× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Αιτία πολέμου ο γραπτός διαγωνισμός για διορισμό στα δημόσια σχολεία»

Έντονη αντίδραση από την ΕΛΜΕ Λέσβου για τις εξαγγελίες που αφορούν τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/7/2023

«Αιτία πολέμου ο γραπτός διαγωνισμός για διορισμό στα δημόσια σχολεία»
φωτογραφία αρχείου

Αιτία πολέμου χαρακτηρίζει η ΕΛΜΕ Λέσβου το ενδεχόμενο διενέργειας γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ στην εκπαίδευση για τον διορισμό δασκάλων και καθηγητών στα σχολεία. όπως σημειώνει η κυβέρνηση σχεδιάζει ένα εξοντωτικό κυνήγι βαθμών και μεταπτυχιακών από τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να εξασφαλίσουν μια μόνιμη θεση στη δημόσια εκπαίδευσης:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λέσβου αναφέρει: 

«Οι νέες εξαγγελίες για διενέργεια γραπτού διαγωνισμού-αποκλεισμού των συναδέλφων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, θα μας βρουν όλους απέναντι. Διακαής πόθος της κυβέρνησης της ΝΔ, είναι η επαναφορά του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θέτοντας ως βασικό κριτήριο την επιτυχία σε γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ.

Σχεδιάζει έναν νόμο με εισαγωγή γραπτού διαγωνισμού και συνδυαστική αξιοποίηση του προσοντολογίου Γαβρόγλου του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή πέρα από το διαρκές κυνήγι μεταπτυχιακών, διδακτορικών, ξένων γλωσσών,  γνώσης υπολογιστών κ.α. θα πρέπει κάποιος που ενδιαφέρεται να εργαστεί στην εκπαίδευση να πιστοποιήσει για μια ακόμη φορά το πτυχίο που έχει μέσω ενός διαγωνισμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η «επιτυχία» στον γραπτό διαγωνισμό, λένε ότι, θα είναι προϋπόθεση για την ένταξη στους πίνακες, ενώ στη συνέχεια θα μοριοδοτούνται και τα υπόλοιπα κριτήρια του ν. 4589/19 (Γαβρόγλου). Αλλά για όσους δεν περάσουν τη βάση που θα θέσει το σύστημα δε θα προσμετρηθούν για την πρόσληψή τους ούτε τα μόρια του προσοντολογίου! Δηλαδή δε μιλάμε απλά για έναν παραπάνω φραγμό, ένα επιπλέον φίλτρο αλλά και για αποκλεισμό από τη μόνιμη και σταθερή εργασία! Ο γραπτός διαγωνισμός τελικά δεν είναι σύστημα διορισμών, αλλά σύστημα απολύσεων.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. σήμερα, όπως η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει στο δρόμο των συνεχόμενων ανατροπών στο σύστημα διορισμών, της απαξίωσης πτυχίων και απομείωσης της προϋπηρεσίας, στο δρόμο του άγχους και της ανασφάλειας, της ομηρείας για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, διαμορφώνοντας ένα νέο κανιβαλικό περιβάλλον στο περιβάλλον για το στοιχειώδες αλλά βασικό δικαίωμα στην εργασία.

Η εργασιακή ομηρία και η ανασφάλεια χιλιάδων εργαζομένων είναι ένας από τους στόχους αυτής της πολιτικής της κυβέρνησης. Παράλληλα η τεχνητή  ανάγκη απόκτησης όλων αυτών των προσόντων γιγαντώνεται και το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία γίνεται εμπόρευμα. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ έρχεται να επισφραγίσει την πολιτική αυτή απαξιώνοντας τις σπουδές και τον κόπο που έχει καταβληθεί για το πτυχίο της σχολής που έχει τελειώσει κάποιος. ‘Ολες οι κυβερνήσεις των προηγούμενων χρόνων έχουν καταντήσει τους αναπληρωτές σε κυνηγούς προσόντων, που καταλήγουν να μένουν σε κάμπινκ επειδή δε βρίσκουν σπίτι στα νησιά, που κάνουν δεύτερη και τρίτη δουλειά για να τα βγάζουν πέρα με τα υπέρογκα έξοδα, το ενοίκιο, την καθημερινή διαβίωση, το ρεύμα, τη μετακίνηση. Τώρα η κυβέρνηση θέλει να τους εξευτελίσει ακόμη παραπέρα. Απαξιώνει χρόνια θυσιών, αυτών και των οικογενειών τους, για να περάσουν τις εξετάσεις των πανελληνίων, να σπουδάσουν στη σχολή τους και να  πάρουν το πτυχίο τους, να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κλάδος έχει εμπειρία. Είναι οι χιλιάδες επιτυχόντες των γραπτών διαγωνισμών του 2006 και του 2008 που έμειναν για χρόνια σε καθεστώς ομηρίας από όλες τις κυβερνήσεις.

ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Β΄ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

Την ίδια στιγμή που τα κενά στα σχολεία παραμένουν πάνω από 50.000 (τόσες είναι οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών) αντί να προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς μιλούν για «έξυπνους» τρόπους για την καταγραφή των κενών και σκαρφίζονται νέους «κόφτες» και ανακύκλωση των πινάκων συνδυάζοντας 2 εκτρωματικούς νόμους (ΑΣΕΠ και Γαβρόγλου) για να οδηγήσουν ξανά στην απόλυση αλλά και σε νέα έξοδα προετοιμασίας για τις εξετάσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κυβέρνηση θέλει να δώσουν εξετάσεις αυτοί που έχουν εξεταστεί με διάφορους τρόπους από τα 17 τους έτη κι έπειτα. Αυτοί που αν δεν υπήρχαν δε θα μπορούσαν να λειτουργήσουν χιλιάδες σχολεία σε όλη τη χώρα. Αυτοί που με μεράκι, αισιοδοξία και εμπιστοσύνη στο μέλλον αυτού του τόπου, τους μαθητές μας, δίνουν τη μάχη να τους μάθουν γράμματα και να φτιάξουν ανθρώπους που θα φέρουν μια καλύτερη, δίκαιη κοινωνία κόντρα στις επιδιώξεις της κυβέρνησης μέσω των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών της που τους θέλει κατηγοριοποιημένους και ημιμαθείς.

Αντί να διορίσει εδώ και τώρα όλους τους αναπληρωτές, ψάχνει άθλιους τρόπους, όπως ο γραπτός διαγωνισμός για το πως θα διαιωνίζει αυτή την άθλια κατάσταση της αναπλήρωσης, των χιλιάδων κενών. Ανοίγει δρόμο για απολύσεις. Ψάχνει τρόπους για να διαιρεί τους εκπαιδευτικούς και αντί να είναι κάθε χρόνο όλοι στη θέση τους με μόνιμη και σταθερή δουλειά, αυτοί να παλεύουν για μια θέση στον ήλιο, κακοπληρωμένη μάλιστα, που θα αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό με βάση τις ανάγκες των μαθητών αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών.

Όλες οι κυβερνήσεις, είτε αυτές που επιδιώκουν ή εφάρμοσαν διαγωνισμό ΑΣΕΠ (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ) είτε αυτές που επέβαλαν το προσοντολόγιο (ΣΥΡΙΖΑ) έχουν μια διπλή στόχευση και φυσικά ευθυγραμμίζονται πλήρως την πολιτική τους με αυτή της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Είναι η απαξίωση και διάλυση του δημοσίου σχολείου και η μετατροπή του σε ένα σχολείο στο οποίο οι εκπαιδευτικοί δεν θα είναι μόνιμοι,  θα κυριαρχεί η  εργασιακή ανασφάλεια και περιπλάνηση  θα επεκταθεί η ελαστική εργασία. Το σχολείο αυτό θα είναι κατηγοριοποιημένο, μέσω της αξιολόγησης -γιατί μόνο έτσι μπορεί να λειτουργήσει η διαβόητη «ελεύθερη επιλογή σχολείου»-  και σε αυτό το κατηγοριοποιημένο σχολείο θα εργάζονται κατηγοριοποιημένοι εκπαιδευτικοί που θα αμείβονται ανάλογα με την κατηγορία όπου ανήκουν με βάση φυσικά και την ατομική τους αξιολόγηση, είτε όταν προσλαμβάνονται είτε στη διάρκεια του εργασιακού βίου.

Οι εκπαιδευτικοί όμως έχουν μιλήσει με τον αγώνα τους, με τη στάση τους, με το κεφάλι τους ψηλά!

Η απάντηση κι αυτή τη φορά χρειάζεται να είναι οργανωμένη με βάση τις γενικές συνελεύσεις, να πρωτοστατήσουν τα σωματεία, το συντονιστικό αναπληρωτών και αδιόριστων, οι ομοσπονδίες και να καθορίσουν τακτική μάχης απέναντι  στην επιχειρούμενη επιβολή του διαγωνισμού με τον απεργιακό  αγώνα να είναι στην ημερήσια διάταξη.

 

ü  Δε θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση να φέρει γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

ü  Δε θα επιτρέψουμε να πεταχτούν στα αζήτητα το βασικό μας πτυχίο, τα χρόνια προϋπηρεσίας στο δημόσιο σχολείο, τα χρόνια κόπου για να κρατηθούμε μέσα στους πίνακες των ακριβοπληρωμένων προσόντων. 

Δυναμώνουμε τον αγώνα με βάση τις δικές μας ανάγκες, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.

