Στην Πολωνία μαθήτριες από το Δημοτικό Σχολείο Σκοπέλου
Στα πλαίσια του προγράμματος ΕRASMUS
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 14/4/2019
Στην Πολωνία βρέθηκαν τρεις μαθήτριες και δυο εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Σκοπέλου στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+, «EUHARmonic : Η Ευρωπαϊκή κληρονομιά στον πολιτικά και πολιτιστικά μεταβαλλόμενο κόσμο ως μέσο ενάντια στην ριζοσπαστικοποίηση».
Συγκεκριμένα επισκέφτηκαν το σχολείο του Mierzecice, Katowice στην Πολωνία, ένα σχολείο με 350 περίπου μαθητές σε αγροτική περιοχή της νότιας Πολωνίας. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκ από τις 31 Μαρτίου ως τις 7 Απριλίου 2019. Στην επίσκεψη συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Τσακύρη Αγγελική και Ζαγγογιάννη Παρασκευή καθώς και οι μαθητές Αγρίτη Ταξιαρχούλα (Τάξη Ε’), Κοντούλη Αναστασία (Τάξη ΣΤ’) και Χατζηνικολάου Δέσποινα (Τάξη ΣΤ’). Συνολικά πραγματοποίησαν επίσκεψη στην Πολωνία 17 μαθητές από Ελλάδα, Κύπρο, Κροατία και Πορτογαλία, και ξεναγήθηκαν στο προαναφερόμενο στο σχολείο και την περιοχή.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί, ως πρεσβευτές της χώρας τους, παρουσίασαν την βιομηχανική κληρονομιά της περιοχής τους, παρακολούθησαν εργαστήρια, μαθήματα, και συμμετείχαν σε δράσεις σχετικές με την δεύτερη θεματική ενότητα του προγράμματος, «Ευρωπαϊκή βιομηχανική κληρονομιά και ανθρώπινα δικαιώματα». Το Katowice, μια, άλλοτε, πόλη ανθρακωρύχων, το μεγαλύτερο βιομηχανικό κέντρο παραγωγής άνθρακα στην Ευρώπη, έχει σταδιακά γίνει κέντρο πολιτισμού της ευρύτερης περιοχής και επιχειρεί να μετατραπεί σε οικολογική, βιώσιμη πόλη με γρήγορο ρυθμό. Οι μαθητές πραγματοποίησαν επιτόπια έρευνα και βιωματικές δράσεις στα ανθρακωρυχεία και τα μουσεία του, επισκέφτηκαν την Κρακοβία και το ορυχείο αλατιού Wieliczka, μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, μοναδικής ομορφιάς και ιστορικής αξίας.
Οι πολύτιμες εμπειρίες, δεξιότητες και γνώσεις που αποκτήθηκαν από τους συμμετέχοντες στην κινητικότητα θα αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας και μελέτης από όλους τους μαθητές των εταιρικών σχολείων και θα δημιουργηθούν τα τελικά προϊόντα της συνεργασίας για την όσο δυνατόν μεγαλύτερη διάχυση της στην σχολική κοινότητα και την ευρύτερη κοινωνία.