× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αλλα οκτώ εκατομμύρια για το «τάμα» του Κύτελη

Εκατομμύρια πάνε κι έρχονται για το αυθαίρετο και ετοιμόρροπο κολυμβητήριο, σήμα κατατεθέν μιας δημοτικήςε αρχής που δεν κάνει τίποτα!

Γράφει ο ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ Δημοσίευση 29/5/2021

Αλλα οκτώ εκατομμύρια για το «τάμα» του Κύτελη

Το δημιούργημα της χούντας κολυμβητήριο σήμερα, ετοιμόρροπο, αυθαίρετο, άσχημο και προσβλητικό για την ιστορία και την αρχιτεκτονική του τόπου

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την ίδια ώρα που ούτε η παιδική χαρά του πάρκου της Αγίας Ειρήνης (που κατά τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Στρατή Τζιμή θα είναι παραδοθεί στα παιδιά της πόλης, τον Ιούνιο του.... 2020!) δεν έχει ολοκληρωθεί τρία χρόνια τώρα, και η δημοτική αρχή του Στρατή Κύτελη δίνει μάχη για να μείνει στην ιστορία της αυτοδιοίκησης ως η δημοτική αρχή που... δεν έκανε τίποτα!

Με μόνο στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων ώστε να ξεπεραστεί για μιαν ακόμα φορά το ότι δε μπορεί να μαζέψει ούτε τα σκουπίδια από τους ανοιχτούς βόθρους – κάδους απορριμμάτων της Μυτιλήνης,  και ο κ. Κύτελης ανακοίνωσε χθες τη χρηματοδότηση με άλλα οκτώ εκατομμύρια ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών της μετατροπής του ετοιμόρροπου και αυθαίρετου δημιουργήματος της Χούντας στο λιμάνι της Μυτιλήνης σε... παλαί ντε σπορ! Ένα έργο που μετατρέπεται σε ένα νέο «τάμα» της δημοτικής αρχής Κύτελη, ένα έργο που δεν θα γίνει ποτέ! Και αυτό ο κ. Κύτελης και τα στελέχη του το ξέρουν καλά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ποσό προφανώς.... προστίθεται στα 10 εκατομμύρια που με ταρατατζούμ είχε ανακοινώσει μόλις τον περασμένο Ιανουάριο ότι του είχε δώσει για τον ίδιο λόγο η Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Μεταναστευτικό (DG Home), Μπεάτε Γκμίντερ.

«Στη συνάντηση (...) επισφραγίστηκε η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση με 10 εκατομμύρια ευρώ για την ανακατασκευή του Παλαιού Κολυμβητηρίου Μυτιλήνης, ώστε ‘να δημιουργηθεί ένα εμβληματικό κτήριο Παλαί Ντε Σπορ, κόσμημα για τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό στην πόλη μας» αναφέρονταν στο σχετικό δελτίο τύπου πριν τέσσερις μήνες.

Χθες και μετά την επίσκεψη στο χώρο με τον Υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα, ο κ. Κύτελης έσπευσε να ανακοινώσει τη «δέσμευση του Υπουργού για την κατασκευή ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ στο Παλαιό Κολυμβητήριο (Προϋπολογισμού 8.000.000 ευρώ)».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα 10 εκατομμύρια της κ. Μπεάτε Γκμίντερ για το ίδιο έργο προκειμένου να αποσπάσει το «ναι» του δημοτικού συμβουλίου στη δημιουργία της νέας δομής  στη Βάστρια προστέθηκαν άλλα οκτώ εκατομμύρια του κ. Πέτσα για το ίδιο έργο. Ένα έργο για το οποίο δεν υπάρχει όχι μελέτη αλλά ούτε καν σκαρίφημα του χώρου. Ένα έργο που έρχεται να προστεθεί στις δεκάδες διακηρύξεις περί έργων και εκατομμυρίων ευρώ που έρχονται την ίδια ώρα που για να σοβαρευτούμε το παλιό έργο του 6ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης απέναντι από το Δημαρχείο της πόλης παραμένει παγωμένο δυο χρόνια τώρα. Κανένα νέο έργο δεν έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα. Οι δε απορροφήσεις κονδυλίων είναι για το Δήμο Μυτιλήνης στο μηδέν!

