× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Συνεχίζονται οι έρευνες για το ναυάγιο, εν μέσω άσχημων καιρικών συνθηκών

Στην επικαιρότητα οι υποψίες για το πλοίο Raptor

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 28/11/2023

Συνεχίζονται οι έρευνες για το ναυάγιο, εν μέσω άσχημων καιρικών συνθηκών

Συνεχίζονται για τρίτη μέρα, από το πρώτο φως της ημέρας οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 αγνοούμενων μελών του πληρώματος του φορτηγού πλοίου «Raptor» μετά το ναυάγιο που σημειώθηκε το πρωί της Κυριακής 26 Νοεμβρίου στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Λέσβου, ανοιχτά της Ερεσού. Οι ελπίδες ολοένα και μειώνονται ενώ με δυσκολία το λιμενικό βρίσκεται στην περιοχή λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, και μάλιστα αναμένεται να ξεκινήσει απαγορευτικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θυμίζουμε ότι στις 12 το μεσημέρι της Κυριακής εντοπίστηκε να επιπλέει σε βαρέλι ο μοναδικός επιζών μέχρι στιγμής, 40χρονος Αιγύπτιος ναυτικός, με την ειδικότητα λιπαντή που σύμφωνα με πληροφορίες εργάζονταν στο μέρος της μηχανής του σκάφους. Ο ίδιος φέρεται να δήλωσε όταν μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης ότι το καράβι, με σημαία από τις νησιωτικές Κομόρες, εταιρείας με έδρα στο Λίβανο, ήταν παλιό και ότι κόπηκε στη μέση.

Εκεί όπου βυθίστηκε το πλοίο διεξάγονται από την Κυριακή από δύο σκάφη του Λιμενικού Σώματος, ελικόπτερο και παραπλέοντα πλοία.

Οι υποψίες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αρχές φέρονται να θεωρούν πως το πλοίο «Raptor» πιθανόν μετέφερε παράνομο φορτίο και για αυτό το πλήρωμα δεν ζήτησε βοήθεια το Σάββατο, παρά το γεγονός ότι υπήρχε εισροή υδάτων, με αποτέλεσμα να το πράξουν λίγο πριν από την βύθιση.

Σύμφωνα με το MEGA, παλαιότερα υπήρχαν πληροφορίες για το συγκεκριμένο πλοίο ότι εμπλέκεται σε λαθρεμπόριο όπλων από την Τουρκία στην Λιβύη.

Συγκεκριμένα, τον περασμένο Αύγουστο, στις 25 του μήνα, στην νοτιοανατολική Ρουμανία στο λιμάνι Ντουλτσέα έγινε έλεγχος στον συγκεκριμένο πλοίο και διαπιστώθηκαν συνολικά 65 με 70 παραβάσεις. Ο πλοίαρχος, ο αντιπλοίαρχος και μέλη του πληρώματος δεν είχαν πιστοποιητικό, ενώ δεν είχαν δηλωθεί και πολλά ζητήματα του πλοίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κυριότερο όλων, όμως, είναι ότι υπήρχε αναντιστοιχία των δηλωμένων καυσίμων και της κατανάλωσης καυσίμων. Αυτό σημαίνει ότι το «Raptor» είχε κι άλλα καύσιμα προκειμένου να κάνει και δρομολόγια πέρα από αυτά που δήλωνε.

Στο εν λόγω ταξίδι είχε αποδειχθεί ότι έκανε και άλλες στάσεις και συναντούσε άλλα πλοία εν μέσω θαλάσσης.

Όταν ο πλοίαρχος ρωτήθηκε γι’ αυτές τις στάσεις και γιατί δεν έπιανε αμέσως λιμάνι στον προορισμό που δήλωνε, είχε απαντήσει ότι «δυστυχώς ο αγοραστής του ξηρού φορτίου αποσύρθηκε και ψάχναμε εν μέσω θαλάσσης άλλους αγοραστές».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι πλοίο της ίδιας εταιρείας, είχε βυθιστεί στην Κίσσαμο Χανίων τον Ιανουάριο του 2022.

