× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τα όνειρα και η οργή μας, ο εφιάλτης σας!

Γράφει η: Νικολέτα Τσίγκρα*

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 24/2/2021

Τα όνειρα και η οργή μας, ο εφιάλτης σας!

Το τελευταίο διάστημα, η ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα ανεξαρτήτως βαθμίδας,  παρακολουθεί εμβρόντητη όσα διαδραματίζονται εντός τής Βουλής τα οποία έχουν ΤΡΑΓΙΚΟ αντίκτυπο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πολλοί συνάδελφοι (όπως κι εγώ), έχουμε μείνει ενεοί (από το θράσος σας) στα όσα προωθήσατε εν καιρώ πανδημίας. Δεν μας εξέπληξε ωστόσο ιδιαιτέρως, αφού η κυβέρνησή σας, μας έχει συνηθίσει σε υπόγειες συμπεριφορές. Ελπίζω η μνήμη σας να ΜΗΝ σας απατά για τα πολλά από τα οποία είναι υπεύθυνο το κόμμα σας. Θα σας υπενθυμίσω ελάχιστα από αυτά κατά το διάστημα 2011 – 2014 (περίοδος βαθιάς οικονομικής κρίσης)… 1) Διακοπή διανομής τού δεύτερου πανεπιστημιακού συγγραμμάτος για έκαστο μάθημα, 2) Πολλοί/ές φοιτητές/τριες έμειναν εκτός εστιών, 3)Στερήθηκαν του δικαιώματος σίτισης στις φοιτητικές λέσχες, 4)Απολύσεις ή στην καλύτερη των περιπτώσεων αναστολή των καθηκόντων μελών ΔΕΠ (ΠΔ/407), λόγω αδυναμίας ανανέωσης των συμβάσεων. Θέλετε κι άλλα; Μήπως δεν είναι αρκετά;

2020:… Ήγγικεν η ώρα όπου η ‘’δημοκρατική’’ κυβέρνηση τής Ελλάδας, με συνοπτικές διαδικασίες περνάει από το Κοινοβούλιο με τη συναίνεση 166 βουλευτών το ‘’μεγαλειώδες’’ νομοσχέδιο τής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να απαγκιστρωθεί η παιδεία από τις αγκυλώσεις που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Τί να πει κανείς για όλα αυτά που συμβαίνουν; Από πού να ξεκινήσει και πού να τελειώσει; Με μια λέξη: ΟΡΥΜΑΓΔΟΣ! Α)Ποιός είναι τελικά ο σκοπός τής ίδρυσης των Πανεπιστημίων; Πού συντελούν; Β)Απόφοιτοι Κολλεγίων, ιδιωτικών ΙΕΚ, ιδιωτικών πανεπιστημίων τού εξωτερικού αμφίβολης, ανύπαρκτης(;) ακαδημαϊκής πιστότητας έχουν περισσότερες πιθανότητες να βρουν δουλειά στο αντικείμενο των ‘’σπουδών’’ τους, εν συγκρίσει με τους αποφοίτους των ελληνικών ΔΗΜΟΣΙΩΝ Πανεπιστημίων. Γ)Επί υπουργίας σας, παραιτήθηκε ως ένδειξη αγανάκτησης καθηγητής τού Ποινικού Δικαίου τής Νομικής Σχολής τού Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Δ)Άκουσον – άκουσον!!! Αστυνόμευση εντός τού ακαδημαϊκού χώρου. Τί θέσπισε η κυβέρνησή σας σαράντα επτά (47) χρόνια μετά την συντριβή τής δικτατορίας από τους φοιτητές τού Πολυτεχνείου. Θα τρίζουν τα κόκκαλά τους!!! Δηλαδή θα κάνουμε ‘’check – in,’’ ώστε να μπαίνουμε στο αμφιθέατρο και τις αίθουσες; Για να προλάβω σκέψεις/αντιδράσεις, τάσσομαι κατά τής πανεπιστημιακής αναρχίας/ψευτομαγκιάς μιας μικρής μερίδας φοιτητών η οποία μας οδήγησε σε αυτό το σημείο. Ε)Θα διαγράφονται οι ‘’αιώνιοι’’ (χαρακτηρισμός που σηκώνει μεγάλη συζήτηση) φοιτητές από δω και στο εξής με το ν+2, ενώ για τους ήδη φοιτούντες θα υπάρξουν κάποιες ‘’ευνοϊκές διατάξεις’’ με κριτήρια. Η εφάπαξ διαγραφή θα ισχύσει και για τα μέλη τής παράταξης ΔΑΠ – ΝΔΦΚ ή θα ενταχθούν στο πλαίσιο των ‘’ευνοϊκών διατάξεων’’ για την ‘’πολύτιμη συνεισφορά’’ τους στα Πανεπιστήμια;

Ως φαίνεται, είμαστε απλώς νούμερα σε έναν Η/Υ τού Υπουργείου Παιδείας. Αλήθεια, με ποιόν τρόπο θα σταματήσετε το λεγόμενο ‘’brain drain;’’ Πώς θα επιστρέψουν οι νέοι/ες επιστήμονες από το εξωτερικό στην Ελλάδα (που αποτελεί και προεκλογικός σας στόχος), σε ποιές θέσεις θα απορροφηθούν και με τί είδους κριτήρια θα προσληφθούν; Κομματικά, κοινωνικά, ακαδημαϊκά; Μήπως ένα συνονθύλευμα αυτών; Είναι κοινώς αντιληπτό ότι, έχετε διακαή πόθο να υποβαθμίσετε με επιδεικτικό τρόπο οτιδήποτε είναι δημόσιο και να επιβάλλετε την ιδιωτικοποίηση όπου μπορείτε. Αναρωτηθείτε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ τί πάει στραβά στο εκπαιδευτικό σύστημα και το παιδαγωγικό έργο τής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ιδίως στην δευτέρα και την τρίτη λυκείου. Αφήστε κατά μέρος την θέσπιση ‘’ελάχιστης βάσης εισαγωγής’’ κι όλα αυτά τα ‘’ευφυή’’ που επιθυμείτε να εφαρμόσετε ‘’στου κασίδη το κεφάλι.’’ Ενισχύστε και προωθήστε τα Επαγγελματικά Λύκεια και τα δημόσια ΙΕΚ τα οποία μπορούν να καταρτίσουν ικανότατους ανθρώπους για την κάλυψη των εργασιακών αναγκών σε μεταδευτεροβάθμιο επίπεδο.

Επειδή εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι έχετε πλήρη άγνοια τής ελληνικής πραγματικότητας, μεγάλο ποσοστό των φοιτητών/τριών προερχόμαστε από λαϊκές οικογένειες (στην περίπτωση που δεν γνωρίζετε ή σας διαφεύγει ο επιθετικός προσδιορισμός ‘’λαϊκές,’’ μπορείτε να ανατρέξετε σε κάποιο λεξικό). Αυτό σημαίνει ότι, οι οικογένειές μας επωμίστηκαν το ‘’βαρύ φορτίο’’ των σπουδών μας αγόγγυστα, προσφέροντάς μας την δυνατότητα ενός πιο αισιόδοξου εργασιακού μέλλοντος. Ως φαίνεται όμως με τα παρόντα δεδομένα, ΜΑΤΑΙΑ. Οι νέοι πτυχιούχοι, η πλειονότητα των οποίων γνωρίζει πολύ καλά έως εξαιρετικά το επιστημονικό τους πεδίο, μένουν εκτός διαγωνισμών ΑΣΕΠ.

Οι περισσότεροι/ες από εμάς απασχολούμαστε σε εργασιακά περιβάλλοντα πολύ διαφορετικά από το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών μας με εξαντλητικά ωράρια εργασίας εβδομαδιαίως, πολλές φορές χωρίς την στοιχειώδη ασφάλιση για την υγειονομική μας περίθαλψη, με αμοιβές που προκαλούν τραγέλαφο. Οπότε, στην ευοίωνη των περιπτώσεων, αναγκαζόμαστε να κάνουμε δεύτερη και τρίτη δουλειά για να συμπληρώσουμε το μηνιαίο εισόδημα.   

Είμαι απόφοιτη τού Πανεπιστημίου Αιγαίου, συνεχίζοντας όμως να το υπηρετώ από μια διαφορετική θέση. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου παρέχει υψηλής ποιότητας ακαδημαϊκές σπουδές με πρωτοποριακά για τα ελληνικά δεδομένα προγράμματα προπτυχιακών/μεταπτυχιακών/διδακτορικών σπουδών (πάντα ασφαλώς με όσα προβλήματα αντιμετωπίζει ή τις ελλείψεις που προκύπτουν κατά καιρούς).

Είναι επανδρωμένο από επιστημονικό διδακτικό προσωπικό το οποίο εκτός των άλλων, διακατέχεται από έντονο ανθρωπισμό και διάθεση συνεργασίας προς τους φοιτητές και τις φοιτήτριες. Το Πανεπιστήμιό μας δεν ιδρύθηκε απλώς για την ενίσχυση τής οικονομίας των τοπικών νησιωτικών κοινωνιών.

ΟΥΤΕ φυσικά, για να αποτελεί βορά των άγριων θηρίων και να ικανοποιεί μικρό – πολιτικές ορέξεις (πανεπιστήμιο δυο ταχυτήτων, όπως οραματίζεστε να εξελιχθεί με την παράλληλη δημιουργία τριετών προγραμμάτων σπουδών).

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για όσους/όσες δεν γνωρίζουν, αποτελεί την κοιτίδα τής ακαδημαϊκής κι ερευνητικής γνώσης στον απομακρυσμένο χώρο τού νησιωτικού αρχιπελάγους. Άλλωστε «πενία τέχνας κατεργάζεται»!

 Πενία για εμάς είναι η εξ ορισμού απομάκρυνση των  νησιών από τα μεγάλα αστικά κέντρα κι η τέχνη, το ακαδημαϊκό έργο το οποίο παραγάγουμε με τα ελάχιστα που διαθέτουμε. Έτσι δουλεύουμε εμείς, στο δικό μας Πανεπιστημιακό Ίδρυμα. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η μέχρι τώρα πορεία του. Ενσκήψτε, στα ζωτικής σημασίας προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΑΕΙ, δίνοντας ουσιώδεις και αποτελεσματικές λύσεις. ΜΗΝ κωφεύετε. Είναι ανώφελο και γελοίο από την πλευρά σας.

 

Σας ‘’ευχαριστούμε’’ για την ευκαιρία που δεν μας δώσατε σε έναν δημόσιο διάλογο, αποφασίζοντας εν μία νυκτί το μέλλον τής ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αλλά δεν σημαίνει ότι προδιαγράφεται κιόλας.

  • Αλλάξτε πορεία πλεύσης (όσο προλαβαίνετε), αλλιώς θα βρείτε σύσσωμο το φοιτητικό κίνημα απέναντί σας.
  • Δεν θα αργήσει να επέλθει η καταβαράθρωσή σας!!!
  • ΔΕΝ παρακαλούμε, ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ το νομοσχέδιο – ΕΚΤΡΩΜΑ(!)

 

Εσείς η ίδια και η κυβέρνησή σας προδιαγράφετε να ξανά ζήσει η χώρα μας Β’ Πολυτεχνείο!!! Μόνο που αυτή τη φορά εικάζω ότι οι θύτες, θα είναι τα θύματα!!! 

 Από μια ανένταχτη, όχι όμως φοβισμένη ή αδιάφορη.... 

*Η Νικολέτα Τσίγκρα είναι Υποψήφια Διδακτόρισσα Τμήμα Κοινωνιολογίας – Σχολή Κοινωνικών Επιστημών – Πανεπιστήμιο  Αιγαίου (Λέσβος).   

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Ανακοίνωση προϊόν χειραγώγησης και μεθοδεύσεων;»

Συνέχεια καταγγελιών περί μεθοδεύσεων στη Διεύθυνση Κτηνιατρικής- Γράφει η ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΛΙΠΟΛΙΤΗ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Συμβουλές ομορφιάς!

Γράφει η ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΤΑΤΖΗ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Περί Κτηνιατρικής Υπηρεσίας αντίλογος...

Γράφει ο ΚΩΣΤΑΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ο Λάσκαρης, ο ν.330/1976 και η απαγόρευση της πάλης των τάξεων!

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΜΑΛΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Προσεγγίζοντας τα παιδιά με αυτισμό μέσα από τις Κοινωνικές Ιστορίες

Η ΣΥΝ-εξέλιξη σε συνεργασία με τους ειδικούς, στο πλαίσιο του μήνα Ευαισθητοποίησης και Αποδοχής του Αυτισμού -Γράφει η Βίκυ Ασβεστά
ΑΧΙΝΟΣ

Πατήστε τον Αχινό, 15/4/2021

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Περί ψήφου...

Γράφει η ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΤΑΤΖΗ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Οι λανθάνοντες ήρωες

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ*
ΑΧΙΝΟΣ

Πατήστε τον Αχινό, 12/4/2021

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ποια διεύρυνση 2;

ΞΕΝΟΦΩΝ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