× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τραγικές ελλείψεις στην πρόσβαση ΑμεΑ στη θάλασσα

Καταγγελία της Περιφερειακής Ομοσπονδίας ΑμεΑ Βορείου Αιγαίου

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 9/7/2022

Τραγικές ελλείψεις στην πρόσβαση ΑμεΑ στη θάλασσα

Την έλλειψη υποδομών στα νησιά του βορείου Αιγαίου για την αυτόνομη πρόσβαση αναπήρων στη θάλασσα, καταγγέλλει η Περιφερειακή Ομοσπονδία ατόμων με αναπηρία Βορείου Αιγαίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, αναφέρει πως σε δυο από τα μεγαλύτερα νησιά του Αιγαίου, με δεκάδες παραλίες, υπάρχουν μονάχα 2 σημεία αυτόνομης πρόσβασης στη θάλασσα για ΑμεΑ και μάλιστα με προβλήματα.

Η Μυτιλήνη διαθέτει 1 υποδομή με προβλήματα στην πρόσβαση, το πάρκινγκ και τις τουαλέτες, η Χίος διαθέτει μόλις 1 υποδομή, επίσης με προβλήματα κατασκευαστικά, η Λήμνος διαθέτει 2 υποδομές σε λειτουργία οι οποίες δεν διαθέτουν παροχή νερού ούτε καμπίνα-αποδυτήριο για ΑμεΑ, η Σάμος έχει 5 υποδομές, χωρίς χημικές τουαλέτες ενώ η Ικαρία δεν διαθέτει καμία υποδομή αυτόνομης πρόσβασης στη θάλασσα.

Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι «η αξιοπρεπής είσοδος στη θάλασσα για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού (ΑμεΑ, ηλικιωμένοι, τραυματίες, έγκυες κ.α.) δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη. Το κράτος, η Περιφέρεια και οι Δήμοι έχουν υποχρέωση να εξασφαλίσουν την πρόσβαση αυτή με τοποθέτηση τέτοιων συστημάτων στα νησιά όχι με επικοινωνιακούς όρους, αλλά ουσιαστικά και με την απαραίτητη και σωστή συντήρηση» και απαιτεί τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Αναλυτικά η επιστολή της Ομοσπονδίας έχει ως εξής:

«Η αυτόνομη, αξιοπρεπής και ασφαλής πρόσβαση των ΑμεΑ στη θάλασσα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για να απολαύσουν τα οφέλη της. Στα νησιά του ΒΑ Αιγαίου, η κατάσταση με την τοποθέτηση τέτοιων υποδομών, που γίνεται κυρίως με sea track, προχωρά με ρυθμούς χελώνας και με πολλά προβλήματα κατά την λειτουργία τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποια κατάσταση επικρατεί φέτος; Μέχρι και 3/7/2022 τα πράγματα είχαν ως εξής:

Η Μυτιλήνη διαθέτει 1 υποδομή η οποία λειτουργεί χωρίς κατάλληλες τουαλέτες για ΑμεΑ, έχουν όμως την επιγραφή και το σήμα «για ΑμεΑ». Η πρόσβαση μέχρι το σύστημα αυτόνομης πρόσβασης είναι προβληματική αφού το parking για ΑμεΑ βρίσκεται στον απέναντι δρόμο. Προσφάτως δε, μπήκε άλλη μια επιγραφή στο parking η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ απαγορεύει στα αναπηρικά αυτοκίνητα να εισέρχονται στο δρόμο που οδηγεί στις θέσεις του parking για τα ΑμεΑ.

Η Χίος διαθέτει μόλις 1 υποδομή με διάφορα προβλήματα κατασκευαστικά κατά καιρούς, με προβλήματα στη φόρτιση της μπαταρίας σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Διαθέτει επίσης σε ορισμένες άλλες παραλίες, καρέκλες εισόδου στη θάλασσα (mobi-chair), οι οποίες όμως δεν εξασφαλίζουν αυτονομία αφού το ΑμεΑ θα πρέπει να υποβοηθείται με 2 τουλάχιστον βοηθούς!! Η λύση των mobi chair, αν και βοηθητική για κάποιες μορφές αναπηρίας, δεν υποκαθιστά την ανάγκη αυτόνομης πρόσβασης των ΑμεΑ στη θάλασσα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε δυο από τα μεγαλύτερα νησιά του Αιγαίου, με δεκάδες παραλίες είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχουν μονάχα 2 σημεία αυτόνομης πρόσβασης στη θάλασσα για ΑμεΑ και μάλιστα με προβλήματα.

Η Λήμνος διαθέτει 2 υποδομές σε λειτουργία οι οποίες δεν διαθέτουν παροχή νερού ούτε καμπίνα αποδυτήριο για ΑμεΑ.

