Πληθαίνουν οι βλάβες και τα ατυχήματα στην ακτοπλοΐα
Ανησυχητικά στα στοιχεία που παραθέτει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογιώργος
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 27/8/2022
Ανησυχητική είναι η αύξηση των ατυχημάτων και βλαβών που εμφανίζονται στο φετινό καλοκαίρι στην ακτοπλοΐα, υποστηρίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος σε άρθρο παρέμβασης του. Συγκεκριμένα αναφέρει «πως πάνω από 19 πλοία της ευρύτερης ακτοπλοΐας παρουσίασαν μηχανικό ή άλλο πρόβλημα με αποτέλεσμα είτε να ακινητοποιηθούν και να ματαιώσουν το δρομολόγιό τους για να αποκατασταθεί η βλάβη, είτε να φθάσουν στον προορισμό τους μειώνοντας την ταχύτητά τους…
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να προσθέσουμε ότι τα περισσότερα πλοία έχουν προχωρήσει σε μείωση της ταχύτητάς τους με σκοπό να χαμηλώσουν ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμων».
Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για μεγάλη αύξηση στο μεταφορικό έργο των πλοίων που συνδυάστηκε με τις αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Χαρακτηριστικά σημειώνει: «τα εγκεκριμένα δρομολόγια με την υπεραυξημένη κίνηση που εμφανίστηκε φέτος το καλοκαίρι σε διάφορες γραμμές στα οχήματα (ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019) οι καθυστερήσεις αυξήθηκαν και γεωμετρικά πολλαπλασιάστηκαν, με ότι αρνητικό συνεπάγεται από αυτό για τους επιβάτες, για τους οποίους μέσα στην χρονιά αυτή τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια αυξήθηκαν 3 φορές με την μέση αύξηση – επιβάρυνση να ξεπερνάει το 38%!!!».
Ατυχήματα στην ακτοπλοΐα
Πέρα από τις βλάβες στα πλοία, τις μεγάλες καθυστερήσεις, αλλά και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων υπάρχουν και τα ατυχήματα, ορισμένα εξ αυτών είναι θανατηφόρα για τους ναυτικούς. Αιτία συνήθως είναι υπερκόπωση, οι ατελείωτες ώρες δουλειάς στα πλοία, οι συνεχείς προσεγγίσεις σε λιμάνια προβληματικά ή ακατάλληλα για την ακτοπλοΐα, η κακή συντήρηση των πλοίων που έχει ως συνέπεια να μην λειτουργούν όλα τα συστήματα τους αποτελεσματικά. Μόλις σήμερα 26 Αυγούστου, το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε τον τραυματισμό του Υπάρχου του Νήσος Ρόδος χωρίς να δώσει εξηγήσεις για τις συνθήκες τραυματισμού του.
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ το 70% των πλοίων αυτών είναι ηλικίας άνω των 20 ετών! Ενώ η μέση ηλικία του στόλου αγγίζει τα 27 χρόνια!
Σημαντικός αριθμός πλοίων υπερβαίνει την ηλικία των 35 ετών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων που εκτελούν δημόσια (άγονη γραμμή) υπηρεσία και επιδοτούνται με 140 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από το ελληνικό κράτος!
Η κατάσταση αυτή αναμένεται να γίνει χειρότερη τα επόμενα χρόνια καθώς η αντικατάσταση των πλοίων απαιτεί σχεδιασμό, κεφάλαια και πολλά χρόνια για να υλοποιηθεί. Αλλά πριν φθάσουμε σε αυτό το στάδιο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να απελευθερωθούν από τα δάνεια που βαρύνουν τον υφιστάμενο ακτοπλοϊκό στόλο.