Καθολική επιμόρφωση των ψυχολόγων της εκπαίδευσης ζητά το ΚΚΕ
Ερώτηση κατέθεσε στην Βουλή η βουλευτής του κόμματος Μαρία Κομνηνάκα
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 8/4/2022
Τον κρίσιμο ρόλο στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας αναδεικνύει με ερώτηση της η βουλευτής του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα. Συγκεκριμένα με την ερώτηση ζητάει να επιμορφωθούν καθολικά όλοι οι ψυχολόγοι της γενικής και της ειδικής αγωγής, να μονιμοποιηθούν όλοι οι αναπληρώτες ψυχολόγοι στην εκπαίδευση, να γίνουν προσλήψεις ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για το σύνολο των μαθητών, να υπάρχουν σε κάθε υπηρεσία και σχολείο τα πιο σύγχρονα ψυχομετρικά εργαλεία.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση του Υπουργείου Παιδείας με την ιδιωτική εταιρεία “ΜΟΤΙΒΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΕ” για την επιμόρφωση των ψυχολόγων στα σταθμισμένα εργαλεία WISC-V, WAIS-IV και WPSSI-III, καλύπτονταν μόλις 266 από τους 339 εργαζόμενους στα ΚΕΔΑΣΥ. Έπειτα από αντιδράσεις που προκλήθηκαν για τον αποκλεισμό ενός αριθμού, το Υπουργείο επανήλθε με νέα ανακοίνωση που αναφέρει πως θα συμπεριληφθεί το σύνολο των εργαζόμενων ψυχολόγων στα ΚΕΔΑΣΥ.
Δυστυχώς, τα ψυχομετρικά εργαλεία δεν προσφέρονται, παρόλο που είναι επιστημονικά αναντικατάστατα για την αξιολόγηση και την παρέμβαση στα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατά συνέπεια, καταγράφονται ελλείψεις σε εργαλεία σε πολλά ειδικά σχολεία, ΚΕΔΑΣΥ, αλλά και στην γενική εκπαίδευση με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι στην ΕΔΥ να μη μπορούν να κάνουν χρήση αυτών και να επιτελέσουν αποτελεσματικά και ολόπλευρα το επιστημονικό τους έργο.
Μάλιστα, η χρήση των επιστημονικών, διαγνωστικών εργαλείων αφορά και στο γενικό μαθητικό πληθυσμό, και όχι μόνο στην ομάδα των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ιδιαίτερα, τα εργαλεία αυτά είναι αναγκαία στην επιστημονική παρέμβαση των ψυχολόγων λόγω και της πολύμηνης τηλεκπαίδευσης, στην οποία συσσωρεύτηκαν οι κοινωνικοί οικονομικοί παράγοντες που αυξάνουν την επικινδυνότητα εκδήλωσης ψυχοσυναισθηματικών διαταραχών σε μεγάλο ποσοστό του μαθητικού πληθυσμού. Ως εκ τούτου, επιβάλλεται η επιμόρφωση του συνόλου των ψυχολόγων, αλλά και η πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού ώστε να καλυφτούν οι συνολικότερες ανάγκες.
Δυστυχώς, διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις απαξιώνουν τον δημόσιο τομέα ψυχικής υγείας, αφήνοντας “χώρο” στον γιγαντωμένο ιδιωτικό τομέα, που κυριολεκτικά θησαυρίζει, αφήνοντας σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού αβοήθητο αφού δε μπορεί να ανταποκριθεί στο δυσβάσταχτο κόστος αυτών των υπηρεσιών.
Την ίδια στιγμή, ο ιδιωτικός τομέας έχει αλώσει τον τομέα των επιμορφώσεων των επιστημόνων, μετατρέποντάς τους σε τεράστια στρατιά πελατών που για να λάβουν τέτοιου είδους επιμορφώσεις καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα ποσά, απαξιώνοντας ταυτόχρονα την αξία του πτυχίου αφού στην πράξη έχει καταργηθεί ως το μόνο εφόδιο για την άσκηση του επαγγέλματός τους.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι προτίθεται να κάνει ώστε:
- Να επιμορφωθούν δωρεάν, καθολικά όλοι οι ψυχολόγοι της γενικής και ειδικής αγωγής, ΕΔΥ σε όλα τα ψυχομετρικά και μη εργαλεία που αξιοποιούνται για την αξιολόγηση, παρέμβαση και ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη.
- Να μονιμοποιηθούν όλοι οι αναπληρωτές ψυχολόγοι στην εκπαίδευση (ειδικά σχολεία, ΚΕΔΑΣΥ, ΕΔΥ), να γίνουν προσλήψεις ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού.
- Με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας να υπάρχουν σε κάθε υπηρεσία και σχολείο τα πιο σύγχρονα ψυχομετρικά εργαλεία, ώστε να επιτελείται ολόπλευρα επιστημονικά το έργο των ψυχολόγων».