× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Μετεγκατάσταση του Μουσικού στον ΟΑΕΔ, αλλά με αυστηρές προϋποθέσεις»

Η απόφαση του ΣτΕ μετά την προσφυγή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, η στέγαση, αλλά και η σίτιση

Γράφει η ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΛΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ Δημοσίευση 29/7/2020

«Μετεγκατάσταση του Μουσικού στον ΟΑΕΔ, αλλά με αυστηρές προϋποθέσεις»
Από παλιότερη κινητοποίηση των μαθητών του Μουσικού Σχολείου

Ξεκάθαρη για τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης είναι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι η μετεγκατάσταση του Μουσικού Σχολείου σε χώρο του ΟΑΕΔ στην Παναγιούδα θα πρέπει να τηρεί τους κατάλληλους όρους και προϋποθέσεις. Η πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου  Μυτιλήνης, Μαρούσα Τσαχάκη μίλησε στο ρ/σ του «Ν» στους 99 στα fm, και στην εκπομπή «Ανθέων 99», όπου παραχώρησε εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη για τη στέγαση των μαθητών, αλλά και τη σίτιση που τη σχολική χρονιά που διανύσαμε δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.

Όσον αφορά το στεγαστικό είναι αρκετά απογοητευμένη, καθώς δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη τα τελευταία χρόνια: «Το τελευταίο διάστημα υπήρχε ένας πολύ μεγάλος αναβρασμός, λόγω της προσπάθειας μετεγκατάστασης του Μουσικού Σχολείου σε χώρους του ΟΑΕΔ, οι οποίοι δεν θα ήταν ιδανικοί για την ομαλή λειτουργία του σχολείου μας. Ακόμα, κάναμε στο συμβούλιο της επικράτειας μια αίτηση ακύρωσης σχετικά με την μεταστέγαση». Η απόφαση του ΣτΕ δεν ακύρωσε την απόφαση ως διοικητική πράξη, όμως πρέπει να τηρηθούν τα κριτήρια ,ώστε να κριθεί ο χώρος κατάλληλος από την επιτροπή καταλληλότητας.

«Πάγωσε» η αγορά του οικοπέδου

Σχετικά με την αγορά οικοπέδου για το Μουσικό σχολείο δηλώνει πως η συγκεκριμένη ενέργεια έχει παγώσει και δεν έχουν κάποια παραπάνω ενημέρωση έως ότου βρεθεί ένας άλλος χώρος.

Ακόμα, δηλώνει πως ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων έχει στραφεί με αιτήματα στον Δήμο που διαχειρίζεται το υπάρχον κτηριακό αποθεματικό των Σχολικών μονάδων, όσον αφορά και την συστέγαση και με τον 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης: «Πρέπει να γίνει μια ορθή κατανομή, ώστε να μπορέσουν να έχουν και τα δύο σχολεία τις αίθουσες που τους αναλογούν, βάση των αναγκών τους.  Το θετικό είναι ότι η σχέση με την διοίκηση του άλλου σχολείου».   

Υπήρξε επικοινωνία και με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, κ. Κατσαβέλληγ για την κατανομή του χώρου των δύο σχολείων, ώστε να δοθούν λύσεις βάση νομίμων διαδικασιών.

Τέλος, τόνισε: «Αυτήν την χρονιά δεν υπήρχε σίτιση για τα παιδιά του Μουσικού, όμως έχουμε συζητήσει για την νέα χρονιά μήπως μπορέσουμε να βρούμε μια λύση και για αυτό το πρόβλημα».

 

Αναλυτικά ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αναφέρει στο «Ν»:

«Σχετικά με την πρόταση προσωρινής μετεγκατάστασης του Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης σε κτήριο του ΟΑΕΔ και του «κλίματος» που εσφαλμένα προσπαθεί να δημιουργηθεί, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων των Μαθητών του Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης, δια του ΔΣ του, κρίνει σκόπιμο να παράσχει μια σειρά διευκρινήσεων που θεωρεί πως θα συμβάλουν στην σφαιρικότερη εικόνα, για το ζήτημα. 

Σχετικά με την αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας αναφέρουμε πως η απόφαση για την αίτηση ακυρώσεως στο ΣτΕ για το θέμα της μεταστέγασης του Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης στον ΟΑΕΔ, ήταν αποτέλεσμα ψήφισης της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων της 14ης Οκτωβρίου 2019. Μάλιστα, επειδή επρόκειτο για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, ακολούθησε Σχολικό Συμβούλιο όπου, στην συνεδρίαση της 31ης Οκτωβρίου 2019, αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ η συνεργασία με δικηγόρο, τόσο για το θέμα του ΟΑΕΔ όσο και για το θέμα της ανακατανομής στο υπάρχον σχολικό συγκρότημα. Βάσει των ανωτέρω, τα ΔΣ του Συλλόγου έπραξαν αναλόγως. Απόψεις και προβληματισμοί που αναφέρονται στα Μέσα, ως προερχόμενα από γονείς, εάν όντως ισχύουν, είναι απολύτως θεμιτά, αποδεκτά και σεβαστά, αλλά δεν αποτελούν αποτέλεσμα των συλλογικών δημοκρατικών διαδικασιών του Συλλόγου.

Η απόφαση του ΣτΕ δεν ακύρωσε τη διαδικασία παραχώρησης, ως διοικητική πράξη, στον Δήμο Μυτιλήνης ενός κτιρίου που ανήκει στον ΟΑΕΔ, πλην όμως τονίζει ότι θα πρέπει να ακολουθηθούν αυστηρά τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες ένας χώρος κρίνεται κατάλληλος για εκπαιδευτήριο, και δη για Μουσικό Σχολείο. Σημειώνεται δε, ότι στην απόφαση του ΣτΕ αναφέρεται ρητώς το: «Εάν δε το ακίνητο δεν κριθεί τελικώς κατάλληλο για τη στέγαση διδακτηρίου και, ως εκ τούτου, δεν καταστεί δυνατή η πλήρωση του σχετικού όρου της παραχωρήσεως, η απόφαση παραχώρησης ανακαλείται».

Η επιτροπή καταλληλότητας οφείλει να εξετάσει αν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις για να στεγαστεί εκεί το Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης και οι 150 μαθητές του, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Θέματα που οφείλει να εξετάσει η Επιτροπή Καταλληλότητας αφορούν ζητήματα κτηριακής επάρκειας αλλά και ασφάλειας των μαθητών. 

 

Πιο συγκεκριμένα, έγγραφο της ΚΤΥΠ προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου (34378/Α2/1-3-2018),  τονίζει ότι «τα μουσικά σχολεία έχουν μεγαλύτερες κτηριακές ανάγκες από τις μονάδες γενικής παιδείας και κατά συνέπεια το μέγεθος τους είναι αρκετά μεγαλύτερο. Για παράδειγμα, για Μουσικό Σχολείο 240 μαθητών έχει δοθεί κτηριολογικό πρόγραμμα 4.860τμ και για Μουσικό Σχολείο 150 μαθητών 4.150τμ. Σε αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο απαραίτητος αύλειος χώρος». Συνεπώς, οι ανάγκες σε χώρους διδασκαλίας είναι φυσικά πολλαπλάσιες των 800 και κάτι τετραγωνικών που διέθεσε ο ΟΑΕΔ. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η μεταστέγαση του ΜΣΜ σε άλλο χώρο, έχει νόημα, μονάχα εάν πρόκειται για βελτιωμένες συνθήκες σε σχέση με την παρούσα κατάσταση, και αφού προηγουμένως ο Δήμος, ως αρμόδιος, έχει εξασφαλίσει την πλήρη αξιοποίηση του κτηριακού αποθέματος στην περιοχή ευθύνης του.

 

Η Υπουργική απόφαση για τη μεταστέγαση στον ΟΑΕΔ, ορίζει ότι παραχωρείται ένα μόνο τμήμα του κτηρίου, συγκεκριμένα το τμήμα ένα (Ι), και όχι ολόκληρο το κτήριο. Ο χώρος που παραχωρείται στο Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης περιλαμβάνει 9 κοιτώνες στον πρώτο όροφο και 3 αίθουσες διδασκαλίας στο ισόγειο οι οποίοι δεν επαρκούν για τις ιδιαίτερες κτηριακές ανάγκες του Σχολείου.

