ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μήπως έρχεται για να μείνει το «Ανεμος»;
Εκπλήξεις περιλαμβάνει η σύμβαση ανάθεση της άγονη γραμμής της Λήμνου στην εταιρεία Aegean Sea Lines
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 11/1/2024
Ενδιαφέρουσες εκπλήξεις περιλαμβάνει η σύμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας με την ακτοπλοϊκή εταιρεία Aegean Sea Lines για την δρομολόγηση του πλοίου «Άνεμος» στην γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα. Συγκεκριμένα, παρότι η εταιρεία σε ανακοίνωση της αναφέρει πως το πλοίο θα παραμείνει στην γραμμή το αργότερο μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου, η σύμβαση προβλέπει πως το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή «από 11 Ιανουαρίου 2024 μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής συμβάσεως της εν λόγω δρομολογιακής γραμμής και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31 Οκτωβρίου 2024». Δηλαδή η σύμβαση κάνει σαφές πως η εταιρεία αναλαμβάνει την υποχρέωση να καλύπτει την γραμμή με το ίδιο πλοίο ή άλλο με ανάλογα χαρακτηριστικά μέχρι το τέλος της τρέχουσας δρομολογιακής περιόδου, εφόσον απαιτηθεί.
Επιπρόσθετα η σύμβαση προβλέπει πως το πλοίο θα εκτελεί τρία δρομολόγια την εβδομάδα στην γραμμή κατά την χειμερινή περίοδο, ενώ την καλοκαιρινή περίοδο (3 Ιουνίου – 1 Σεπτεμβρίου) θα εκτελεί ένα επιπλέον δρομολόγιο με προσέγγιση στο λιμάνι των Μεστών της Χίου. Δηλαδή είναι κάτι παραπάνω από σαφές πως η Aegean Sea Lines ανέλαβε την εξυπηρέτηση της γραμμής χωρίς τον χρονικό περιορισμό που η ίδια έθεσε με την ανακοίνωση της.
Το μίσθωμα ανέρχεται στα 35.164,75 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο είτε προσεγγίζει το λιμάνι των Μεστών είτε όχι. Δηλαδή το μίσθωμα είναι το ίδιο με αυτό που προβλέπεται στον διαγωνισμό που έχει προκηρύξει το υπουργείο Ναυτιλίας για την γραμμή.
Οι παραπάνω προβλέψεις της σύμβασης, πιθανότατα, δείχνουν την αγωνία του υπουργείου Ναυτιλίας να εξασφαλίσει ένα πλοίο για την γραμμή. Ίσως γιατί η ηγεσία του υπουργείου εκτιμά πως ο διαγωνισμός δεν θα ολοκληρωθεί σύντομα.