× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Πρόσω ολοταχώς με φθαρμένα υλικά του 2012‑14 και νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες»

Ανακοίνωση των Συνεργαζόμενων Eκπαιδευτικών Κινήσεων ενάντια στο Νομοσχέδιο της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 23/4/2020

«Πρόσω ολοταχώς με φθαρμένα υλικά του 2012‑14 και νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες»

Απορρίπτουν ολοκληρωτικά το Νομοσχέδιο της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως οι εκπαιδευτικοί που δραστηριοποιούνται στην παράταξη Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις καθώς, όπως επισημαίνουν, στην ανακοίνωση τους πρόκειται για νομοσχέδιο που συνιστά πισωγύρισμα στο 2012-2014 και εισάγει νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) κάνει λόγο για «βαθύτατα αντιδημοκρατική ενέργεια καθώς δεν είναι δυνατόν το υπουργείο Παιδείας να ζητά συναίνεση και από την άλλη να καταθέτει νομοσχέδιο που αφορά μαθητές, γονείς, καθηγητές, δασκάλους και το οποίο είναι δεδομένο πως θα δημιουργήσει μεγάλες εντάσεις».Στο ίδιο μήκος κύματος, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) τονίζει πως «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να δημιουργήσει εικονική πραγματικότητα και περιφρονεί στοιχειώδεις κανόνες θεσμικού διαλόγου».

Ταυτόχρονα, δεκάδες σύλλογοι εκπαιδευτικών και μαθητές ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου και καλούν σε κινητοποίηση, την Παρασκευή 24 Απριλίου στις 12.00, έξω από τη Βουλή.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της παράταξης ΣΥΝΕΚ έχει ως εξής: «Έγκαιρα είχαμε προειδοποιήσει την Υπουργό Παιδείας Κα Κεραμέως να “μην τολμήσει” να καταθέσει νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά, τους εκπαιδευτικούς και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία σε συνθήκες κατ’ οίκον περιορισμού, με δημοκρατικές και συμμετοχικές διαδικασίες σε αναστολή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν ολόκληρη η κοινωνία αγωνιά και αγωνίζεται με κόστος και θυσίες να ξεπεραστεί η υγειονομική κρίση και να επανέλθει η κανονικότητα, όταν οι εκπαιδευτικοί δίνουν μαθήματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης για να στηρίξουν τους μαθητές τους και το δημόσιο σχολείο, η κα Υπουργός επιλέγει “να χτυπήσει” θεωρώντας ότι επικρατούν οι κατάλληλες συνθήκες μη αντίδρασης στα αντιδραστικά εκπαιδευτικά της μέτρα.

Έτσι καταθέτει ένα νομοσχέδιο, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς και δρομολογεί μια τραγική οπισθοδρόμηση με αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, οι οποίες ορθώνουν νέα εμπόδια στη μόρφωση της νέας γενιάς, διογκώνουν τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χτυπούν δημοκρατικές εσωτερικές διαδικασίες του εκπαιδευτικού κόσμου και επαναφέρουν τις ιδεοληψίες για τα σχολεία των αρίστων.

Με το νομοσχέδιο αυτό η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετατρέπει το σχολείο (Γυμνάσιο και Λύκειο) σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις, θεσμοθετώντας πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο καθιστώντας έτσι πολύ πιο δύσκολη τη διαδικασία προαγωγής και απόλυσης, και θυσιάζοντας πολύτιμο διδακτικό χρόνο στη διεξαγωγή εξετάσεων.

Η αύξηση του εξεταστικού φόρτου και η καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων θα οδηγήσει σε αύξηση της μαθητικής διαρροής και στη μετατροπή του Λυκείου σε σχολείο όπου θα καλλιεργείται ακραίος ανταγωνισμός μεταξύ μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών και θα ενισχύεται η ανάγκη προσφυγής στα φροντιστήρια, σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής δυσκολίας για την οικογένεια. Υπενθυμίζουμε ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, το σχολικό έτος 2013-14, το ποσοστό των μεταξεταστέων ανέβηκε στο 23%, από το 4% που κυμαινόταν τα προηγούμενα χρόνια.

Επαναφέρει την αυστηροποίηση των μαθητικών ποινών, δίνοντας βάρος στην τιμωρία και όχι την πρόληψη και την παιδαγωγική διαδικασία, καθώς και το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στους απολυτήριους τίτλους, που θα συνοδεύουν τους μαθητές σε όλη τους της ζωή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυξάνει τον αριθμό των πρότυπων σχολείων δημιουργώντας συνειδητά και σκόπιμα, ένα νέο τοπίο στην εκπαίδευση με σχολεία δύο κατηγοριών, προσηλωμένο στο ιδεολόγημα της «αριστείας» που είδαμε πώς εφαρμόστηκε από το επιτελικό κράτος του Κου Μητσοτάκη σε νοσοκομεία και οργανισμούς.