                                        

Ιστορία – αμαρτία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά ας επαναλάβουμε τα όσα το «Ν» είχε αποκαλύψει τον Ιανουάριο σχετικά με το ετοιμόροπο κολυμβητήριο της Μυτιλήνης που ο κ. Κύτελης και η δημοτική του αρχή θέλει να μετατρέψει σε παλαί ντε σπορ. Το σύνολο των ερωτημάτων που τότε τέθηκαν έμειναν αναπάντητα. Να ελπίσουμε τώρα σε μια απάντηση;

 

Η ιστορία του κολυμβητηρίου Μυτιλήνης που κάθε άλλο παρά.... εμβληματικό είναι σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες και τους άλλους γνωρίζοντες, ξεκινά στη διάρκεια της χούντας. Στα πλαίσια του δόγματος «κάθε πόλη και στάδιο κάθε χωριό και γυμναστήριο» του γενικού γραμματέα Αθλητισμού Ασλανίδη, Κάτω από το άγαλμα της ελευθερίας, μπροστά σε εμβληματικά αρχοντικά και με εισήγηση της διορισμένης δημοτικής αρχής, η χούντα «αποφασίζει και διατάσει» τη δημιουργία κολυμβητηρίου. Και επειδή ο χώρος δεν χωρά 50άρα πισίνα κολύμβησης το κολυμβητήριο κόβεται στη μέση και γίνεται με 25άρα πισίνα, μόνο για αγώνες υδατοσφαίρισης.

Η μελέτη του έργου γίνεται από το αρχιτεκτονικό και πολεοδομικό γραφείο Αντώνης Τρίτσης και συνεργάτες και υπογράφεται από τους Αρχιτέκτονες Αντώνη Τρίτση και Γαβριήλ Αηδονόπουλο. Ο Αντώνης Τρίτσης είναι ο γνωστός μετέπειτα πολιτικός που μεσουράνησε σαν Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και αργότερα Δήμαρχος Αθηναίων.

 

Το έργο ξεκίνησε πολύ γρήγορα αλλά έμεινε για μεγάλο διάστημα ημιτελές. Συγκεκριμένα είχαν κατασκευαστεί μόνο ο τσιμεντένιος σκελετός του και ο μεταλλικός σκελετός της στέγης του. Ολοκληρώθηκε στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1970 μετά την πτώση της χούντας και έκτοτε λειτούργησε με πολλά προβλήματα, ιδιαίτερα όσον αφορά τη στεγανοποίηση της στέγης του.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1980 το κολυμβητήριο παραδόθηκε κατά χρήση στο Δήμο Μυτιλήνης παραμένοντας στην ιδιοκτησία της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού δηλαδή σήμερα ιδιοκτησίας της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ Α.Ε).

Το 2012 το κολυμβητήριο μετά από σχετική γνωμοδότηση ειδικών έκλεισε, αφού διαπιστώνονται σοβαρά προβλήματα στατικής επάρκειας. Οι προτάσεις στήριξης του από ειδικούς που καλούνται από το Μετσόβειο Πολυτεχνείο κρίνονται ως ακριβές αλλά και αδύνατες να εφαρμοστούν. Όπως ανακαλύπτεται το κολυμβητήριο είναι αυθαίρετο και η νομιμοποίηση του απαιτεί διαδικασία αν μη τι άλλο πολλών ετών!

Ας σημειωθεί ότι τόσο το κολυμβητήριο όσο και το γειτονικό τελωνείο θεωρούνται αυθαίρετες κατασκευές χτισμένες κατά παράβαση του χαραγμένου αιγιαλού και της παραλίας σε μπαζώματα που οδήγησαν στη δημιουργία του επιβατικού λιμένα που όμως και αυτός... δεν υπάρχει!

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, η δημοτική αρχή Μυτιλήνης μέσα από μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία συνέταξε ένα μάστερ πλαν όλου του λιμανιού ρυθμίζοντας και τα παραπάνω. Μεταξύ των άλλων το κολυμβητήριο κατεδαφίζονταν και στη θέση του προβλέπονταν η δημιουργία μιας σύγχρονης αίθουσας αναμονής επιβατών!

Με την 83/2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέσβου στις 4 Μαρτίου του 2019 εγκρίθηκε το «Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) Παλαιού Λιμένα Μυτιλήνης, στο πλαίσιο της εκπόνησης της μελέτης με τίτλο: Μελέτη Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) Νέου και Παλαιού Λιμένα Μυτιλήνης» και στάλθηκε για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μέσω του αρμόδιου Υπουργείου.

 

Είχαν ψηφίσει υπέρ

Υπέρ του master plan, υπέρ δηλαδή της κατεδάφισης του κολυμβητηρίου είχαν ψηφίσει σημερινά στελέχη της δημοτικής αρχής όπως οι Φλώρος Γεώργιος, Δαγκλής Ευστράτιος, Κατσαβέλλης Παναγιώτης ως και ο σημερινός Αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Τζιμής Ευστράτιος! Έκτοτε είδαν «το φως το αληθινόν» και το κατεδαφιστέο έγινε μεγαλεπήβολο έργο! Είχαν μεσολαβήσει οι εκλογές κατά τις οποίες εκλέχθηκε ο Στρατής Κύτελης.

