× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Νομοσχέδιο πανδημίας και όχι αναβάθμισης του σχολείου»

Ανακοίνωση κατά των αλλαγών του υπουργείου Παιδείας στα σχολεία από την παράταξη Ε.Ρ.Α

Δημοσίευση 5/5/2020

«Νομοσχέδιο πανδημίας και όχι αναβάθμισης του σχολείου»

Ως νομοσχέδιο της «Πανδημίας» χαρακτηρίζει το σχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας για την «αναβάθμιση του σχολείου» η συνδικαλιστική παράταξη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ε.Ρ.Α» που πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ, αποδοκιμάζοντας την εισαγωγή αγγλικών στο νηπιαγωγείο και μεταξύ άλλων την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά σχολική τάξη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα η ανακοίνωσητης ΕΡΑ σημειώνει:

«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. στις 22 Απριλίου με το νομοσχέδιο, το οποίο έχει αναρτηθεί για «διαβούλευση» στο Opengov.gr μέχρι την Τετάρτη 6 Μαΐου, αποφάσισε να αναβαθμίσει το Δημόσιο Σχολείο και να νομοθετήσει μια σειρά από ζητήματα στο όνομα της «ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης» όπως τονίζει στην αιτιολογική έκθεση για αυτό. Χωρίς διάλογο, με την εκπαιδευτική κοινότητα να «μένει σπίτι», προχωρά σε μια ενέργεια βαθύτατα αντιδεοντολογική και αντιδημοκρατική.

Την ίδια ώρα που η Υπουργός Παιδείας χαιρετίζει το σύνολο των εκπαιδευτικών , οι οποίοι όπως πάντα έτσι και τώρα αγωνίζονται δίπλα στους μαθητές τους για τη μόρφωση και το δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους τους μαθητές χωρίς αποκλεισμούς. Την ίδια ώρα ακριβώς, φέρνει στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο της πανδημίας, το οποίο συνιστά πλήρη συντηρητική οπισθοδρόμηση και επιφέρει πλήγματα στον ίδιο το χαρακτήρα της δημόσιας Παιδείας, με χτύπημα στη φοίτηση των μαθητών και στον ρόλο του εκπαιδευτικού σε συνθήκες κοινωνικής καραντίνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

Εισάγει δράση με τίτλο «Εργαστήρια δεξιοτήτων» με την προσθήκη νέων θεματικών κύκλων, αγνοώντας, ότι το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου ειδικά είναι ολόκληρο ένα εργαστήριο δεξιοτήτων, όπου η γνώση αντιμετωπίζεται ως ολότητα και όχι τεμαχισμένη σε διαφορετικές γνωστικές περιοχές και εντάσσονται σε αυτό οι θεματικές περιοχές της Φυσικής Αγωγής, της Πληροφορικής και των Φυσικών Επιστημών.
Εντάσσει στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των νηπίων/προνηπίων με την αγγλική γλώσσα, αλλάζοντας έτσι την ίδια τη φιλοσοφία του και δίνοντάς του χαρακτηριστικά Γυμνασίου σύμφωνα με την οποία η γνώση προσεγγίζεται διαθεματικά και δεν κατακερματίζεται με διακριτά αντικείμενα. Χωρίς καμία παιδαγωγική τεκμηρίωση επιδιώκουν την είσοδο των εκπαιδευτικών ΠΕ06- Αγγλικής Γλώσσας στα νηπιαγωγεία για «συμπλήρωση ωρών», υποτιμώντας τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών ΠΕ60- Νηπιαγωγών, που έχουν καταρτιστεί για την παροχή της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Επιδιώκει να θεσμοθετήσει τον «εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης», δηλαδή εκπαιδευτικό που θα έχει ως αρμοδιότητα να παρέχει συμβουλές και παιδαγωγική υποστήριξη σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες με στόχο τη διαχείριση εκπαιδευτικών και κοινωνικών προβλημάτων. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, οι εκπαιδευτικοί της τάξης που χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μαθητές καθημερινά προφανώς για το Υπουργείο Παιδείας και τη Ν.Δ. θα λογίζονται ως εκπαιδευτικοί χαμηλής εμπιστοσύνης;
Προχωρά στην εξωτερική αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολείων εμπλέκοντας μάλιστα και τους δήμους ως αξιολογητές, με ανάρτηση των αποτελεσμάτων σε ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του ΥΠΑΙΘ, για να ξεχωρίζουν τα «καλά» από τα «κακά» σχολεία! Το ενδιαφέρον τους εστιάζεται στα πρότυπα σχολεία και όχι στην «πρότυπη» εκπαίδευση για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, αποκλεισμούς και ταξικούς φραγμούς.
Εν μέσω πανδημίας αυξάνει τον ανώτερο αριθμό μαθητών/τριών ανά τμήμα από 22 στους 26. . Έτσι σκέφτονται να καλύψουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης, να μειώσουν τα τμήματα και να αφήσουν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία. Νομοθετούν ως βάση τον ελάχιστο αριθμό των 20 μαθητών για τη σύσταση Τμήματος ,στα 7/Θ και άνω Δημοτικά Σχολεία ,και 16 για τα 2θέσια νηπιαγωγεία και τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Για να φτιάξει μια τάξη 2 τμήματα χρειάζονται για τα μεν Δημοτικά Σχολεία 40 μαθητές και για τα Νηπιαγωγεία 32 νήπια/προνήπια! Τόσο δυσμενής είναι αυτή η διάταξη ,που αν δεν αποσυρθεί θα φέρει πολλές συγχωνεύσεις Τμημάτων ,ίσως και Σχολείων. Με μια μετριοπαθή εκτίμηση στην Α/θμια Λέσβου θα χαθούν περισσότερα από 40 τμήματα Δημοτικών Σχολείων περισσότερα από 30 τμήματα Νηπιαγωγείων!