H Σάμος έχει 5 υποδομές σε ισχύ από πού τοποθετήθηκαν σταδιακά καθόλη τη διάρκεια του Ιούνη. Σε καμία δεν υπάρχει χημική τουαλέτα, καθώς και σύνδεση με το νερό ενώ δευτερεύουσες ελλείψεις έχουν παρατηρηθεί σε όλες (καμπίνες, ομπρέλες) κ.α όπως και κακοτενχίες πχ σκουριά στις αλαξιέρες.

Η Ικαρία δεν διαθέτει καμία υποδομή αυτόνομης πρόσβασης στη θάλασσα.Προβλήματα συντήρησης εξακολουθούν να εμφανίζονται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, που γίνονται γνωστά ύστερα από παρεμβάσεις φορέων ή των λουόμενων. Κοινή διαπίστωση είναι και ηέλλειψη ναυαγοσώστη και ατόμου που μπορεί να βοηθήσει ΑμεΑ.

Σε πολλές περιπτώσεις, τα συστήματα αυτά αργούν να τοποθετηθούν (σχεδόν περνά ο Ιούνιος). Στις συμβάσεις που γίνονται σύμφωνα με το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» μετακυλίονται οι ευθύνες της συντήρησης από τις εταιρίες στους Δήμους με δικό μας επί της ουσίας κόστος. Συγκεκριμένα, αναφέρεται στο πρόγραμμα ότι «Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής έργου ή της εγκατάστασης εξοπλισμού, ο δικαιούχος υποχρεούται να διασφαλίζει τη λειτουργία και συντήρησή του τουλάχιστον πέντε (5) έτη…». Οι εταιρίες παίρνουν τα χρήματα και στη συνέχεια αποποιούνται των ευθυνών. Τέτοιες συμφωνίες γίνονται με τους Δήμους. Τι γίνεται μετά ρωτάμε εμείς αλλά και κατά τη διάρκεια των 5 ετών;

Οι εργαζόμενοι στους Δήμους κάνουν ότι μπορούν και ανταποκρίνονται στις ειδοποιήσεις Συλλόγων ή λουόμενων για να διορθώσουν ό,τι προκύπτει, όμως το πρόβλημα βρίσκεται αλλού.

Τα συστήματα αυτά μπορεί να τυγχάνουν προβολής πριν την τοποθέτησή τους, μόλις όμως ξεκινήσουν τα προβλήματα στη λειτουργία, που σε πολλές περιπτώσεις δημοσιοποιούνται, τότε αρχίζουν οι διάφορες προφάσεις και δικαιολογίες περί «ασυνείδητων», τα κουτσομπολιά και η «μάχη της ατάκας» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από διάφορους παράγοντες. Αυτό το δικαίωμα των ΑμεΑ και των ευπαθών ομάδων προσκρούει και πάλι στην εμπορευματοποίηση των αναγκών μας σε βάρος της ποιότητας και της αξιοπρεπούς καλοκαιρινής μας ανάγκης.

Είναι ενδεικτικό ότι οι εταιρίες αυτές, φθάνουν να μας πουλούν μέχρι και τα τηλεχειριστήρια για τη χρήση των sea track με τιμή 25€!

Υπενθυμίζουμε ότι η αξιοπρεπής είσοδος στη θάλασσα για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού (ΑμεΑ, ηλικιωμένοι, τραυματίες, έγκυες κ.α.) δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη. Το κράτος, η Περιφέρεια και οι Δήμοι έχουν υποχρέωση να εξασφαλίσουν την πρόσβαση αυτή με τοποθέτηση τέτοιων συστημάτων στα νησιά όχι με επικοινωνιακούς όρους, αλλά ουσιαστικά και με την απαραίτητη και σωστή συντήρηση.

Ζητάμε άμεσα:
- Να τοποθετηθούν έστω μέσα στον Ιούλη, όσες υποδομές αυτόνομης πρόσβασης στη θάλασσα εκκρεμούν στα νησιά, όπως και να γίνεται τακτική συντήρησή τους καθ’ όλη την παραμονή τους στις παραλίες με ειδικό κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό. Όχι άλλες "υποσχετικές"!
- Να συνδεθούν με το νερό και να λειτουργούν απρόσκοπτα οι ντουζιέρες, να τοποθετηθούν αποδυτήρια ΑμεΑ, σε όσες υποδομές αυτόνομης πρόσβασης στη θάλασσα υπάρχουν.
- Να μπει εξειδικευμένο προσωπικό για τη βοήθεια των ΑμεΑ και των ευπαθών ομάδων καθώς και ναυαγοσώστης.
- Να υπάρχει τουλάχιστον μια τουαλέτα κατάλληλη για ΑμεΑ.
- Δωρεάν παραχώρηση των τηλεχειριστηρίων στους ενδιαφερόμενους.
- Να υπάρχει πρόσβαση στα όποια συστήματα αυτόνομης πρόσβασης από το parking μέχρι τη θάλασσα με κατάλληλες υποδομές.
- Επίσημα να ενημερώσει η Περιφέρεια και οι Δήμοι τους ωφελούμενους για τις όποιες υποδομές υπάρχουν στα νησιά και που βρίσκονται αυτές. Να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου να γνωρίζουν και να σέβονται τις εγκαταστάσεις οι λουόμενοι που δεν είναι ΑμεΑ.
- Να δοθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα συνολικής αντιμετώπισης του ζητήματος αυτόνομης πρόσβασης στη θάλασσα για ένα σημαντικό αριθμό παραλιών σε όλα τα νησιά.

