Γιατί τώρα; Η αποπροσανατολιστική ρητορική των δικαιωμάτων
Γράφει η ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΙΤΣΙΟΥ, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Δημοσίευση 27/1/2024
Γιατί τώρα; Γιατί ξαφνικά τόσο ενδιαφέρον για τα δικαιώματα των μειονοτήτων φύλου; Γιατί την ίδια ώρα που καταστρατηγείται το δικαίωμα όλων των παιδιών στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση; Και δικαιώματα στις μειονότητες με τι όρους; Με ένα νομοσχέδιο που αναπαράγει τα ίδια δομικά προβλήματα, χωρίς ουσιαστική νομιμοποίηση, χωρίς κανένα όρο συμπερίληψης και διαπολιτισμικότητας, που ενισχύει την εμπορευματοποίηση του γυναικείου σώματος, του ίδιου του παιδιού, της ανθρώπινης ψυχής;–Θυμίζω ότι η σεξουαλική αγωγή ακόμα εκλείπει από τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών-.
Γιατί τώρα; Γιατί τη στιγμή που με ένα άλλο νομοσχέδιο το δικαίωμα στη δωρεάν εκπαίδευση καταπατάται για όλα τα παιδιά; Και γιατί δεν ανοίγει ρουθούνι; Γιατί δυστυχώς, με φουκωικούς όρους, για ακόμα μία φορά αποπροσανατολιζόμαστε από αυτό το καίριο διακύβευμα λόγω των λανθανόντων και εκλεπτυσμένων μηχανισμών εξουσίας, που εντέχνως μας διχοτομούν και μας στρέφουν στο δέντρο και όχι στο δάσος…
Όπως πρόσφατα έγραψε μέντορας και συνάδελφος, «αν δεν υπήρχαν δημόσια δωρεάν πανεπιστήμια, πολλές και πολλοί από εμάς δε θα είχαμε κατορθώσει να σπουδάσουμε..».Τι θέλουμε τελικά για τα παιδιά μας; Οπότε ας ξεφύγουμε από αυτήν την αποπροσανατολιστική και διχοτόμο ρητορική των δικαιωμάτων και ας το σκεφτούμε λίγο περισσότερο… Δίχως ισότιμα δικαιώματα στην παιδεία δεν είναι καθόλου ευκολο να μιλάμε για δικαιώματα...