Ένας κήπος στην αυλή του 15ου δημοτικού σχολείου Μυτιλήνης
Στα τέσσερα ξύλινα παρτέρια φυτεύτηκαν λαχανικά, αρωματικά φυτά και λουλούδια εποχής
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 23/11/2023
Ένας σχολικός κήπος δημιουργήθηκε στην αυλή του 15ου δημοτικού σχολείου Μυτιλήνης με ευθύνη των μαθητών της Δ΄τάξης του σχολείου.
Στο ξεκίνημα της δράσης οι μαθητές ενημερώθηκαν από το γεωπόνο του Κέντρου Κήπου του «Cine Φυτόπολις» Θοδωρή Αγγελέλλη για την δυναμική που έχουν τα φυτά ως βιολογικό φαινόμενο, ότι είναι δηλαδή μια μορφή ζωής που γεννιέται, αναπαράγεται και πεθαίνει έχοντας όμως σημαντική σημασία για τον πλανήτη, για την τροφική μας αλυσίδα καθώς και για την καθημερινότητά μας. Προσπάθησε με λίγα λόγια να κάνει τα παιδιά να αγαπήσουν τα φυτά, όσο γίνεται περισσότερο.
Με μικρά φτυάρια και τσαπάκια στο χέρι, φρέσκαραν το χώμα που είχε τοποθετηθεί στα ειδικά διαμορφωμένα παρτέρια και είχαν φτιαχτεί με χρηματοδότηση της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ξεκίνησαν με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και του καθοδηγητή γεωπόνου το φύτεμα.
Στα τέσσερα ξύλινα παρτέρια φυτεύτηκαν λαχανικά (μαρούλια, κρεμμυδάκια, σπανάκια, ρόκα, σέλινο), αρωματικά φυτά (ρίγανη, θυμάρι, λεβάντα, δεντρολίβανο, φασκόμηλο) και λουλούδια εποχής (ζουμπούλια, νάρκισσοι, πανσέδες, κ.α.).Με περισσή προσοχή οι μαθητές έσκαψαν το χώμα, φύτεψαν τα φυτά, έριξαν τους σπόρους, κρατώντας τις αποστάσεις που είχαν σχεδιαστεί και τηρώντας τους κανόνες που τους είχε εξηγήσει προηγουμένως ο γεωπόνος.
Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό! Μία όμορφη γωνιά στη σχολική αυλή, ένας υπέροχος χώρος για βιωματική μάθηση, ένα εκπληκτικό εικαστικό εργαστήρι χρωμάτων και αρωμάτων.Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν πολλές δράσεις που θα συντονίσουν και τα δύο τμήματα της Τετάρτης τάξης. Μία απ’ αυτές η υγιεινή διατροφή από προϊόντα του κήπου μας, η συσκευασία αρωματικών φυτών, οι τοπικές γεύσεις και παραδοσιακές συνταγές.
Να σημειωθεί ότι ο σχολικός κήπος αποτελεί ένα πολυσχιδές περιβάλλον μάθησης, που ικανοποιεί τις βασικές αρχές των αλληλεπιδραστικών θεωριών μάθησης, ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και προωθεί βασικές επιδιώξεις της σύγχρονης εκπαίδευσης. Το πλεονέκτημα της ύπαρξης μεγάλου υπαίθριου χώρου στο σχολείο μας, εκμεταλλευτήκαμε φέτος και δημιουργήσαμε ένα ξεχωριστό χώρο για καλλιέργεια λαχανικών, αρωματικών φυτών και λουλουδιών.