Απαιτούμε μαζικά και ανυποχώρητα:

 

  • Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ
  • Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους κι όλες. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία– να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων για όσο διάστημα παραμένουν στην αναπλήρωση.
  • Κάτω τα χέρια από τα πτυχία μας και την προϋπηρεσία μας. Κατάργηση του ν.4598/19 (Προσοντολόγιο) και όλων νόμων που απαξιώνουν το πτυχίο και την προϋπηρεσία μας.
  • Το πτυχίο στο κάθε επιστημονικό αντικείμενο, που θα περιλαμβάνει και την παιδαγωγική επάρκεια, να μας εξασφαλίζει το δικαίωμα για μόνιμη και σταθερή δουλεία στο αντικείμενό μας.
  • Μείωση του αριθμού μαθητών στις τάξεις, μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.
  • Κάλυψη όλων των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας σε γενική και ειδική αγωγή, σε όλες τις ειδικότητες και σε όλα τα αντικείμενα με μόνιμους εκπαιδευτικούς.
  • Άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση των 4.500 εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής και όλων των νεοδιόριστων του 2020, 2021, 2022 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διαδικασία να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
  • Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.
  • Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Ο/η εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμος/η με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα με τον διορισμό του.
  • Επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, οργανωμένη από τα πανεπιστήμια.
  • Κατάργηση των ν.4692 και 4823 της αξιολόγησης, της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, της απαξίωσης και διάλυσης του δημοσίου χαρακτήρα του Σχολείου.
  • Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς που να αντιστοιχούν στις σημερινές ανάγκες των εργαζομένων. Επαναφορά όλων των μισθολογικών απωλειών, άμεσων (απώλειες μνημονίου, δώρα, κλεμμένο ΜΚ 2017-19, περιορισμός αφορολόγητου) και έμμεσων (μέσω πληθωρισμού, ακρίβειας στη στέγαση, την ενέργεια κλπ).
  • Όχι στην καταστολή και την επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία. Καμία δίωξη συναδέλφων.
  • Ενιαίο δημόσιο, δωρεάν υποχρεωτικό 12χρονο σχολείο για όλους, µε δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή – εκπαίδευση! Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας.»

 

Τα σωματεία μας δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι κάθε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ θα μας βρει σε θέσεις μάχης, σε θέση μαζικού και ανυποχώρητου αγώνα. Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν από τώρα αγωνιστικές αποφάσεις και να προγραμματίσουν άμεσα κινητοποιήσεις.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στην απεργιακή συγκέντρωση της Πρωτομαγιάς ο Σύλλογος Προοδευτικών Γυναικών Μυτιλήνης

«Διεκδικούμε ό,τι είναι σύγχρονο και αναγκαίο για τη ζωή μας και για το μέλλον των παιδιών μας» τονίζει σε ανακοίνωση του ο Σύλλογος
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ψηφιακό ευ ζην στη μεταουμανιστική εποχή: μια κριτική προσέγγιση

Eρευνητικό πρόγραμμα από το Εργαστήριο Πολιτισμικών Πληροφορικών Συστημάτων του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Πανελλαδική απεργία δημοσίων υπαλλήλων

Τετάρτη 1 Μάη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Επιτυχία για τους μαθητές του 1ου Προτύπου Γυμνασίου Μυτιλήνης

Κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στο διαγωνισμό ACSTAC 2024 του κολεγίου Ανατόλια
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Απεργούν δημοσιογράφοι και εργαζόμενοι στον Τύπο

Οι ομοσπονδίες των δημοσιογράφων και των εργαζομένων στον Τύπο προχώρησαν στην προκήρυξη απεργίας για την Πρωτομαγιά
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στην Πλατεία Σαπφούς την Πρωτομαγιά ο Σύνδεσμος Πολιτικών Συνταξιούχων

«Δεν αντέχουμε την ακρίβεια, τον πληθωρισμό, την πείνα, τη δυστυχία που μας έχουν επιβάλει» σημειώνει στην ανακοίνωση – κάλεσμα για την απεργιακή συγκέντρωση της Πρωτομαγιάς ο Σύνδεσμος
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Νέα Διοίκηση στον Σύνδεσμο Συμβούλων Επιχειρήσεων Βορείου Αιγαίου

Οι εκλογές διεξήχθησαν ηλεκτρονικά
ΜΟΥΣΙΚΗ

Ξεκινούν οι αιτήσεις για το Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης

Για την εγγραφή στην Α τάξη Γυμνασίου
ΥΓΕΙΑ

Καθαρίστηκε ο αύλειος χώρος του Νοσοκομείου Μυτιλήνης

Ευχαριστίες Καμπούρη στον Δήμο Μυτιλήνης για την άμεση ανταπόκριση
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Τροχαίο ατύχημα στη Μυτιλήνη

Συγκρούστηκε φορτηγό με μηχανάκι
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μοσχοβόλησε το σχολείο λαζαράκια!

Τα παιδιά του 15ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης έπλασαν, στόλισαν και έψησαν τα λαζαράκια γεμίζοντας όλους τους σχολικούς χώρους με αρώματα
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Κι από τη Λέσβο πέρασε ο αρχηγός της Θύρας 7

Ιωσήφ Αντιζάς ή «Κοντός»: Το όνομά του είναι το πρώτο που φιγουράρει στο κατηγορητήριο για τα επεισόδια στου Ρέντη και τη δολοφονία του Γιώργου Λυγγερίδη