Νικητές στον διεθνή ανταγωνισμό οι Έλληνες εφοπλιστές
Νέα αύξηση καταγράφει ο ελληνόκτητος στόλος εμπορικών πλοίων
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 23/3/2024
Ο θαλάσσιος ανταγωνισμός οξύνεται μέρα με τη μέρα κυρίως με την Ανατολή. Γι’ αυτό και η έκθεση της S&P Global Market Intelligence και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee) είχε τόση σημασία για τη δύναμη του ελληνικού εφοπλισμού.
Σύμφωνα με την ανάλυση, τον Μάρτιο του 2024, τα ελληνικά συμφέροντα ήλεγχαν το ρεκόρ των 4.212 πλοίων διαφόρων κατηγοριών, συνολικής χωρητικότητας 355.209.500 DWT και 208.252.588 GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2023, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 102 πλοία, και 5.992.356 DWT και 3.905.226 GT. Εντυπωσιακό βέβαια γεγονός, ότι η έκθεση δεν περιλαμβάνει και τα 373 πλοία διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία από τα ναυπηγεία, τα οποία ανέρχονται συνολικά σε 33.143.130 DWT και 22.889.399 GT.
Όπως φαίνεται από τα στοιχεία, η διαχρονική αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής ναυτιλίας συνεχίζεται δυναμικά, καθώς, σε σύγκριση με το 2004, o υπό διαχείριση στόλος ελληνικών συμφερόντων έχει σημειώσει άνοδο 25% (3.370 πλοία υπό ελληνική διαχείριση) σε αριθμό πλοίων και 97% σε όρους χωρητικότητας. Σε σύγκριση με το 2014, η άνοδος είναι 8% (3.901 πλοία) και 22% αντίστοιχα, ενώ σε σύγκριση με πέρσι 2,5% και 2% αντίστοιχα.
Ο εντυπωσιακός αριθμός των 373 πλοίων που χτίζονται στα ναυπηγεία με ελληνική εντολή φανερώνει και μια μεγάλη αύξηση, που ξεπερνά το 50%, στις νέες παραγγελίες, γεγονός που προοικονομεί την ετοιμότητα του ελληνικού εφοπλισμού για το επόμενο τεχνολογικό βήμα της ναυτιλίας. Το βιβλίο παραγγελιών δείχνει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει 112 δεξαμενόπλοια, 77 δεξαμενόπλοια υγραερίου, 32 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων πετρελαίου, 107 πλοία μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου, 35 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 10 φορτηγά.