Πάντως, το σήμα κινδύνου mayday ενεργοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής στις 8.20 και 2,5 λεπτά μετά χάθηκε εντελώς το στίγμα του. Ο επιζών ανέφερε ακόμη, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ότι είδε να βουτούν στη θάλασσα πριν βουλιάξει το πλοίο αλλά πέντε άτομα, χωρίς πάντως να είναι σίγουρος για τον αριθμό αυτόν.

Τον Αιγύπτιο ναυτικό, μέλος του πληρώματος του πλοίου, εντόπισε και διέσωσε ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, εξαιτίας του έντονου κυματισμού στην περιοχή, το πλοίο πιθανώς πήρε νερό στα αμπάριά του με αποτέλεσμα να μετατοπιστεί το φορτίο του. Το φορτηγό πλοίο είχε αποπλεύσει από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου με προορισμό την Κωνσταντινούπολη και μετέφερε 6.000 τόνους αλάτι- όπερ σημαίνει ότι με την εισροή υδάτων το αλάτι απορρόφησε το νερό και η κατάσταση χειροτέρευσε άρδην.

Αναζητώνται πλέον 12 μέλη του πληρώματος: 9 Αιγύπτιοι, δύο Σύροι και ένας Ινδός, με τον χρόνο όσο περνά να σβήνει τις ελπίδες για να βρεθούν ζωντανοί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το απόγευμα της Κυριακής, όταν περί τις 5 παραπλέον σκάφος του εξωτερικού εντόπισε τον νεκρό Αιγύπτιο, χρειάστηκαν 2,5 ώρες, εν μέσω θαλασσοταραχής για να μπορέσει το σκάφος του Λιμενικού να παραλάβει τη σορό και να τη μεταφέρει στο λιμάνι της Μυτιλήνης, ενώ είχε σκοτεινιάσει.

H ανακοίνωση του Λιμενικού το μεσημέρι της Δευτέρας

Ευρεία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της ν. Λέσβου, υπό το συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Ειδικότερα, τις πρωινές ώρες χθες ενημερώθηκε το ΕΚΣΕΔ από τον Πλοίαρχο του Φ/Γ πλοίου «RAPTOR» σημαίας ΚΟΜΟΡΕΣ ότι πλέει ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης, στη θαλάσσια περιοχή 4,5 ν.μ. νοτιοδυτικά της Λέσβου. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από Αλεξάνδρεια με προορισμό την Κωνσταντινούπολη με 14 αλλοδαπούς μέλη πληρώματος. Στη συνέχεια, ο Πλοίαρχος επικοινώνησε εκ νέου με το ΕΚΣΕΔ και δήλωσε ότι το πλοίο έχει πάρει κλίση και αιτήθηκε συνδρομή εκπέμποντας MAYDAY στο κανάλι 16 μέσω VHF.
Στο σημείο έσπευσαν πέντε παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού. Λίγο αργότερα εντοπίστηκε σώος από το ελικόπτερο του Π.Ν. ένας 40χρονος Αιγύπτιος (ειδικότητας λιπαντής), ο οποίος διακομίστηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης, όπου παραμένει νοσηλευόμενος. Το Φ/Γ πλοίο “CMA CGM ALIAGA” σημαίας Μάλτας εντόπισε και περισυνέλεξε τη σορό 30χρονου Αιγύπτιου (ειδικότητας ναύτη), η οποία παρελήφθη από Περιπολικό πλοίο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Μυτιλήνης.
Στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του συμβάντος συνολικά επιχείρησαν υπό ιδιαίτερα δυσμενείς καιρικές συνθήκες (Δ 7-8 BF), τέσσερα σκάφη Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., μία Φρεγάτα του Π.Ν., ένα σκάφος της δύναμης FRONTEX, είκοσι τέσσερα παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ένα αεροσκάφος της δύναμης FRONTEX, ένα ελικόπτερο του Π.Ν., δύο ελικόπτερα της Π.Α., καθώς και περιπολικά οχήματα Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. από ξηράς.
Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης.
Οι έρευνες συνεχίζονται, ενώ τυχόν εξελίξεις θα αναφερθούν με νεότερο δελτίο τύπου.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