× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ από την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/2/2023

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Δέκα χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ δίνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στους συμπολίτες μας οι οποίοι όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση πλήττονται από την ακρίβεια και την αύξηση των τιμών η οποία παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει συνεχίζουν να ανεβαίνουν ανεξέλεγκτα. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών, οι πολίτες απροστάτευτοι, μόνοι και έρμαια των κερδοσκοπικών διαθέσεων των προμηθευτών και των μεγάλων εταιρειών.

Αναλυτικά η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ αναφέρει: 

«Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο των διαχρονικών ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διενεργεί έρευνες στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εντοπίσει τα φαινόμενα αυτά, να ενημερώσει τους καταναλωτές και την Πολιτεία, στο πλαίσιο του δικού της ρόλου.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου η ακρίβεια έχει γίνει ο υπ’αριθμόν 1 κίνδυνος για την ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή και παρά τα μέτρα που η Πολιτεία θέσπισε («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών, χωρίς δυνατότητα να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα.

Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα. 

Η ΕΕΚΕ, συνεπής στο ρόλο της και μέσα από την εμπειρία των επιτόπιων (και διαδικτυακών) ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διατυπώνει τον παρακάτω δεκάλογο ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, οι οποίοι, αλλάζοντας σε ένα βαθμό τις καταναλωτικές τους συνήθειες, μπορούν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ανάχωμα στην ακρίβεια αλλά και στις κακές πρακτικές.

1) Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε

2) Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών

3) Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας

4) Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα

5) Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας

6) Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων

7) Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε όλο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που είναι στην πρώτη σειρά

8) Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές

9) Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο

10) Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, έτσι ώστε να μην παραπλανώμαστε

Για την ΕΕΚΕ ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής, προς το σκοπό αυτό θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας».

Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Η γραμμή Πειραιάς ‑ Χίος – Μυτιλήνη στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Παράταση του υφιστάμενου καθεστώτος ακτοπλοϊκών δρομολογίων στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου για δύο ακόμη χρόνια προβλέπει η εισήγηση
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Ερημώνει η Προκυμαία της Μυτιλήνης...

Άλλο ένα μαγαζί έκλεισε σήμερα στην οδό Κουντουριώτη που από κέντρο αναφοράς της πόλης μετατρέπεται σταδιακά σε έρημο δρόμο
ΕΡΓΑΣΙΑ

Τρείς θέσεις στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Με σύμβαση εξάμηνης διάρκειας
ΑΓΟΡΑ

Ακυρώθηκε το δρομολόγιο του «Πελαγίτη» γιατί κρίθηκε ασύμφορο

Καταγγελία από τον Διευθυντή του Συνεταιρισμού Μεσοτόπου Μανώλη Κωνσταντιδέλλη για ακύρωση δρομολογίου του πλοίου με το αιτιολογικό ότι είχε μόνο 40 φορτηγά και δεν σύμφερε η μετακίνηση
ΑΤΖΕΝΤΑ

Το μόνο αυτοδιαχειριζόμενο εργοστάσιο στην Ευρώπη «έρχεται» στη Λέσβο

Η ΚοινΣΕΠ «Κανένας Μόνος» συστήνει τη ΒΙΟΜΕ από τις 30 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ουραγός στις εξαγωγές το βόρειο Αιγαίο

Πτώση 40% καταγράφηκε μεταξύ του 2017 και του 2021 των εξαγωγών σε περιφερειακό επίπεδο. Όταν την ίδια περίοδο οι εξαγωγές σε πανελλαδικό επίπεδο αυξήθηκαν με ρυθμό 21,7%
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Σε καθοδική τροχιά ο τζίρος των λιανεμπορικών επιχειρήσεων

Ανησυχητικά μηνύματα για την πορεία των επιχειρήσεων του κλάδου στα νησιά του βορείου Αιγαίου δίνουν τα στοιχεία της Ελληνική Στατιστικής Αρχής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Περισσότερη νοστιμιά, σίγουρη οικονομία!
ΕΛΛΑΔΑ

Πληρώνονται συντάξεις και επιδόματα

Τι περιλαμβάνει η εβδομάδα 27- 31 Μαρτίου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Ανομβρία, τραπεζικά επιτόκια και τιμές ελαιολάδου

Νέες μεταβλητές καθορίζουν τις αποφάσεις εμπόρων, τυποποιητών και παραγωγών ελαιολάδου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Οι Έλληνες κόβουν τον καφέ εκτός σπιτιού

Το 54% των καταναλωτών έχουν δηλώσει ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας της ακρίβειας
ΕΛΛΑΔΑ

Μία ώρα μπροστά οι δείκτες των ρολογιών τα ξημερώματα της Κυριακή

Λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας