Μαθητές του Σκόπελου στην Κύπρο!
Αντάλλαξαν εμπειρίες και γνωρίστηκαν με μαθητές κυπριακού σχολείου
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 18/2/2019
Σχολείο της Κύπρου επισκέφτηκαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Σκοπέλου Λέσβου στο πλαίσιο του Προγράμματος ERASMUS+, «EUHARmonic : Η Ευρωπαϊκή κληρονομιά στον πολιτικά και πολιτιστικά μεταβαλλόμενο κόσμο ως μέσο ενάντια στην ριζοσπαστικοποίηση».
Η πρώτη συνάντηση για τους μαθητές και για το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου, πραγματοποιήθηκε στο Ιδάλι της Κύπρου από τις 13 έως τις 19 Ιανουαρίου, σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ιδαλίου και τα εταιρικά σχολεία από Apulia – Portugal, Miercecize – Poland, Sibenik – Croatia, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί Χατζηκωνσταντίνου Δήμητρα και Τσακύρη Αγγελική (συντονίστρια της Δράσης), καθώς επίσης και οι μαθητές και μαθήτριες των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων, Ασιδέρη Μαρία, Καράκωντη Γεωργία, Πέρρος Στυλιανός, Βούρος Ανδρέας και Πασβούρης Ιωάννης, να ανταλλάξουν καλές πρακτικές για την διαπολιτισμική εκπαίδευση και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα σχετικά με τη Ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά.
Παρουσίαση δράσεων
Στη συνάντηση πήραν μέρος μία ομάδα μαθητών και δύο εκπαιδευτικοί από κάθε συνεργαζόμενο σχολείο. Οι ομάδες της κάθε χώρας είχαν προετοιμάσει παρουσιάσεις σχετικά με το πρόγραμμα και τις δράσεις των σχολείων. Μετά από την ένθερμη υποδοχή των ομάδων σε εκδήλωση που οργανώθηκε από τους Κύπριους μαθητές εκπαιδευτικούς και τοπικούς συλλόγους, πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια και επισκέψεις, παρουσιάσεις και παρακολούθηση μαθημάτων στο σχολείο της Κύπρου, σχετικά με το αντικείμενο της συνάντησης, με τίτλο: «Εξερευνώντας μια Ιστορική πολιτιστική διαδρομή». Στους μαθητές ανατέθηκαν εργασίες σε πολυπολιτισμικές ομάδες, ώστε να μπορέσουν να αναπτύξουν δεξιότητες στην επικοινωνία, τη συνεργασία αλλά και τη χρήση της Αγγλικής Γλώσσας. Οι μαθητές επισκέφτηκαν χώρους μεγάλης ιστορικής σημασίας όπως ο προϊστορικός οικισμός της Χοιροκοιτίας και ο αρχαιολογικός χώρος της Πάφου. Μέσα από βιωματικές δράσεις μπόρεσαν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και στη συνέχεια να συμμετέχουν σε εργαστήρια στο σχολείο υποδοχής. Το πολιτιστικό πρόγραμμα της μετακίνησης στην Κύπρο, περιλάμβανε περιήγηση στην πρωτεύουσα Λευκωσία, στην Λάρνακα, ξενάγηση στην Πάφο και στο χωριό Λεύκαρα, επίσκεψη στο μουσείο Θάλασσας, στο Μεσαιωνικό κάστρο στην Αγία Νάπα και στο Κούριον στη Λεμεσό.
Παράλληλα με τα εργαστήρια των μαθητών, πραγματοποιήθηκαν και οι συναντήσεις των εκπαιδευτικών για να συζητήσουν, να οργανώσουν και να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα του έργου, να ανταλλάξουν πληροφορίες και καλές πρακτικές σε θέματα εκπαίδευσης, και να προετοιμαστούν για τα επόμενα στάδια του έργου που περιλαμβάνει επισκέψεις στα υπόλοιπα εταιρικά σχολεία, τη διάχυση των αποτελεσμάτων και την επιτυχή υλοποίηση της δράσης.
Στη δράση συμμετείχαν επίσης γονείς – μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δ.Σ. Σκοπέλου οι οποίοι συναντήθηκαν με το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού σχολείου Ιδαλίου και αντάλλαξαν απόψεις και καλές πρακτικές. Παρακολούθησαν εργαστήρια στο χώρο του σχολείου και συμμετείχαν στις εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
Στους μαθητές που συμμετείχαν στην κινητικότητα ΕRASMUS+ απονεμήθηκαν βεβαιώσεις - διπλώματα και αναμνηστικά με το λογότυπο του έργου. Τα πιο σημαντικά προϊόντα όμως της συνεργασίας μας θα είναι η γνώση, η εμπειρία, η πολιτιστική συνείδηση και οι αυξημένες δεξιότητες που θα κερδίσουν όλοι οι συμμετέχοντες.
Ευρωπαϊκή δράση
Το Δημοτικό Σχολείο Σκοπέλου Λέσβου συμμετέχει σε πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής δράσης Erasmus+ KA229, χρηματοδοτούμενο από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών το οποίο υλοποιείται κατά το τρέχον σχολικό έτος και το επόμενο (θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο 2020) σε συνεργασία με σχολεία της Ευρώπης. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, εκπαιδευτικοί και μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν θεσμικά όργανα και οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και τα εταιρικά σχολεία, και να πραγματοποιήσουν από κοινού τις δραστηριότητες του έργου, εξηγεί στο «Ν» η συντονίστρια του προγράμματος, Αγγελική Τσακύρη.
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα με τίτλο “EU.H.A.R.monic - Η κληρονομιά της ΕΕ στον πολιτικά και πολιτιστικά μεταβαλλόμενο κόσμο ως μέσο ενάντια στη ριζοσπαστικοποίηση” έχει ως στόχο να γνωρίσουμε την Ευρωπαϊκή κοινή μας πολιτιστική κληρονομιά, μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία, γιορτάζοντας με αυτό τον τρόπο και το Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς.