× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Σούπερ μάρκετ και online αγορές οι κερδισμένοι της πανδημίας

Νέο ωράριο από το Σάββατο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 24/4/2020

Σούπερ μάρκετ και online αγορές οι κερδισμένοι της πανδημίας

Κατά 30,7% αύξησαν τα έσοδά τους σε σχέση με πέρυσι, τα σούπερ μάρκετ, από τις 24 Φεβρουαρίου μέχρι τις 12 Απριλίου, το διάστημα δηλαδή από την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος Covid-19 στην Ελλάδα, κάνοντας τζίρο 1,36 δισ. ευρώ. Επί του συνολικού τζίρου, η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 54,2% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις 340 προϊοντικές κατηγορίες, 168 είναι τρόφιμα (28,7% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (47,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (37,2% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (15,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, τα προϊόντα νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι οι κατηγορίες που αυξάνονται περισσότερο αυτές τις επτά εβδομάδες.

Στη βασική τετράδα των προϊόντων που εμφανίζουν τις πιο μεγάλες πωλήσεις στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 449,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 351,9%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 309% και το οινόπνευμα με άνοδο 308,6%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλματώδης άνοδος και στις online αγορές

Αύξηση 307% στις online αγορές που πραγματοποιήθηκαν στα μεγάλα σούπερ μάρκετ προκύπτει την ίδια ώρα, από τα στοιχεία της Convert Group.

Ειδικά τη 12η εβδομάδα του 2020 (16-22 Μαρτίου), οι online αγορές κατέγραψαν ρεκόρ με αύξηση 501% σε σχέση με την ίδια εβδομάδα το 2019.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι την ίδια εβδομάδα, το ποσοστό των online αγορών σε σχέση με το συνολικό τζίρο του κλάδου λιανεμπορίου, αυξήθηκε 4,5 φορές σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του έτους (από 0,4% σε 1,8%) γεγονός που σηματοδοτεί την ταχύτητα με την οποία οι Έλληνες υιοθετούν το online κανάλι για τις παραγγελίες τους. Για τη σύγκριση αγορών μεταξύ ψηφιακού και φυσικού δικτύου, συνεργάστηκαν οι Convert Group και Nielsen Ελλάδας.

Ανάμεσα στα ευρήματα περιλαμβάνεται η επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες των οκτώ μεγαλύτερων on-line σούπερ μάρκετ ab.gr (ΑΒ Βασιλόπουλος κεντρική ιστοσελίδα), bazaar-online.gr (Bazaar Ομίλου Βερούκα), caremarket.gr (Σκλαβενίτης), e-fresh.gr (το μόνο αμιγώς online super market από τα 8), kritikos-easy.gr (Κρητικός), eshop.masoutis.gr (Μασούτης) eshop.mymarket.gr (MyMarket), thanopoulos.gr (Δ. Θανόπουλος με παρουσία κυρίως στα Β. Προάστια της Αττικής), που ξεπέρασε το Μάρτιο τα 4 εκατομμύρια επισκέψεις, ενώ, αν συνυπολογιστούν και οι προσβάσεις στις εφαρμογές κινητών των παραπάνω, αλλά και το νέο μεγάλο κανάλι του Σκλαβενίτη μέσω e-food.gr, ο αριθμός των επισκέψεων αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

Ταυτόχρονα, οι αναζητήσεις των Ελλήνων για τον όρο «online supermarket» στη μηχανή αναζήτησης Google 10πλασιάστηκαν μέσα στον Μάρτιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνολικά, το πρώτο τρίμηνο του 2020 φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό «καλάθι του νοικοκυριού» περιέχει σε αξία (ευρώ), κατά 30% φρέσκα τρόφιμα (λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, φρέσκο κρέας & ψάρι, κα.), που αποτελεί δείγμα εμπιστοσύνης στα on-line super markets. Η αναλογία τροφίμων (περιλαμβάνει και τα ποτά) είναι 69% στο σύνολο των αγορών.

Επίσης, η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού για το πρώτο τρίμηνο του 2020 εκτοξεύτηκε στα 101 ευρώ, περιλαμβανομένου του ΦΠΑ, από 88 ευρώ περιλαμβανομένου του ΦΠΑ που ήταν το 2019, πράγμα λογικό, αφού έχει αυξηθεί κατά πολύ η ενασχόληση με τη μαγειρική στο σπίτι. Στην αύξηση της μέσης αξίας της online παραγγελίας έχει συνεισφέρει μεταξύ άλλων και η ανάπτυξη αγορών σε προϊόντα καθαρισμού που αναπτύχθηκε 169%, στο πρώτο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ ειδικά για το διάστημα που εφαρμόστηκε το μέτρο της καραντίνας (24/2 - 31/3 2020), η αξία αγορών (ευρώ) της συγκεκριμένης κατηγορίας εκτοξεύτηκε στο 1.404% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019.

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) on-line αγορών στην περίοδο της καραντίνας, παρατηρούμε ανάπτυξη 1.234% σε αλεύρι και σιμιγδάλι, 614% σε ρύζι και όσπρια, 540% σε καλλυντικά περιποίησης σώματος, 509% σε ζυμαρικά, 468% σε φαρμακευτικά προϊόντα προσωπικής προστασίας (γάντια, μάσκες, καθαρό οινόπνευμα), 447% σε κονσέρβες, 436% σε κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά, 431% σε κατεψυγμένες πίτσες και τέλος, 427% σε χαρτικά είδη καθαρισμού.

 

Νέο ωράριο από το Σάββατο

Με νέο ωράριο θα λειτουργούν τα σούπερ μάρκετ από αυτό το Σάββατο 25 Απριλίου και έως τις 9 Μαΐου.

Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, 'Αδωνι Γεωργιάδη το νέο εθνικό πλαίσιο ωραρίου των υπεραγορών τροφίμων (σούπερ μάρκετ) διαμορφώνεται ως εξής: για τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή 07:00 έως 21:00, ενώ το Σάββατο 07:00 έως 20:00.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Πετάει» μέχρι τα 12 ευρώ το αρνί στη Λέσβο

Μέχρι τα 10,8 ευρώ φθάνει η τιμή του αρνιού στην χονδρική αγορά
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

«Κούρεμα» προστίμων έως 50% υπόσχεται η εφορία

Με δέλεαρ τα μειωμένα πρόστιμα το κράτος προσπαθεί να αποφύγει τις προσφυγές στα δικαστήρια από τους φορολογουμένους
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής απέκτησε ο Δήμος Μυτιλήνης

Πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο στην συνεδρίαση της Τετάρτης 22 Απριλίου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ισχνή αύξηση τζίρου στο λιανεμπόριο του Βορείου Αιγαίου

Μόλις 12,4 εκατ. ευρώ μπήκαν στα ταμεία των επιχειρήσεων του κλάδου που τηρούν διπλογραφικά βιβλία
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέα Αριστερά: Μπάχαλο στις πληρωμές των αγροτικών επιδοτήσεων

Δυσοίωνες εκτιμήσεις για την πληρωμή των αγροτικών επιδοτήσεων πριν το Πάσχα
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Υποχρηματοδότηση των σχεδίων βελτίωσης του Βορείου Αιγαίου βλέπει η Νέα Αριστερά

Κριτική στην κυβέρνηση για την κατανομή των πόρων του προγράμματος
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παρόν με 331 τουρίστες το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στη Μυτιλήνη

Επί της υποδοχής ο πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Πρακτόρων και ο αντιδήμαρχος τουρισμού Μυτιλήνης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ερώτηση βουλευτών Νέας Αριστεράς για το μεταφορικό ισοδύναμο

«Απαξιώνεται το μέτρο με τη μη έγκαιρη καταβολή»
ΕΡΓΑΣΙΑ

Θετικό το ισοζύγιο προσλήψεων ‑ απολύσεων στο Βόρειο Αιγαίο

Τα στοιχεία της Εργάνη για το πρώτο τρίμηνο του 2024 δείχνουν την δημιουργία 388 θέσεων εργασίας
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Έρχονται οι πενταετίες συμβάσεις στις άγονες γραμμές

Πρώτη εμφάνιση του λιμανιού της Πέτρας στις γραμμές αποκλειστικής εξυπηρέτησης που προτείνει το υπουργείο Ναυτιλίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αγροτικό Τμήμα θα δημιουργηθεί στο Επιμελητήριο Λέσβου

Ξεκίνησε η διαδικασία σύστασης των τμημάτων σε πολλά Επιμελητήρια της χώρας
ΕΛΛΑΔΑ

Σημαντικές αλλαγές στις φορολογικές δηλώσεις των αγροτών

Δείτε εδώ τι προβλέπει η εγκύκλιο που εξέδωσε η ΑΑΔΕ