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1. Στα «Εργαστήρια δεξιοτήτων» να αναπτύξουμε την δεξιότητα της ενσυναίσθησης για πραγματική προάσπιση του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών.

2. Όχι στον κατακερματισμό της γνώσης και την υποβάθμιση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου.

3. Ναι στην οικοδόμηση της εμπιστοσύνης με επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και την ψυχολογική στήριξη τόσο αυτών όσο και των μαθητών/τριών μας , από ειδικούς που κατέχουν την επιστημονική γνώση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Όχι στην αύξηση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας της παρεχόμενης διδασκαλίας αλλά και σε μείωση τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολείων με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ανεργία ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

5. Όχι στην επιστροφή στον παρελθόν που σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννη Αντωνίου: «Όσο κι αν ακούγεται αναχρονισμός, το ρολόι σχετικά με τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014. (…) Με άλλα λόγια πρέπει να ξαναχτιστεί αυτό που γκρεμίστηκε την τετραετία 2015 – 2019, βελτιωμένο και ενισχυμένο για να πάμε παρακάτω».

Δεν θα επιτρέψουμε η Δημοκρατία, τα δικαιώματα και οι ζωές μας να μπουν σε ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ από κανέναν … ‘’ιό’’.

Δεν θα επιτρέψουμε να φέρουν πάλι τον φόβο και την ανασφάλεια του 2012-14 στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς!»

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ας πάμε παντού στη Μυτιλήνη....με ένα ποδήλατο

Δεκάδες δημότες της πόλης πήραν το ποδήλατό τους και συμμετείχαν στην πανελλαδική δράση που διοργάνωσε ο Ποδηλατικός Σύλλογος Λέσβου την Κυριακή 12 Μαΐου στις 5 το απόγευμα
ΔΡΑΣΕΙΣ

Η ξιμπουμπλήθρα έφερε την άνοιξη στο Μεσότοπο

Μια μουσικοχορευτική παράσταση γεμάτη «αρώματα», μουσικές και νεανικές παρουσίες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Εγγραφές στο Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης

Αιτήσεις υποβάλλονται από τη Δευτέρα 13 Μαΐου έως την Παρασκευή 31 Μαΐου
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Πάει για έβδομη θητεία ο Γιώργος Ντίνος στην Ένωση Πυροσβεστών

Πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή οι εκλογές για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου στην Ένωση Πυροσβεστών Βορείου Αιγαίου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Επιστημονική διημερίδα προς τιμήν του καθηγητή Ευθύμιου Παπαταξιάρχη

Πραγματοποιείται στις 17 και 18 Μαΐου από το Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Αμφιθέατρο του κτιρίου Γεωγραφίας
ΔΡΑΣΕΙΣ

Μανούλες και παιδιά της Μυτιλήνης έτρεξαν για τη ζωή

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε δράση που διοργάνωσαν την Κυριακή στις 11 το πρωί στα Τσαμάκια ο Σύλλογος Lesvos Runners με τον Δήμο Μυτιλήνης για την Γιορτή της Μητέρας
ΜΟΥΣΙΚΗ

«Μια Ελλάδα φως», από το 7ο Δημοτικό Μυτιλήνης, στα σαλόνια της Schoolvision

Οι μαθητές της πόλης μας εκπροσώπησαν την Ελλάδα στο σχολικό ευρωπαϊκό διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή και κέρδισαν τις εντυπώσεις
ΔΡΑΣΕΙΣ

41 φιάλες αίμα στην αιμοδοσία της Αγιάσου

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 11 Μαΐου στο Γυμνάσιο της περιοχής
ΥΓΕΙΑ

Τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου

Απαραίτητος ο δραστικός περιορισμός της κατανάλωσης τους
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ

Η «Συνύπαρξη» προβάλλει το ντοκιμαντέρ «142 χρόνια»

Για την ταινία, την αυτοψία στη Βάστρια, αλλά και τις χρόνιες προσπάθειες για την έλευση Τούρκων επισκεπτών μιλήσαμε με τον Πάρη Βουνατσή και τον Γιάννη Παυλή
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΔΡΑΣΕΙΣ

Κινητοποίηση συμπαράστασης στο λαό της Παλαιστίνης

Πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 10 Μαΐου, στην πλατεία Σαπφούς της Μυτιλήνης
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Σύλληψη ανηλίκου στο ΚΥΤ του Καρά Τεπέ

Τραυμάτισε με σιδερογροθιά έναν 23χρονο