× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Το αυθαίρετο ετοιμόρροπο κολυμβητήριο που θα το κάνουν.... παλαί ντε σπορ!

Ακύρωσαν το master plan του λιμανιού που ψήφισε πριν δυο χρόνια και ο Στρατής Τζιμής, για ένα έργο που δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Άλλα 10 από τα 18 εκατομμύρια «καθρεφτάκια» της Γκμίντερ αποδεικνύονται «αέρας κοπανιστός»

Γράφει ο ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ Δημοσίευση 22/1/2021

Το αυθαίρετο ετοιμόρροπο κολυμβητήριο που θα το κάνουν.... παλαί ντε σπορ!
Το κολυμβητήριο Μυτιλήνης σήμερα. Χαρακτηρισμένο επικινδύνως ετοιμόρροπο από το 2012

Το έργο της μετατροπής του κατά τους ειδικούς ετοιμόρροπου κολυμβητηρίου Μυτιλήνης στο λιμάνι της Μυτιλήνης, σε... Παλαί Ντε Σπορ ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη ο Δήμαρχος Μυτιλήνης Στρατής Κύτελης. Τη χρηματοδότηση του έργου με 10 εκατομμύρια ευρώ ανακοίνωσε λέει σε σχετικό δελτίο τύπου του Δημάρχου Μυτιλήνης, η Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Μεταναστευτικό (DG Home), Μπεάτε Γκμίντερ κατά την επίσκεψη της εκείνη τη μέρα στο Δημαρχείο της πόλης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


«Στη συνάντηση (...) επισφραγίστηκε η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση με 10 εκατομμύρια ευρώ για την ανακατασκευή του Παλαιού Κολυμβητηρίου Μυτιλήνης, ώστε ‘να δημιουργηθεί ένα εμβληματικό κτήριο Παλαί Ντε Σπορ, κόσμημα για τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό στην πόλη μας όπως τόνισε ο Δήμαρχος Μυτιλήνης» αναφέρεται στο σχετικό δελτίο τύπου.

Η ιστορία του κολυμβητηρίου Μυτιλήνης που κάθε άλλο παρά.... εμβληματικό είναι σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες και τους άλλους γνωρίζοντες, ξεκινά στη διάρκεια της χούντας. Στα πλαίσια του δόγματος «κάθε πόλη και στάδιο κάθε χωριό και γυμναστήριο» του γενικού γραμματέα Αθλητισμού Ασλανίδη αποφασίζεται η δημιουργία κολυμβητηρίου στη Μυτιλήνη σε χώρο απόρριψης μπάζων όπου κανείς δεν φαντάζεται ότι θα μπορέσει να λειτουργήσει κάποτε το λιμάνι της Μυτιλήνης.

Το κολυμβητήριο Μυτιλήνης το 1975. Ατέλειωτο, παρατημένο επί χρόνια γιαπί. Ο περιβάλλων χώρος, χρησιμοποιείται για τη στάθμευση των πολλών τότε ημιφορτηγών δημόσιας χρήσης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτω από το άγαλμα της ελευθερίας, μπροστά σε αρχοντικά, η χούντα «αποφασίζει και διατάσει» τη δημιουργία κολυμβητηρίου. Και επειδή ο χώρος δεν χωρά 50άρα πισίνα κολύμβησης το κολυμβητήριο κόβεται στη μέση και γίνεται με 25άρα πισίνα, μόνο για αγώνες υδατοσφαίρισης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Η μελέτη του έργου γίνεται από το αρχιτεκτονικό και πολεοδομικό γραφείο Αντώνης Τρίτσης και συνεργάτες και υπογράφεται από τους Αρχιτέκτονες Αντώνη Τρίτση και Γαβριήλ Αηδονόπουλο. Ο Αντώνης Τρίτσης είναι ο γνωστός μετέπειτα πολιτικός που μεσουράνησε σαν Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και αργότερα Δήμαρχος Αθηναίων.


Το έργο ξεκίνησε πολύ γρήγορα αλλά έμεινε για μεγάλο διάστημα ημιτελές. Συγκεκριμένα είχαν κατασκευαστεί μόνο ο τσιμεντένιος σκελετός του και ο μεταλλικός σκελετός της στέγης του. Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1970 μετά την πτώση της χούντας το κολυμβητήριο ολοκληρώθηκε και λειτούργησε με πολλά προβλήματα όμως από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του ιδιαίτερα όσον αφορά τη στεγανοποίηση της στέγης του.


Στα μέσα της δεκαετίας του 1980 το κολυμβητήριο παραδόθηκε κατά χρήση στο Δήμο Μυτιλήνης παραμένοντας στην ιδιοκτησία της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού δηλαδή σήμερα της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ Α.Ε).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Το 2012 το κολυμβητήριο μετά από σχετική γνωμοδότηση ειδικών κλείνει, αφού διαπιστώνονται σοβαρά προβλήματα στατικής επάρκειας του. Οι προτάσεις στήριξης του από ειδικούς που καλούνται από το Μετσόβειο Πολυτεχνείο κρίνονται ως ακριβές αλλά και αδύνατες να εφαρμοστούν. Όπως ανακαλύπτεται το κολυμβητήριο είναι αυθαίρετο και η νομιμοποίηση του απαιτεί διαδικασία πολλών ετών!

Ας σημειωθεί ότι τόσο το κολυμβητήριο όσο και το γειτονικό τελωνείο θεωρούνται αυθαίρετες κατασκευές χτισμένες κατά παράβαση του χαραγμένου αιγιαλού και της παραλίας σε μπαζώματα που οδήγησαν στη δημιουργία του επιβατικού λιμένα που όμως... δεν υπάρχει!


Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, η δημοτική αρχή Μυτιλήνης μέσα από μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία συντάσσει ένα μάστερ πλαν όλου του λιμανιού ρυθμίζοντας και τα παραπάνω. Μεταξύ των άλλων το κολυμβητήριο κατεδαφίζεται και στη θέση του προβλέπεται μια σύγχρονη αίθουσα αναμονής επιβατών!

Στην προοπτική της δημιουργίας κλειστού αθλητικού πολυχώρου όπου ο χωροταξικός σχεδιασμός προβλέπει με την 83/2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέσβου στις 4 Μαρτίου του 2019 εγκρίνεται το «Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) Παλαιού Λιμένα Μυτιλήνης, στο πλαίσιο της εκπόνησης της μελέτης με τίτλο: Μελέτη Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) Νέου και Παλαιού Λιμένα Μυτιλήνης» και στέλνεται για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μέσω του αρμόδιου Υπουργείου.


Υπέρ του master plan, υπέρ δηλαδή της κατεδάφισης του κολυμβητηρίου ψηφίζουν σημερινά στελέχη της δημοτικής αρχής όπως οι Φλώρος Γεώργιος, Δαγκλής Ευστράτιος, Κατσαβέλλης Παναγιώτης ως και ο σημερινός Αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Τζιμής Ευστράτιος!


Ακολουθούν οι εκλογές κατά τις οποίες εκλέγεται ο Στρατής Κύτελης. Πρώτη δουλειά της νέας δημοτικής αρχής η ακύρωση του master plan μέσω του εν κρυπτώ, χωρίς δηλαδή απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, παγώματος της δημοσίευσης του σε ΦΕΚ. Επιστροφή δηλαδή στη σημερινή κατάσταση αυθαιρεσίας και ότι να ‘ναι στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Για να μετατραπεί το ετοιμόρροπο κολυμβητήριο Μυτιλήνης σε ... παλαί ντε σπορ πρέπει να ξεκαθαριστεί το ιδιωτικό του καθεστώς. Να περάσει δηλαδή στο Δήμο ιδιοκτησιακά ή η ΕΤΑΔ Α.Ε να εγκρίνει το έργο από το Δήμο. Να νομιμοποιηθεί ένας Θεός ξέρει μέσα από τι διαδικασία το κολυμβητήριο ακόμα και αυτό καθαυτό το επιβατικό λιμάνι.

Πρέπει να συνταχτούν μελέτες μεταξύ των οποίων η σημαντικότερη μελέτη στατικότατος του κολυμβητηρίου που απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό.
Και όλα αυτά για να είμαστε η μοναδική πόλη της Ευρώπης η οποία θα έχει αθλητικές εγκαταστάσεις μέσα σε ένα λιμάνι. Το οποίο μεταξύ των άλλων θα κλείνει όποτε έρχεται καράβι!


