× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τα πολλαπλά οφέλη της εκμάθησης της αγγλικής σε μαθητές στο φάσμα του αυτισμού

Γράφει η ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ*

Δημοσίευση 3/9/2021

Τα πολλαπλά οφέλη της εκμάθησης της αγγλικής σε μαθητές στο φάσμα του αυτισμού

Οι μαθητές στο φάσμα του αυτισμού τείνουν να εστιάζουν στις λεπτομέρειες και όχι στη μεγάλη εικόνα, και η μελέτη της αγγλικής γλώσσας, ειδικά στο δημοτικό, είναι εξαιρετικά προσανατολισμένη στη λεπτομέρεια. Πρέπει να μάθουμε τις έννοιες των μεμονωμένων λέξεων λεξιλογίου και την ορθογραφία τους. Λεπτομέρειες, λεπτομέρειες και περισσότερες λεπτομέρειες! Επιπλέον, η μελέτη μιας ξένης γλώσσας στο δημοτικό επίπεδο είναι μια πολύ συγκεκριμένη, ασπρόμαυρη διαδικασία, η οποία μπορεί να είναι παρηγορητική για κάποιον με αυτισμό που δυσκολεύεται με τις κρίσεις και τις ερμηνείες. Όταν μελετάτε αγγλικά ως ξένη γλώσσα, υπάρχουν κανόνες γραμματικής. σωστοί και λάθος τρόποι σύζευξης ρημάτων και ταξινόμησης στοιχείων πρότασης. και πολύ λίγες περιπτώσεις για συμπεράσματα, ερμηνείες ή κρίσεις.

Αλλά περισσότερο από μια ακαδημαϊκή περιοχή στην οποία οι σπουδαστές με ASD μπορεί να διαπρέψουν, η μελέτη της αγγλικής μπορεί επίσης να έχει ψυχολογικά οφέλη για τους μαθητές στο φάσμα του αυτισμού. Η έρευνα υποδηλώνει, για παράδειγμα, ότι μπορεί να αυξήσει την ικανότητα εστίασης οποιουδήποτε ατόμου. ¹  Επειδή οι άνθρωποι στο φάσμα συνήθως δυσκολεύονται να φιλτράρουν εικόνες και ήχους - τις ποικίλλες αισθητηριακές αντιλήψεις που βιώνουμε όλοι κάθε στιγμή κάθε μέρα - συχνά βρίσκουν τη συγκέντρωση πιο δύσκολη από τους νευροτυπικούς μαθητές. Η μελέτη μιας δεύτερης γλώσσας μπορεί να κάνει τη συνολική συγκέντρωση ευκολότερη, ωστόσο, λόγω του τρόπου με τον οποίο η μελέτη ξένων γλωσσών εκπαιδεύει τον εγκέφαλο να παρακολουθεί τα ακουστικά ερεθίσματα. Ένα μεγάλο μέρος της εκμάθησης μιας δεύτερης γλώσσας είναι να ακούμε πώς συνδυάζονται οι ήχοι και να αναλύουμε πώς οι ήχοι που παράγονται σε μια γλώσσα είναι διαφορετικοί από εκείνους που παράγονται σε μια άλλη γλώσσα. Σε μια μελέτη του 2013, ερευνητές στη Σκωτία διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που γνωρίζουν δύο γλώσσες αγνοούν καλύτερα τα άσχετα ακουστικά ερεθίσματα - κάτι που συχνά δυσκολεύονται οι μαθητές στο φάσμα του αυτισμού- ίσως επειδή έχουν εκπαιδεύσει τον εγκέφαλό τους να επικεντρώνεται στις μικρές διακρίσεις στους γλωσσικούς ήχους. ²

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο η μελέτη της αγγλικής ως ξένη γλώσσα μπορεί να ωφελήσει τους μαθητές στο φάσμα του αυτισμού είναι ότι μπορεί να κάνει τον εγκέφαλο πιο ευέλικτο. Δηλαδή, μπορεί να κάνει τον εγκέφαλο καλύτερο στη μετάβαση από τη μια εργασία στην άλλη ή ακόμα και να επικεντρωθεί σε περισσότερες από μία εργασίες τη φορά. ³ Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι που μιλούν περισσότερες από μία γλώσσες πρέπει να αλλάζουν μεταξύ του λεξιλογίου και της γραμματικής μιας γλώσσας και εκείνων μιας άλλης γλώσσας. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι καλό για τους μαθητές του φάσματος, επειδή πολλοί έχουν πρόβλημα μετάβασης, είτε πρόκειται για καλοκαιρινές διακοπές στο ακαδημαϊκό σχολικό έτος είτε από τάξη τέχνης στα μαθηματικά. Αλλά όταν μελετάμε μια ξένη γλώσσα, αυτό το είδος «αλλαγής εγκεφάλου» συμβαίνει συνεχώς. Το να κάνουμε τον εγκέφαλο να κινείται ανάμεσα σε δύο γλώσσες μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές του φάσματος να γίνουν καλύτεροι σε σχέση με άλλες πτυχές της ζωής τους.

Η μελέτη μιας ξένης γλώσσας μπορεί να μην είναι σωστή για κάθε μαθητή στο φάσμα του αυτισμού, ειδικά όταν λαμβάνουμε υπόψη την πολυπλοκότητα του Αυτισμού και τη μοναδικότητα κάθε ανθρώπου. Η μελέτη ξένων γλωσσών μπορεί επίσης να μην δημιουργήσει αισθητά εκπαιδευτικά και ψυχολογικά οφέλη βραχυπρόθεσμα. Ωστόσο, πολλοί μαθητές με αυτισμό μπορεί να ωφεληθούν ακαδημαϊκά, προσωπικά, κοινωνικά και ψυχολογικά, οπότε ας μην υποθέσουμε ότι δεν μπορούν να διδαχθούν αγγλικά επειδή έχουμε μια λανθασμένη και απλοϊκή κατανόηση του αυτισμού. Αντ 'αυτού, ας έχουμε ανοιχτό μυαλό.

Για αρκετούς μαθητές με αυτισμό, η εκμάθηση αγγλικών είναι ένα από τα λίγα μαθήματα με τα οποία δεν έχουν κανένα πρόβλημα, και πολλές φορές οι μικρές αλλά αυξανόμενες ψυχολογικές αλλαγές που προκύπτουν – ακόμα και αν δεν μπορεί πάντα κάποιος να τις διαπιστώσει σε αυτό το σημείο – αξίζουν τον κόπο. Γιατί τα οφέλη που θα αποκομίσουν θα διαρκέσουν μια ζωή.

 

*Η Τριανταφυλλιά Γεωργιάδου είναι Καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας και φιλολογίας (MA in Inclusive Education – equality and diversity)

Πηγή: Laura Wendorff, professor of English, ethnic studies and women and gender studies at the University of Wisconsin-Platteville.

 

1. See Viorica Marian and Anthony Shook, “Cerebrum.” The Cognitive Benefits of Being BilingualThe Dana Foundation, 2012.

2. See Christopher Wanjek, “Learning a New Language at Any Age Helps the Brain.” Livescience. June 2014.

3. See Jeffrey Kluger, “The Power of the Bilingual Brain.” Time 182:5 (2013): 42

4. See Wendorff, L. (2016). «Foreign Language Study Can Benefit Students With Autism». Learning for Justice.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Κουλμπάρα και Κιόσκι «αόρατες γειτονιές»

Σήμερα Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου «το Κιρκινέτσι» οργανώνει πεζοπορική διαδρομή γνωριμίας με τις άγνωστες «γωνίες» του ιστορικού κέντρου και την ιστορία τους. Αφετηρία στις 5 το απόγευμα από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Τραγούδι και χορός από τον σύλλογο «Το Κιόστε»

Κάθε Τρίτη στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, από τις 6.30 – 8.00 το απόγευμα
ΜΟΥΣΙΚΗ

Πρόταση για αφήγηση παραμυθιών

Η Νάσια Δαφιώτη παρουσιάζει ιδέες προς Συλλόγους
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Συμμετοχή των Lesvos Runners στον γύρο της λίμνης Ιωαννίνων

Στον αγώνα που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 23 - 24 Σεπτεμβρίου συμμετείχαν ο Νίκος Καραβελάκης και η Νίκη Κατσάρα
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

«Μικρασιάτικα παραμύθια» στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου

Την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023, στις 11:15 το πρωί και στις 12:15 το μεσημέρι, παράσταση αφήγησης μικρασιάτικων παραμυθιών, για σχολικές ομάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Η επόμενη γενιά... στην ορεινή ποδηλασία

«Take a Kid Mountain Biking Day» από τον Ποδηλατικό Σύλλογο Λέσβου
ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

Επικοινωνία και Αυτισμός

Γράφει η ΑΔΡΙΑΝΗ ΧΑΤΖΗΕΜΜΑΝΟΥΗΛ*
ΜΟΥΣΙΚΗ

Πρόσκληση εγγραφής νέων μελών από την χορωδία CANTAΛΑΛΟΥΝ

Οι πρόβες ξεκινούν την Δευτέρα 2 Οκτωβρίου
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Grand Fondo Chios

Ανταγωνιστικός αγώνας ποδηλασίας στην Χίο με Λεσβιακό ενδιαφέρον
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ξεκίνησαν οι φθινοπωρινές «γιορτές παλιάς πόλης» από «το κιρκινέτσι»

Πολύς κόσμος στην πρώτη εκδήλωση - παρουσίαση των «γεωλογικών μνημείων στην πόλη της Μυτιλήνης και της γεωλογικής ιστορίας της γειτονιάς» με ομιλητή το Νίκο Ζούρο
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ποδηλατοπορεία στην Μυτιλήνη από το Cycling Club Lesvos

Πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2023, την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου, στις 6.00 το απόγευμα στην Πλατεία Σαπφούς
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Αντάμωσε ξανά ο Σύλλογος Πελοποννησίων «ο Μωριάς»

Για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς