Έρχονται νέες αυξήσεις σε 200 είδη σούπερ μάρκετ
Έως τέλος Ιουλίου
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/6/2023
Συνεχίζονται, αν και με μικρότερη ένταση, οι ανατιμήσεις σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως είναι τα τρόφιμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει η εφημερίδα Realnews, έως το τέλος Ιουλίου αναμένεται να αυξηθούν κατά 10% οι τιμές σε τουλάχιστον 200 προϊόντα.
Αναλυτικότερα, μέχρι το τέλος Ιουλίου αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές στα εξής προϊόντα: Γραβιέρα 33%, κατεψυγμένες πατάτες 6,5% έως 30%, μαρμελάδα 20%, απορρυπαντικό πιάτων 16%, ελαιόλαδο έως 15%, χαρτικά έως 15%, μέλι ανθέων 11%, μπαχαρικά 10%, παξιμάδια 10%, αναψυκτικά 10%, χυμοί 10%, τσάι έως 10%, ελιές 10%, φυτικό γάλα 9%, κατεψυγμένα λαχανικά 9%, γαλακτοκομικά 8%, χλωρίνη 8%, ζωοτροφές 7,5%, στιγμιαίος καφές 7%, σοκολάτες 6%, πουρές 5%, ανθρακούχο νερό 5%, παιδικές τροφές 4%, εσπρέσο 2,5%, ριζογκοφρέτες και ταχίνι σε ποσοστό 2,5%. Οι ανατιμήσεις έχουν γίνει από μεμονωμένες εταιρείες και αναμένεται να περάσουν σταδιακά στα ράφια μέχρι το τέλος Ιουλίου, ανάλογα με τα αποθέματα που έχουν στη διάθεσή τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Οπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, αλλά με μικρότερη ένταση. Οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων δεν αφορούν μόνο τα «επώνυμα», αλλά και τα ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, το πρώτο τετράμηνο του 2023 οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανήλθαν στο 16,4%, όταν στα επώνυμα προϊόντα μεσοσταθμικά έφτασαν το 6%. Παρ' όλα αυτά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συγκεντρώνουν μερίδιο αγοράς της τάξεως του 25%, με τρεις στους τέσσερις καταναλωτές που αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να δηλώνουν ότι δεν το κάνουν μόνο για τη σχετικά χαμηλή τιμή, αλλά και επειδή θεωρούν ότι είναι εξίσου ποιοτικά σε σχέση με τα επώνυμα.