Αντί να σχεδιαστεί ένας σύγχρονος αθλητικός πολυχώρος σε σημείο χωροθετημένο σαν τέτοιο επιλέγεται να διατηρηθεί μια πληγή στην εικόνα της πόλης αμφιβόλου αξίας και τεράστιων δυσκολιών για την υλοποίηση του. Αν φυσικά μπορεί να υλοποιηθεί.


Η δημοτική αρχή Μυτιλήνης όμως δεν ενδιαφέρεται για τη δημιουργία ενός τέτοιου έργου. Να εντυπωσιάσει θέλει με προχειρότητες, να ανακοινώσει ένα έργο 10 εκατομμυρίων ευρώ έναντι της αποδοχής του νέου ΚΥΤ.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΧΩΡΙΑ

Μεγάλη Παρασκευή στο Σίγρι

Οι γυναίκες του χωριού τηρώντας το έθιμο των παππούδων τους που ήρθαν πρόσφυγες από το διωγμό του 1922 στολίζουν τον επιτάφιο το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης
ΔΡΑΣΕΙΣ

Σταύρωση χωρίς Ανάσταση για τη Παλαιστίνη...

Παρέμβαση της Κίνησης «Μνήμη και Δράση» το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης στη Μυτιλήνη
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξεπέρασαν τις 11.000 οι αφίξεις Τούρκων στη Λέσβο

Το 21% των Τούρκων επισκεπτών του Απριλίου έβαλε βίζα στο Τελωνείο Μυτιλήνης. Αύξηση των αφίξεων κατά 128% το πρώτο τετράμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΧΩΡΙΑ

Ολονυχτία για τον στολισμό του Επιταφίου

Στην εκκλησία Κοιμήσεως Θεοτόκου Μιστεγνών
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Μυτιλήνη: Μεγάλη Πέμπτη στην Αμαλή

Ο ιερέας της Αγίας Μαρίνας μετά την ολοκλήρωση της ακολουθίας της Θείας Σταύρωσης, μαζί με τους πιστούς, ανηφόρισε στο εξωκλήσι που βρίσκεται σε ένα ξέφωτο μέσα στο δάσος
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΧΩΡΙΑ

Στολισμός Επιταφίου όπως παλιά από τις γυναίκες του Ασώματου

Το «Ν» παρακολούθησε την παραδοσιακή τελετουργία του στολισμού στην εκκλησία του Ταξιάρχη στον Ασώματο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με το Πάσχα ξεκινά η σεζόν στη Σκάλα Ερεσού

Ανοίγουν ένα- ένα τα καταστήματα εστίασης και τα καταλύματα, ενώ κάποια ήδη υποδέχτηκαν Τούρκους και αναμένουν τα φεστιβάλ και τη Σχολή Καλών Τεχνών
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Το Μοιρολόι της Παναγίας από τον αξέχαστο Σόλωνα Λέκκα

Δείτε το βίντεο-Κατανυκτικές στιγμές στην κορύφωση του Θείου δράματος
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Φεύγει το «Διαγόρας» έρχεται το «Νήσος Ρόδος»

Λύση στην αυξημένη κίνηση στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη η δρομολόγηση του πλοίου Ro – Pax της Hellenic Seaways
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρόκληση οι ύβρεις Γεωργιάδη κατά εργαζομένων και υγειονομικών

Με δυναμικές κινητοποιήσεις και εργατικό κίνημα πού δε θα αρκείται σε συμβολικές κινήσεις, μπορεί να μπει φραγμός στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική σημειώνει η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Λέσβου σε σχόλιο της για την επίσκεψη του υπουργού Υγείας στη Λέσβο
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Το Blue Carrier 1 στο λιμάνι της Μυτιλήνης

Έκτακτη προσέγγιση του Ro - Ro της Blue Star Ferries στη Λέσβο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ούτε ευρώ στις επιχειρήσεις του Βορείου Αιγαίου

Η απάντηση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας σε ερώτηση του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτη Παρασκευΐδη αποκαλύπτει πως από τα 17,7 δις ευρώ προνομιακών δανειοδοτήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης ούτε ευρώ δεν έφθασε στις επιχειρήσεις του Βορείου Αιγαίου