Σ’ένα Μουσικό Σχολείο διδάσκονται όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας. Επιπλέον, διδάσκονται τα μουσικά μαθήματα τάξης και τα ατομικά μουσικά μαθήματα (100526/Δ2 ΦΕΚ 2629/2019). Συνεπώς, καθημερινά, κάθε τμήμα έχει και ατομικά και ομαδικά μουσικά μαθήματα, πλέον των μαθημάτων Γενικής Παιδείας. Όσον αφορά στα ατομικά μουσικά μαθήματα, τα οποία διδάσκονται σε καθημερινή βάση, οι μαθητές μαθαίνουν υποχρεωτικά τρία μουσικά όργανα (πιάνο, ένα παραδοσιακό όργανο και ένα όργανο επιλογής). Αυτό σημαίνει ότι, όταν στο πρόγραμμα, για παράδειγμα, το Α1, την Πέμπτη, 3η ώρα έχει ατομικό μουσικό όργανο, οι 18 μαθητές του τμήματος θα πρέπει να «σπάσουν» ταυτόχρονα σε 18 αίθουσες για να κάνουν το μάθημα τους ατομικά. Είναι συνεπώς αυταπόδεικτο, πως οι παραπάνω αναφερόμενοι χώροι του κτηρίου του ΟΑΕΔ δεν επαρκούν.

Επιπλέον, τα μουσικά σύνολα είναι υποχρεωτικό μάθημα του Σχολείου σε όλες τις τάξεις. Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα τα μουσικά σύνολα διδάσκονται ταυτόχρονα για όλο το Σχολείο. Μουσικά σύνολα, σημαίνει 40-50 μαθητές ανά σύνολο, άρα δημιουργείται ανάγκη για την ύπαρξη πολύ μεγάλων αιθουσών, πέρα από των κανονικών αιθουσών διδασκαλίας, τουλάχιστον 3 των 80 τ.μ. Στο παραχωρούμενο κτήριο του ΟΑΕΔ δεν υπάρχουν μεγάλες αίθουσες για μουσικά σύνολα.

Ο πρώτος όροφος που βρίσκονται οι κοιτώνες, δεν είναι καν προορισμένος για να λειτουργήσει ως εκπαιδευτήριο και ως εκ τούτου για να χρησιμοποιηθεί θα χρειαστεί αλλαγή χρήσης, εφ’όσον όμως πληρούνται οι προυποθέσεις: Κάθε ένας από τους εννέα κοιτώνες που παραχωρούνται για αίθουσες διδασκαλίας είναι 25 περίπου τ.μ. με ένα παράθυρο που καλύπτει το 1/10 της τάξης (Εικ 1). Σύμφωνα με τα κριτήρια καταλληλότητας για εκπαιδευτήρια πρέπει να καλύπτει το 1/5.

Ο διάδρομος που υπάρχει στον πάνω όροφο, για να βγαίνουν οι μαθητές από τις αίθουσες διδασκαλίας είναι πλάτους 1.80Μ, ενώ στον κάτω όροφο είναι 1.60Μ (Εικ.2). Σύμφωνα με τα κριτήρια καταλληλότητας πρέπει να είναι πλάτους τουλάχιστον 2.50-3.00Μ για σημαντικούς λόγους ασφαλείας (εγκατάλειψη του κτηρίου σε περίπτωση σεισμού, πυρκαγιάς, αποφυγή συνωστισμού στους διαδρόμους και στις κλίμακες για την αποφυγή τραυματισμών με κίνδυνο απώλειας ζωής, κλπ)

Δεν υπάρχει έξοδος κινδύνου από το κτήριο.

Δεν υπάρχει ικανός αύλειος χώρος και γήπεδα όπως ορίζεται για ένα εκπαιδευτήριο.

Δεν υπάρχει χώρος κατάλληλος για φύλαξη οργάνων, τα οποία αποτελούν δημόσια περιουσία. Στα Μουσικά Σχολεία, όσον αφορά στα μουσικά μαθήματα τάξης, είναι απαραίτητο σε κάθε αίθουσα να υπάρχει ένα πιάνο. Γι’ αυτόν τον λόγο κάθε Μουσικό Σχολείο έχει από 20-40 πιάνα, τουλάχιστον. Επιπλέον, υπάρχει πλούσιος και ιδιαίτερα ακριβός, μουσικός εξοπλισμός, ο οποίος απαιτεί συγκεκριμένες συνθήκες συντήρησης, αποθήκευσης και φύλαξης.

