Πρώτη «φτυαριά» στο έργο της Λαγκάδας!
Ξεκίνησαν, παρά τις αντιδράσεις, οι εργασίες για την αποκατάσταση των ζημιών στον αγωγό ομβρίων υδάτων με ορίζοντα αποπεράτωσης τα δύο χρόνια
Γράφει ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΗΣ Δημοσίευση 30/6/2020
Από τη θεωρία στην πράξη περνά το πολυσυζητημένο έργο της αντικατάστασης του αγωγού ομβρίων υδάτων στη Λαγκάδα, με τις πρώτες εργασίες να ξεκινούν στην ευρύτερη περιοχή από την εργολήπτρια εταιρεία. Έπειτα από μήνες καθυστερήσεων και προσφυγών, επιστολές επί επιστολών και δηλώσεις επί δηλώσεων, ξεκινά πλέον η αντίστροφη μέτρηση μιας αρκετά επίπονης περιόδου, τόσο για τους καταστηματάρχες που δραστηριοποιούνται εκεί, όσο και για τους οδηγούς που κινούνται επί της οδού.
Οι πρώτες εργασίες από τα μηχανήματα του εργολάβου ξεκίνησαν από τα Νταμάρια, στην Παγανή. Εκεί γίνονται πλέον οι απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να προχωρήσει η κατασκευή αναβαθμών για την ανάσχεση των νερών, πριν αυτά οδηγηθούν στο νέο αγωγό που θα διασχίζει υπογείως τις οδούς Αεροπόρου Γιανναρέλλη και Βουρνάζων.
Υπενθυμίζεται ότι επιχειρηματίες, αλλά και κάτοικοι της περιοχής, είχαν προσφύγει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου (ΑΔΑ) και τα διοικητικά δικαστήρια, προκειμένου να εμποδίσουν την έναρξη των εργασιών, ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση της ΔΕΥΑΛ και μάλιστα με δικηγόρο τους τον Παναγιώτη Τσακύρη, αντιδήμαρχο Πολιτισμού του Δήμου Μυτιλήνης.
Οι σχετικές αντιδράσεις, πάντως, κρατούν από το 2017, όταν και έγινε ο πρώτος διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου, επί δημοτικής αρχής Γαληνού στον τ. Δήμο Λέσβου. Υπό το βάρος των πιέσεων, η σύμβαση του έργου τελικώς διαλύθηκε. Ωστόσο, η ανάγκη αποκατάστασης των επικίνδυνων ρωγμών που έχουν εντοπιστεί στον αγωγό, οδήγησε παρά τις αντιδράσεις που συνεχίζονται ως και σήμερα, στην εκ νέου δημοπράτηση του έργου, αφού είναι ορατός ο κίνδυνος να προκληθούν σοβαρές καταστροφές ή και πλημμύρες σε μια ενδεχόμενη εκδήλωση έντονων καιρικών φαινομένων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι καταστηματάρχες της περιοχής διαφωνούν με τη χρονική διάρκεια των εργασιών ως προς την συνολική αποπεράτωση του έργου, παραμένοντας δύσπιστοι για τον τρόπο εκτέλεσης που έχει αποφασιστεί. Εκτιμούν, δηλαδή, ότι -όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοια μεγάλα έργα- υπάρχει περίπτωση να παρουσιαστούν απρόβλεπτες καθυστερήσεις. Πάραυτα, αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα πραγματοποίησης του έργου, επιθυμώντας ωστόσο ταχύτερες διαδικασίες, αφού όπως γίνεται αντιληπτό η επιχειρηματική τους λειτουργία επί της ουσίας αναστέλλεται για όσο διάστημα θα εκτελούνται εργασίες μπροστά στα καταστήματά τους.
Το χρονοδιάγραμμα του έργου προβλέπει ότι θα έχει ολοκληρωθεί εντός δύο ετών. Ο εργολάβος, ωστόσο, θα εκτελεί τμηματικά εργασίες επί των συγκεκριμένων οδών, με χρονικό περιθώριο περάτωσης του κάθε τμήματος, τους 2-3 μήνες, ώστε να περιορίσει τις επιπτώσεις στη λειτουργία των καταστημάτων.