Επαναφέρει την εσωτερική και εξωτερική τιμωρητική αξιολόγηση για σχολεία και εκπαιδευτικούς με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την ένταση του ανταγωνισμού και τελικά τη χειραγώγηση και τον έλεγχο των εκπαιδευτικών.

Επανέρχεται, η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αρχικά για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που συνδέεται με την υπηρεσιακή και την επαγγελματική τους εξέλιξη και φανερώνει το δρόμο που θα ακολουθήσει για όλους τους εκπαιδευτικούς από τον Σεπτέμβρη του 2021.

Για τους αναπληρωτές, που περιμένουν τον διορισμό τους από το φθινόπωρο του 2019, επιχειρεί δυσμενείς αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις μέσω της αύξησης των ετών ποινής όταν δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Αυτή είναι η έμπρακτη απόδειξη αναγνώρισης και σεβασμού, όπως διαφημίζει καθημερινά στα ΜΜΕ, που δείχνει η κυβέρνηση στους εκπαιδευτικούς.

Απορρίπτουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο, απαιτούμε την απόσυρσή του και καταγγέλλουμε την ίδια την πράξη της κατάθεσης ως αντιδημοκρατική με μόνο στόχο την επικοινωνιακή διαχείριση των εκπαιδευτικών ζητημάτων».

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ

Πανυπαλληλική απεργία την Τρίτη 21 Μαΐου

24ώρη απεργία έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ, απεργιακή συγκέντρωση στη γενική γραμματεία Αιγαίου στη Μυτιλήνη διοργανώνει το Ν.Τ. Λέσβου της ΑΔΕΔΥ
ΑΤΖΕΝΤΑ

Δράση παρατήρησης της Σελήνης στην Πλατεία Σαπφούς

Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Αστρονομίας
ΜΟΥΣΙΚΗ

Ερμού, σχολεία και σημαίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης

Μεγάλη δράση εν όψει των ευρωεκλογών στα καταστήματα της Μυτιλήνης
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ευεξία, χαλάρωση και θεραπεία στα ιαματικά λουτρά του Πολιχνίτου

Ενθουσιασμένοι δηλώνουν οι λουόμενοι των νέων ιαματικών εγκαταστάσεων Ιπποκράτης που ξεκίνησε τη λειτουργία του το Πάσχα. Οι Γερμανοί τουρίστες μιλώντας στην κάμερα του «Ν» περιγράφουν με θερμά λόγια την εμπειρία τους
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Πρώτη δύναμη η ΔΑΚΕ στην ΕΛΜΕ Λέσβου

Δείτε εδώ την κατανομή των εδρών και τις ψήφους που πήρε κάθε παράταξη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης στη Βαρκελώνη

Μαθητές του Σχολείου επισκέφθηκαν το «Tales of Volcanoes» για να γνωρίσει ακόμα καλύτερα τον κόσμο των ηφαιστείων
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Τέσσερα νέα ασθενοφόρα στο Βόρειο Αιγαίο

Θα καλύψουν τις ανάγκες σε Πολιχνίτο, Μυτιλήνη, Καλλονή και Πυργί Χίου
ΕΛΛΑΔΑ

Τέσσερις θάνατοι από covid‑19, πέντε οι διασωληνωμένοι ασθενείς

Η θετικότητα στο σύνολο των ελεγχθέντων δειγμάτων παραμένει χαμηλή αναφέρει η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Εκλογές στην ΕΛΜΕ Λήμνου για την ανάδειξη αντιπροσώπου στο συνέδριο της ΟΛΜΕ

Ο Ανδρέας Ξυπτεράς αναδείχθηκε αντιπρόσωπος από την πλειοψηφούσα παράταξη Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Πάλι τροχαίο ατύχημα στον κόμβο Αγίας Τριάδας!

Μέσα σε λίγες εβδομάδες έχουν γίνει στο ίδιο σημείο τουλάχιστον τέσσερα ατυχήματα, ενώ δεν έχει περάσει ούτε ένας μήνας από τα εγκαίνια του νέου οδικού δικτύου Καλλονής - Σιγρίου στη Λέσβο
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Ανοιξαν οι κάλπες στην ΕΛΜΕ Λέσβου

Πέντε παρατάξεις διεκδικούν θέσεις στο Διοικητικό Συμβούλιο και αντιπροσώπους στην ΟΛΜΕ- Μέχρι το απόγευμα οι εκλογές στα Κεντρικά Λύκεια
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΥΓΕΙΑ

H ΑΜΚΕ «Αγκαλιά» για το Οικοτροφείο στη Μυτιλήνη και την Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας

Μέλη του οργανισμού συναντήθηκαν με τον Περιφερειάρχη, Κώστα Μουτζούρη