Tο σχολείο σε ρόλο big brother;
Γράφει η ΑΝΝΑ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗ
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 10/5/2020
Προχθές, Παρασκευή το βράδυ στη Βουλή, πέρασε «σφήνα» μέσα στο νομοσχέδιο για το μεταναστευτικό τροπολογία από την Υπουργό Παιδείας, για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τις αίθουσες των σχολείων!
Γνωρίζουμε όλοι μας ότι οι «καλύτερες»… ντροπολογίες περνάνε ξαφνικά και απροειδοποίητα μέσα από άλλα νομοσχέδια.
Δύο μέρες πριν από την έναρξη των μαθημάτων και παρά τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονιών σχετικά με την ασφάλεια και την επάρκεια των μέτρων ατομικής προστασίας η κ. Κεραμέως παίρνει φόρα και χτυπά ξανά!
Μόλις προχθές έληξε η «διαβούλευση» για το νομοσχέδιο της Παιδείας που εμφανίστηκε σε συνθήκες πανδημίας και το οποίο, στο όνομα της αναβάθμισης της Εκπαίδευσης περνάει σαν οδοστρωτήρας πάνω από όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης σαρώνοντας τα πάντα!
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η κ. Κεραμέως έδινε συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι χωρίς καμία επιμόρφωση πάλεψαν με τα πληκτρολόγια και τις οθόνες για να μπορέσουν να στηρίξουν τους μαθητές και τις μαθήτριες τους και τις οικογένειες τους, ώστε να μην αποκοπούν από την εκπαιδευτική διαδικασία και να έχουν μια επαφή μεταξύ τους.
Και τώρα φτάσαμε στο χειροκρότημα!
Ετοιμαστείτε εκπαιδευτικοί - μην ξεχνάμε ότι άνοιξαν τα κομμωτήρια και τα ινστιτούτα αισθητικής - θα γίνετε αστέρες στο νέο Reality που ξεκινά από τη Δευτέρα 11 Μαΐου. Ξεκινά η μετάδοση του μαθήματος με ηλεκτρονικά μέσα για όσους δεν μπορούν να παραστούν στο μάθημα!
Και κάπου εκεί ξεκινά το τιτίβισμα από τα παπαγαλάκια της ενημέρωσης : «οι εκπαιδευτικοί δε θέλουν τις κάμερες στα σχολεία γιατί φοβούνται ότι θα δει ο κόσμος ότι είναι τεμπέληδες!». Ο κοινωνικός αυτοματισμός αρχίζει να κινείται και πάλι ζητώντας θέαμα! Αγνοεί ο κόσμος ότι αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη). Πιθανόν δε γνωρίζει ότι δε στηρίζεται σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.
Το μάθημα στο σχολείο δεν είναι απλά μια διάλεξη σε ένα αμφιθέατρο! Είναι μια δυναμική διαδικασία και βγαίνει μέσα από όλη την τάξη. Δεν είναι ο δάσκαλος πια η «αυθεντία» στην έδρα με τη βέργα στο χέρι, όσο και αν το υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας ξαναφέρνει αναχρονιστικές διατάξεις, μας γυρίζει πολλά χρόνια πίσω και νομιμοποιεί το πιστοποιητικό της διαγωγής των μαθητών/τριών!
Μέσα στην τάξη γίνεται μάθημα με όλα τα παιδιά και με το καθένα ξεχωριστά, με λάθη που διορθώνονται, λάθη που προσπερνάμε, λάθη που δεν στιγματίζουν μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς! Μέσα από αυτά τα λάθη αυξάνεται η δυναμική της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η αλληλεπίδραση της μάθησης.
Δεν μπορώ να σκεφτώ γονείς που θέλουν να γίνει η κάμερα κλειδαρότρυπα στην τάξη του παιδιού τους να βιντεοσκοπείται η κάθε του στιγμή… όταν διαβάζει ένα κείμενο ή όταν δεν μπορεί να το διαβάσει, όταν θέλει να σηκώσει το χέρι του για να πάει στην τουαλέτα, όταν…. όταν…
Χιλιάδες στιγμές μαγείας, μάθησης, χαράς, ικανοποίησης αλλά και άλλες τόσες έντασης, θυμού, αμηχανίας που θα φτάνουν σε κάθε οθόνη και θα αναλύονται στον πρωϊνό καφέ με τη γειτόνισσα, βουτώντας σαν «παξιμαδάκια» εκπαιδευτικούς και μαθητές, μαθήτριες!!
Δεν μπορώ να φανταστώ γονείς που θέλουν να γίνουν τα παιδιά τους θέαμα σε ένα ιδιότυπο reality show τύπου School Big Brother.
* Η Άννα Καραθανάση είναι νηπιαγωγός