημαντική. Πρόκειται για την κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα προκληθεί στην Επαρχιακή οδό Θερμής- Μανταμάδου.
Πρόκειται για την τελευταία Επαρχιακή Οδό (μαζί με αυτήν Καλλονής- Πέτρας) που δεν έχει εκσυγχρονιστεί και παραμένει ένας δρόμος στενός, με πολλές στροφές χωρίς ορατότητα κλπ. Ας αναλογιστούμε λοιπόν τι θα συμβεί αν κατασκευαστεί η δομή στην «Καράβα». Θα προστεθούν στην κυκλοφορία λεωφορεία και πούλμαν που θα εξυπηρετούν τους πρόσφυγες, αυτοκίνητα των εργαζομένων, των ΜΚΟ, του Λιμενικού, της Αστυνομίας, των μεταφορικών Εταιρειών, της τροφοδοσίας και άλλα πολλά.
Μέχρι σήμερα όλα αυτά τα οχήματα …είχαμε την τύχη να κινούνται μεταξύ Μυτιλήνης- Μόριας, δηλαδή σε ένα σχετικά φαρδύ και σύγχρονο δρόμο. Τα φαντάζεστε στο δρόμο που περνά μέσα από τους Πύργους Θερμής, στην Κακοπετριά, στα Μιστεγνά, στο Μπαλτζίκι, στις στροφές στα Ξαμπέλια; Τι θα σημάνει μια τέτοια εξέλιξη στην καθημερινότητα των κατοίκων του Μανταμάδου, της Κάπης, της Κλειούς, της Συκαμιάς κλπ; Πόσα ατυχήματα θα έχουμε και πόσα θύματα θα θρηνήσουμε; Πώς θα κινούνται τα μεγάλα πούλμαν του θρησκευτικού τουρισμού προς τον Ταξιάρχη;
Να λοιπόν ένας ακόμα λόγος που επιβάλει να μην επιτρέψουμε να εφαρμοστούν τα κυβερνητικά σχέδια για τη νέα δομή.