Ο δρόμος των… εγκαινίων και της εγκατάλειψης
Οδικός άξονας Καλλονής-Σιγρίου ένα σύμβολο της κυβερνητικής αδιαφορίας! Ένα χρόνο μετά τα εγκαίνια από τον Πρωθυπουργό, ο δρόμος παραμένει κλειστός – Αγανάκτηση από πολίτες και Περιφέρεια
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 22/7/2025

Ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής της Λέσβου, ο οδικός άξονας Καλλονής–Σιγρίου, αντί να αποτελεί μοχλό ανάπτυξης και απόδειξη κρατικής συνέπειας, έχει μετατραπεί σε σύμβολο κυβερνητικής ασυνέπειας και αδιαφορίας.
Παρά τα πανηγυρικά εγκαίνια στις 19 Απριλίου 2024 από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, και τις δημόσιες δεσμεύσεις για ένα έργο «ολοκληρωμένο», σήμερα —στην καρδιά της τουριστικής περιόδου του 2025— ο δρόμος παραμένει κλειστός, σε μεγάλο του μέρος, με αποτέλεσμα να προκαλείται χάος στις μετακινήσεις, σοβαρό πλήγμα στον τοπικό τουρισμό και εύλογη οργή στην κοινωνία της Λέσβου.
Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουτζούρης, αν και χωρίς ουσιαστική αρμοδιότητα στο έργο, έχει επανειλημμένα ζητήσει την άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Μέχρι σήμερα, όμως, καμία λύση δεν έχει δοθεί. Αντίθετα, η κυβέρνηση παρακολουθεί απαθής τις επιπτώσεις της δικής της αδράνειας, ενώ το αρμόδιο Υπουργείο σιωπά.
Χρονικό μίας προαναγγελθείσας κοροϊδίας
Το έργο, που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από το Υπουργείο Υποδομών, παρουσιάστηκε ως «εμβληματικό» για το νησί. Τα εγκαίνια έγιναν με κάθε επισημότητα, όμως λίγους μήνες αργότερα, διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις και τεχνικά προβλήματα, τα οποία όχι μόνο δεν αντιμετωπίστηκαν, αλλά αγνοήθηκαν επιδεικτικά.
Στις 5 Δεκεμβρίου 2024, η Περιφέρεια συγκάλεσε σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς και συνέταξε αναλυτική καταγραφή ελλείψεων, η οποία απεστάλη στο Υπουργείο. Στις 21 Δεκεμβρίου, σε νέα σύσκεψη στην Αθήνα, παρουσία και του Βουλευτή Λέσβου Χ. Αθανασίου, ζητήθηκε ρητά να προχωρήσει η αποκατάσταση των προβλημάτων, είτε με επέκταση της υπάρχουσας εργολαβίας, είτε με νέα εργολαβία.Το Υπουργείο δεν έκανε απολύτως τίποτα.
Σαν να μην έφτανε η αδράνεια, την άνοιξη του 2025, το ίδιο το Υπουργείο αποφάσισε την απαγόρευση της κυκλοφορίας σε μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα, επικαλούμενο «λόγους ασφαλείας» εξαιτίας κατολισθήσεων στα πρανή.Δηλαδή, ενώ είχε εγκαινιάσει δημόσια έναν δρόμο ως «έτοιμο προς χρήση», λίγους μήνες αργότερα ομολόγησε ουσιαστικά την ακαταλληλότητά του, χωρίς ωστόσο να προβεί σε καμία εργολαβία αποκατάστασης, καμία χρονοδιάγραμμα, καμία επίσημη δέσμευση.
Η Περιφέρεια εκπέμπει SOS – Η κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα
«Εμείς δεν μπορούμε να επέμβουμε σε έργο που δεν είναι στην αρμοδιότητά μας. Ωστόσο, ως θεσμικοί και ως κάτοικοι αυτού του νησιού, δεν μπορούμε να μείνουμε σιωπηλοί μπροστά σε αυτή την κοροϊδία», δήλωσε ο κ. Μουτζούρης, τονίζοντας πως η Περιφέρεια εξαντλεί τα περιθώρια πίεσης, χωρίς να βρίσκει ανταπόκριση.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, αν και αποδέκτης των καταγγελιών, επιλέγει τη σιγή και την απραξία, εκθέτοντας την ίδια την κυβέρνηση. Αντί για ένα έργο που θα έφερνε ανάπτυξη, ο άξονας Καλλονής–Σιγρίου έχει μετατραπεί σε πολιτικό βαρίδι και καθρέφτη της κεντρικής κρατικής ανεπάρκειας.
Η Λέσβος πληρώνει την αδιαφορία
Ο αποκλεισμός του δρόμου πλήττει όχι μόνο την τοπική κοινωνία, αλλά και τη γενικότερη εικόνα του νησιού. Χιλιάδες τουρίστες ταλαιπωρούνται. Επαγγελματίες στον τουρισμό μιλούν για πλήγμα στην αξιοπιστία της πολιτείας. Ο χρόνος διαδρομής μεταξύ Καλλονής και Σιγρίου έχει επιστρέψει στα επίπεδα της δεκαετίας του ‘90. Το Απολιθωμένο Δάσος και το λιμάνι του Σιγρίου μένουν αποκομμένα από τον κύριο οδικό κορμό.
Το έργο αυτό, που διαφημίστηκε όσο λίγα, κινδυνεύει να μείνει στην ιστορία ως υπόδειγμα επικοινωνιακής διαχείρισης χωρίς ουσία. Ένας δρόμος που εγκαινιάστηκε για φωτογραφίες, όχι για να εξυπηρετήσει την κοινωνία.Και όλα αυτά, χωρίς καμία ανάληψη ευθύνης, χωρίς χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, χωρίς προοπτική.
Η κοινωνία της Λέσβου δεν ζητά υποσχέσεις, αλλά πράξεις. Ο Περιφερειάρχης, οι τοπικοί φορείς και οι πολίτες δεν αντέχουν άλλο την κεντρική ολιγωρία.Ο δρόμος Καλλονής–Σιγρίου δεν είναι ένα ακόμα ανολοκλήρωτο έργο επαρχίας.