Επιτέλους κοινόχρηστα ποδήλατα και στον Δήμο μας!
Σε τελική φάση η έγκριση και υλοποίηση της τοποθέτησης Αυτοματοποιημένου Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων και στη Μυτιλήνη
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 5/4/2019
Κάλλιο αργά παρά ποτέ λένε. Και υπό αυτό το πρίσμα, μία από τις λειτουργίες που βλέπουμε κατά κόρον σε άλλους δήμους της χώρας και πολλές φορές ζηλεύουμε, είναι αξιοσημείωτο που έρχεται μέσα στις επόμενες ημέρες και σε αυτόν του δήμου Λέσβου. Αφού, στο ερχόμενο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Κώστας Κατσαρός, φέρνει προς έγκριση την τοποθέτηση Αυτοματοποιημένου Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων, σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους της δημοτικής Ενότητας Μυτιλήνης. Και συγκεκριμένα οι «σταθμοί» του συστήματος θα βρίσκονται επί των οδών, Κουντουριώτου (θέση 1 - Δημοτικό Θέατρο) και Αγιορείτου Πανσελήνου οδού κάθετης στην οδό Ναυμαχίας Έλλης στην Επάνω Σκάλα (Θέση 2 – ΙΚΑ).
Όπως λέει ο ίδιος ο κ. Κατσαρός στο «Ν», τα κοινόχρηστα ποδήλατα αφού περάσουν από την έγκριση του δημοτικού συμβούλιου, θα είναι έτοιμα να λειτουργήσουν πολύ γρήγορα. Ενδεχομένως και πριν το καλοκαίρι. Αφού ουσιαστικά πρόκειται να εκτελεστεί στη συνέχεια απλά η προμήθεια των ποδηλάτων και η εγκατάσταση του αυτοματοποιημένου συστήματος της λειτουργίας και όχι κάποια άλλη πολυδαίδαλη διαδικασία.
Η λειτουργία τώρα Αυτοματοποιημένου Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων αποσκοπεί στο να:
· αποτελέσει ένα αποδοτικό και προσιτό σύστημα δημόσιας μεταφοράς
· προωθήσει τη βιώσιμη αστική κινητικότητα
· αναβαθμίσει το φυσικό και δομημένο περιβάλλον (μείωση κυκλοφοριακού φόρτου, εισαγωγή σε επιλεγμένα σημεία Σταθμών Ενοικίασης με φιλικά περιβαλλοντικές τεχνολογίες και αισθητική που αναβαθμίζει το δομημένο αστικό περιβάλλον)
· αναβαθμίσει την ποιότητα της ζωής της πόλης, μειώνοντας τους ρύπους και την ηχορρύπανση και αυξάνοντας την ασφάλεια των μετακινήσεων
· μειώσει το κυκλοφοριακό και συγκοινωνιακό πρόβλημα του κέντρου της Μυτιλήνης
· δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας
Η χρήση τους
Ο χρήστης πηγαίνει σε οποιονδήποτε σταθμό (κεντρικό ή περιφερειακό), ταυτοποιείται, και το Σύστημα του ελευθερώνει ένα από τα διαθέσιμα ποδήλατα. Το Ποδήλατο μπορεί να επιστραφεί σε οποιονδήποτε Σταθμό. Το Σύστημα θα είναι σχεδιασμένο ώστε ο χρήστης να αυτοεξυπηρετείται, χωρίς την παρέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα, εύκολα και γρήγορα.
Σε περίπτωση βλάβης ο χρήστης ενημερώνει το Σύστημα από τον Σταθμό. Ο χρήστης οφείλει να ελέγξει το ποδήλατο μόλις το παραλάβει. Σε περίπτωση βλάβης, κλοπής ή άλλου συμβάντος που δεν επιτρέπει στον χρήστη να επιστρέψει το Ποδήλατο στον Σταθμό, ο χρήστης ενημερώνει τηλεφωνικά τον Δήμο και αυτός θα επιλαμβάνεται αναλόγως. Ωστόσο, θα προβλέπεται αυτοματοποιημένη διαδικασία ενημέρωσης για την ύπαρξη βλάβης.
Οι Σταθμοί θα τοποθετηθούν σε σημεία που θα υποδείξει ο Δήμος.
Το Σύστημα θα πρέπει να μπορεί να είναι διαθέσιμο καθ’ όλο το 24ωρο.
2 σταθμοί 16 ποδήλατα
Το Σύστημα θα αποτελείται από 2 σταθμούς ποδηλάτων, 20 θέσεις κλειδώματος ποδηλάτων (10 ανά σταθμό) και 16 ποδήλατα. Υπολογίζεται ότι θα διατεθούν άμεσα προς χρήση 12 ποδήλατα και τα υπόλοιπα 4 θα είναι εφεδρικά. Η ύπαρξη πλεονάζοντος αριθμού θέσεων κλειδώματος θα διασφαλίζει τη διαθεσιμότητά τους σε κάθε Σταθμό τις περισσότερες στιγμές της ημέρας (να υπάρχουν κενές θέσεις όταν κάποιος επιστρέφει το Ποδήλατο