Στήριξη από την κυβέρνηση ζητούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες
Απειλούν με περικοπές δρομολογίων και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ως λύση ανάγκης
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 17/3/2022
Πάγωμα των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων στα επίπεδα του Δεκεμβρίου του 2021, μεγαλύτερες επιδοτήσεις για τα δρομολόγια των άγονων γραμμών, την θέσπιση νέων άγονων γραμμών, την κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων που χορηγούνται σε ορισμένες κατηγορίες επιβατών, την άμεση καταβολή των οφειλών του κράτους στις ακτοπλοϊκές εταιρείες περιλαμβάνονται μεταξύ των αιτημάτων που έθεσαν οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων της χώρας στον υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη κατά την πρόσφατη συνάντηση τους. Μάλιστα έθεσαν και μια ξεκάθαρη απειλή, τόνισαν πως αν δεν ληφθούν μέτρα στην κατεύθυνση που επιθυμούν θα προχωρήσουν σε αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για τους επιβάτες και σε περικοπές δρομολογίων.
Ας σημειωθεί πως ήδη έχουν καταγραφεί αυξήσεις στις τιμές των ναύλων που πληρώνουν οι μεταφορικές εταιρείες για τα φορτηγά, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν γίνει περικοπές δρομολογίων με χαμηλή κίνηση.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υποστηρίζουν πως οι αυξήσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων εξανεμίζουν τα περιθώρια κέρδους που έχουν.
Ωστόσο τα μέτρα που ζητούν να ληφθούν δεν αποτελούν απλή στήριξη για το ξεπέρασμα μιας δύσκολης κατάστασης. Επιπρόσθετα τα ναυτεργατικά σωματεία υποστηρίζουν πως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν θέσει θέμα κατάργησης και των τελευταίων μέτρων προστασίας της ναυτικής εργασίας που ισχύουν σήμερα, όπως είναι ο ελάχιστος αριθμός ναυτικών που πρέπει να απασχολείται στα πλοία για λόγους ασφαλείας.
Αυτό που ζητούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, είναι το κράτος να πληρώσει σειρά λανθασμένων επιλογών που έχουν γίνει στο παρελθόν κατά τον σχεδιασμό του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας. Η κατασκευή μεγάλων πλοίων, με πολύ υψηλό λειτουργικό κόστος, έχει οδηγήσει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε υπερχρέωση και αδυναμία κατασκευής νέων πλοίων. Την ίδια στιγμή οι τράπεζες έχουν επιβαρυνθεί με τα κόκκινα δάνεια των ναυτιλιακών εταιρειών. Το τελικό αποτέλεσμα όλης αυτής της κατάστασης το πληρώνουν οι νησιώτες με πολύ ακριβό κόστος μεταφοράς και υποβαθμισμένες υπηρεσίες.