Πρώτη δουλειά της νέας δημοτικής αρχής η ακύρωση του master plan μέσω του εν κρυπτώ, χωρίς δηλαδή απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, παγώματος της δημοσίευσης του σε ΦΕΚ. Επιστροφή δηλαδή στη σημερινή κατάσταση αυθαιρεσίας και ότι να ‘ναι στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

 

Για να μετατραπεί το ετοιμόρροπο κολυμβητήριο Μυτιλήνης σε ... παλαί ντε σπορ πρέπει να ξεκαθαριστεί το ιδιωτικό του καθεστώς. Να περάσει δηλαδή στο Δήμο ιδιοκτησιακά ή η ΕΤΑΔ Α.Ε να εγκρίνει το έργο από το Δήμο. Να νομιμοποιηθεί ένας Θεός ξέρει μέσα από τι διαδικασία το κολυμβητήριο ακόμα και αυτό καθαυτό το επιβατικό λιμάνι.

 

Πρέπει να συνταχτούν μελέτες μεταξύ των οποίων η σημαντικότερη μελέτη στατικότατος του κολυμβητηρίου που απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό.

Και όλα αυτά για να είμαστε η μοναδική πόλη της Ευρώπης η οποία θα έχει αθλητικές εγκαταστάσεις μέσα σε ένα λιμάνι. Το οποίο μεταξύ των άλλων θα κλείνει όποτε έρχεται καράβι!

Αντί να σχεδιαστεί ένας σύγχρονος αθλητικός πολυχώρος σε σημείο χωροθετημένο σαν τέτοιο επιλέγεται να διατηρηθεί μια πληγή στην εικόνα της πόλης αμφιβόλου αξίας και τεράστιων δυσκολιών για την υλοποίηση του. Αν φυσικά μπορεί να υλοποιηθεί.

 

Η δημοτική αρχή Μυτιλήνης όμως δεν ενδιαφέρεται για τη δημιουργία ενός τέτοιου έργου. Να εντυπωσιάσει θέλει με προχειρότητες, να ανακοινώσει πότε ένα έργο 10 εκατομμυρίων ευρώ και σε τέσσερις μήνες το ίδιο με άλλα οκτώ εκατομμύρια ευρώ. Έτσι κι αλλιώς ούτε το ένα θα κάνει ούτε το άλλο. Δεν μπορεί όπως αποδείχτηκε να κάνει τίποτα άλλο εκτός από σχέδια και μακέτες.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Ο Ταγματάρχης Παπαγιάννης... ξανά στο Κιόσκι Μυτιλήνης

Άπαντες παρόντες στην πλατεία Ελευθερίας, στα αποκαλυπτήρια της προτομής του νεκρού Διοικητή του Τάγματος των Λεσβίων στρατιωτών, στην πολύνεκρη Μάχη του Σκρά
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Δεν πάει άλλο με αυτή την Ευρώπη»

Η βουλεύτρια του ΚΚΕ, Αφροδίτη Κτενά μιλά στο «Ν» για τις ευρωεκλογές, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Καλωσόρισμα από το Δήμαρχο

Ευχάριστη πρωινή έκπληξη είχε μια ομάδα Τούρκων τουριστών την Παρασκευή 17 Μαΐου στην Πλατεία Σαπφούς της Μυτιλήνης
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Επίσκεψη Μουτζούρη στο Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών

Ενημερώθηκε για εκπαιδευτικά θέματα του νομού ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου
ΑΤΖΕΝΤΑ

Δράση παρατήρησης της Σελήνης στην Πλατεία Σαπφούς

Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Αστρονομίας
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

«Καθυστέρησαν πάρκο της Επάνω Σκάλας και πάρκο αναψυχής»

Υπέγραψε ο Μουτζούρης την ένταξή τους στο νέο ΕΣΠΑ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Κλειστή η Ζωοδόχου Πηγής τη Δευτέρα

Λόγω επισκευής βλάβης από τη ΔΕΥΑΛ
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Στο 13ο μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας ο Περιφερειάρχης

Παρακολούθησε την παρουσίαση ψηφιακών εργασιών που πραγματοποίησαν μαθητές και μαθήτριες από σχολεία της Λέσβου
ΜΟΥΣΙΚΗ

Ερμού, σχολεία και σημαίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης

Μεγάλη δράση εν όψει των ευρωεκλογών στα καταστήματα της Μυτιλήνης
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Έλληνες και Τούρκοι, με προορισμό τον Μανταμάδο στη χάρη του Αρχαγγέλου

Χιλιάδες επισκέπτες καταφθάνουν από κάθε γωνιά της Ελλάδας ακτοπλοϊκά στη Λέσβο για το πανυγήρι του Ταξιάρχη. Μεγάλο ενδιαφέρον και από τους Τούρκους επισκέπτες οι οποίοι μεταβαίνουν στο προσκύνημα για να δουν τα δρώμενα
ΧΩΡΙΑ

Συμβουλές‑οδηγίες της Τροχαίας για τους προσκυνητές του Ταξιάρχη Μανταμάδου

Για την ασφαλή κίνηση των οδηγών οχημάτων και των πεζών