Υπάρχουν βέβαια και πολλές άλλες προυποθέσεις που πρέπει να υφίστανται για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτήριο (πχ μη γειτνίαση με συγκεκριμένες δραστηριότητες, κλπ) και που θα εξετασθούν από την Επιτροπή Καταλληλότητας στο σύνολό τους.

Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε πως γίνεται εμφανές πως ο προσφερόμενος χώρος για την «προσωρινή» μεταστέγαση του Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης είναι προβληματικός τόσο ως προς την επίλυση των διδακτικών αναγκών και της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου, όσο και για την ασφάλεια των μαθητών. Η Επιτροπή Καταλληλότητας βέβαια θα κρίνει, βάση της νομοθεσίας που πρέπει να τηρηθεί απαρέγκλιτα, την καταλληλότητα του χώρου για χρήση ως εκπαιδευτήριο για Μουσικό Σχολείο 150 μαθητών.

Ως γονείς, που επιθυμούμε να λαμβάνουν τα παιδιά μας την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση κάτω από τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, θα αποδεχθούμε λύση στέγασης που θα καλύπτει αυτές τις προυποθέσεις και θα συνεχίσουμε την προσπάθειά μας προς αυτό, όποτε αυτό απαιτηθεί».

 

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Στο ΚΥΤ Λέσβου ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ

Επισκέφτηκε όλους τους χώρους των ιατρείων του ΕΟΔΥ καθώς και τους χώρους των νέων εργαστηρίων
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

«Με συνέπεια και αποτελεσματικότητα εκπληρώνουμε τις δεσμεύσεις μας»

Δήλωση του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου Νότη Μηταράκη μετά την σημερινή απόφαση του Eurogroup για μονιμοποίηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

«Αδειάζει» σιγά σιγά η Λέσβος

Κάτω από 6.000 σήμερα ο αριθμός αιτούντων άσυλο που διαμένει στο ΚΥΤ και σε άλλες δομές στο νησί
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Μόνιμη η μείωση ΦΠΑ εφόσον λειτουργεί δομή

30% μειωμένοι οι συντελεστές ΦΠΑ σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ξεκαρδιστικά «e‑stories από τα παλιά» με 3ο βραβείο

Σημαντική διάκριση για το Θεοφράστειο Δημοτικό Σχολείο Ερεσού, η ταινία του οποίου έκλεψε την παράσταση στον στον 11ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κλειστά τα σχολεία της Βρίσας και το Ειδικό της Μυτιλήνης

Διαπιστώθηκαν κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πρώτο βραβείο από το Δίκτυο ΔΑΦΝΗ στο 3ο Λύκειο Μυτιλήνης

Για τη συμμετοχή του στο διαγωνισμό με τίτλο «Τα νησιά μας φάροι βιώσιμης ανάπτυξης»
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Τριήμερο στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Δραστηριότητες στη φύση για μικρούς και μεγάλους
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Αυξημένα μέτρα Τροχαίας εν όψει τριημέρου του Αγίου Πνεύματος

Από 18 έως 21 Ιουνίου, σε όλο το οδικό δίκτυο
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ζητά βοήθεια για να κρατήσει τα παιδιά της

Έκκληση από Μυτιληνιά τρίτεκνη μητέρα που ζει στην Αθήνα
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Ευκαιρίες για ανέγερση Ειδικών και Μουσικών Σχολείων στο νέο ΕΣΠΑ»

Στην προσπάθεια της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου να στηρίξει την Εκπαίδευση, την ανέγερση νέων σχολείων και τη Δια Βίου Μάθηση αναφέρεται ο αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Στέλιος Καμπούρης
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Από το τραύμα της προσφυγιάς, στην αγάπη για τη μόρφωση

Πολωνοί, Ισπανοί και Αθηναίοι ξεναγούνται αυτές τις μέρες στο νησί μας- Για το πρόγραμμα Erasmus μίλησε η καθηγήτρια Κ. Σελάχα από το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