Η ευθύνη για την αυτόνομη πρόσβαση στη θάλασσα, θα έπρεπε να ανήκει στο κράτος όχι στις διάφορες εταιρίες. Καλούμε τα μέλη μας, τους Συλλόγους, τα Σωματεία, να μην περιμένουν και να είναι σε ετοιμότητα να ενημερώσουν και να αγωνιστούν για κάθε τι που δικαιούνται, για κάθε πρόβλημα που προκύπτει. Χωρίς αγώνα τίποτα δεν αλλάζει, να μη μείνουμε με σταυρωμένα χέρια.

Τίποτα δεν μας χαρίζεται, δεν θέλουμε μόνο το «δέντρο» διεκδικούμε ό,τι μας ανήκει: ολόκληρο το δάσος!Ακόμα και αυτά που έχουμε μέχρι τώρα, κερδήθηκαν. Ας λύσουν τα προβλήματα επιτέλους και ας πάψουν να παίζουν με την υπομονή μας.Έφθασε Ιούλιος, "κάθε χρόνο τα ίδια και τα ίδια" λέει ο κόσμος, ακούει κανείς»;

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Αναζήτηση νέων αγορών για τα Ελληνικά αγροτικά προϊόντα

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης μιλά για την αγροτική διπλωματία και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για το μέλλον της πρωτογενούς παραγωγής
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Προχωρά η ηλεκτρική διασύνδεση του Βορείου Αιγαίου

Ως τον Αύγουστο του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι έρευνες βυθού που εκπονούνται για λογαριασμό του ΑΔΜΗΕ
ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία:Παράταση στην απαγόρευση εξαγωγών χύμα ελαιολάδου

Δυσφορία από τους Τούρκους εμπόρους και ελαιοπαραγωγούς
ΕΛΛΑΔΑ

Αποζημίωση 17 εκατ. ευρώ θα πάρει η Fraport

Τo Ελληνικό δημόσιο θα αποζημιώσει την εταιρεία για διαφυγόντα κέρδη κατά την περίοδο της πανδημίας
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

49χρονη σκότωσε τον πατέρα της

Οικογενειακή τραγωδία στη Σάμο
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Πέθανε η Αννα Παναγιωτοπούλου

Η αγαπημένη Μαντάμ Σουσού, μία από τις τρεις Χάριτες, βασικό μέλος του Ελεύθερου Θεάτρου, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 76 ετών
ΕΛΛΑΔΑ

«Τα προβλήματα δεν λύνονται με την ισχύ και την εξουσία, αλλά με την ελευθερία και την αγάπη»

Το Αναστάσιμο μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου
ΕΛΛΑΔΑ

Στις 3 χειρότερες θέσεις της Ευρώπης, η Ελλάδα στην ελευθερία του τύπου

Σύμφωνα με έκθεση του World Press Freedom Index για το 2024, η χώρα μας είναι τελευταία στην κατάταξη μαζί με Ουγγαρία και Μάλτα
ΕΛΛΑΔΑ

Όχι στην αποφυλάκιση του Μιχαλολιάκου!

Προκλητική η απόφαση του Δικαστικού Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Λαμίας αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών 1967 - 1974
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ τη Λαμπροβδομάδα

Θα καταβληθούν περισσότερα από 62 εκατ. ευρώ σε 60.583 δικαιούχους
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Φεύγει το «Διαγόρας» έρχεται το «Νήσος Ρόδος»

Λύση στην αυξημένη κίνηση στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη η δρομολόγηση του πλοίου Ro – Pax της Hellenic Seaways
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Όλο το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

Μέτρα όπως μείωση των έμμεσων φόρων (ΦΠΑ και ΕΦΚ) και επιβολή πλαφόν στα κέρδη των εταιρειών σε όλη τη γραμμή εισαγωγής, παραγωγής και μεταφοράς των προϊόντων παρουσίασε με σχέδιο νόμου ο ΣΥΡΙΖΑ