× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Πληθαίνουν οι βλάβες και τα ατυχήματα στην ακτοπλοΐα

Ανησυχητικά στα στοιχεία που παραθέτει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογιώργος

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 27/8/2022

Πληθαίνουν οι βλάβες και τα ατυχήματα στην ακτοπλοΐα

Ανησυχητική είναι η αύξηση των ατυχημάτων και βλαβών που εμφανίζονται στο φετινό καλοκαίρι στην ακτοπλοΐα, υποστηρίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος σε άρθρο παρέμβασης του. Συγκεκριμένα αναφέρει «πως πάνω από 19 πλοία της ευρύτερης ακτοπλοΐας παρουσίασαν μηχανικό ή άλλο πρόβλημα με αποτέλεσμα είτε να ακινητοποιηθούν και να ματαιώσουν το δρομολόγιό τους για να αποκατασταθεί η βλάβη, είτε να φθάσουν στον προορισμό τους μειώνοντας την ταχύτητά τους…

 

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να προσθέσουμε ότι τα περισσότερα πλοία έχουν προχωρήσει σε μείωση της ταχύτητάς τους με σκοπό να χαμηλώσουν ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμων».

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για μεγάλη αύξηση στο μεταφορικό έργο των πλοίων που συνδυάστηκε με τις αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Χαρακτηριστικά σημειώνει: «τα εγκεκριμένα δρομολόγια με την υπεραυξημένη κίνηση που εμφανίστηκε φέτος το καλοκαίρι σε διάφορες γραμμές στα οχήματα (ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019) οι καθυστερήσεις αυξήθηκαν και γεωμετρικά πολλαπλασιάστηκαν, με ότι αρνητικό συνεπάγεται από αυτό για τους επιβάτες, για τους οποίους μέσα στην χρονιά αυτή τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια αυξήθηκαν 3 φορές με την μέση αύξηση – επιβάρυνση να ξεπερνάει το 38%!!!».

 

Ατυχήματα στην ακτοπλοΐα

 

Πέρα από τις βλάβες στα πλοία, τις μεγάλες καθυστερήσεις, αλλά και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων υπάρχουν και τα ατυχήματα, ορισμένα εξ αυτών είναι θανατηφόρα για τους ναυτικούς. Αιτία συνήθως είναι υπερκόπωση, οι ατελείωτες ώρες δουλειάς στα πλοία, οι συνεχείς προσεγγίσεις σε λιμάνια προβληματικά ή ακατάλληλα για την ακτοπλοΐα, η κακή συντήρηση των πλοίων που έχει ως συνέπεια να μην λειτουργούν όλα τα συστήματα τους αποτελεσματικά. Μόλις σήμερα 26 Αυγούστου, το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε τον τραυματισμό του Υπάρχου του Νήσος Ρόδος χωρίς να δώσει εξηγήσεις για τις συνθήκες τραυματισμού του.

 

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ το 70% των πλοίων αυτών είναι ηλικίας άνω των 20 ετών! Ενώ η μέση ηλικία του στόλου αγγίζει τα 27 χρόνια!

Σημαντικός αριθμός πλοίων υπερβαίνει την ηλικία των 35 ετών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων που εκτελούν δημόσια (άγονη γραμμή) υπηρεσία και επιδοτούνται με 140 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από το ελληνικό κράτος!

 

Η κατάσταση αυτή αναμένεται να γίνει χειρότερη τα επόμενα χρόνια καθώς η αντικατάσταση των πλοίων απαιτεί σχεδιασμό, κεφάλαια και πολλά χρόνια για να υλοποιηθεί. Αλλά πριν φθάσουμε σε αυτό το στάδιο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να απελευθερωθούν από τα δάνεια που βαρύνουν τον υφιστάμενο ακτοπλοϊκό στόλο.


ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Το καλάθι του νοικοκυριού δεν προσέφερε τίποτα στην τσέπη μας

«Επικοινωνιακή τακτική της κυβέρνησης» χαρακτήρισε το καλάθι του νοικοκυριού το Ινστιτούτο Καταναλωτών
ΕΛΛΑΔΑ

Συρρικνώνεται ο ελληνικός αμπελώνας

Μείωση 65.000 στρεμμάτων την τελευταία 10ετία
ΕΛΛΑΔΑ

Έρχεται το ισοζύγιο μελιού

Στόχος του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να μπει φρένο στις ελληνοποιήσεις μελιού
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Μυρσινιάς και Κουτουλάκης στην γενική συνέλευση του INSULEUR

Συζήτηση για την διαμόρφωση νησιωτικής πολιτικής στην Ευρωπαϊκή Ένωση
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ξεκίνησε η πληρωμή των αγροπεριβαλλοντικών επιδοτήσεων

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ η πληρωθεί θα ολοκληρωθεί τις πρώτες ημέρες της επόμενης εβδομάδας
ΕΛΛΑΔΑ

Μπάχαλο οι πληρωμές των αγροτικών επιδοτήσεων

Παραιτήσεις στελεχών του ΟΠΕΚΕΠΕ από θέσεις ευθύνης. Τρέχει για να πληρώσει όπως όπως τα αγροπεριβαλλοντικά ο Γεωργαντάς
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Tην επόμενη εβδομάδα οι αιτήσεις για την επιδότηση ζωοτροφών

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης αναλαμβάνει τα Διαχειριστικά Σχέδια Βοσκοτόπων που δεν έχουν ολοκληρωθεί
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Χάθηκαν 3.660 θέσεις εργασίας στο βόρειο Αιγαίο τον Οκτώβριο

Μείωση θέσεων εργασίας στη Λέσβο το δεκάμηνο Ιανουάριος - Οκτώβριος 2022
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Εορταστικό ωράριο στην αγορά της Μυτιλήνης

Από 15 Δεκεμβρίου θα εφαρμοστεί φέτος το εορταστικό ωράριο με απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης
ΕΛΛΑΔΑ

Εγκρίθηκε το πρόγραμμα αλιείας 2021‑2027

Χρηματοδοτήσεις 296,95 εκατ. ευρώ για την βιώσιμη αλιεία και 130,4 εκατ. ευρώ για τις υδατοκαλλιέργειες
ΕΛΛΑΔΑ

Εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης στο ΓΕΩΤΕΕ

Τέσσερα ψηφοδέλτια διεκδικούν την εκπροσώπηση τους στη Διοικούσα Επιτροπή του παραρτήματος Αιγαίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Προτεραιότητα η επισιτιστικής επάρκειας

Ο Γεωργαντάς στο συνέδριο του Economist: «Σε τέτοιες ανορθόδοξες καταστάσεις, απαιτείται εθνική συνεννόηση και συλλογική ανταπόκριση και όχι υπονόμευση του κοινού καλού για κομματικά ή προσωπικά οφέλη»