Η κοινωνική δυσαρέσκεια φοβίζει την κυβέρνηση
Πρώτες αναφορές για μείωση του ΦΠΑ ως αντιστάθμισμα του πληθωρισμού
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 11/1/2022
Με μεγάλη καθυστέρηση η κυβέρνηση άνοιξε την συζήτηση για την μείωση του ΦΠΑ προκειμένου να αντιμετωπισθεί το κύμα της ακρίβειας. Έστω και έτσι η κυβέρνηση δείχνει να αντιλαμβάνεται τον κοινωνικό αναβρασμό και την ευρύτατη κοινωνική δυσαρέσκεια που συνεχώς αναπτύσσονται.
Σε δηλώσεις του ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης μεταξύ άλλων είπε: «Έχουμε βάλει μια άσκηση στο καλάθι της νοικοκυράς για να δούμε που πρόκειται να κυμανθεί τους επόμενους μήνες. Δουλεύουμε για να δούμε που πρόκειται να έχουμε το επόμενο διάστημα λογικά τις μεγαλύτερες αυξήσεις για να δούμε και αυτό το θέμα, αν γίνεται δια της φορολογίας να παρέμβουμε σε ορισμένα είδη έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανακουφίσουμε αυτό το αναπόφευκτο πληθωριστικό κύμα. Είναι ανοικτό το ενδεχόμενο για αυτό το μέτρο, αν δούμε ότι οι αυξήσεις είναι υπερβολικές, να πάρουμε επιπλέον μέτρα για να ελέγξουμε το κύμα της ακρίβειας. Σας διαβεβαιώ ότι η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός προσωπικά είναι πάνω από αυτό το θέμα, όπως σε όλα. Δεν έχουμε αφήσει κανέναν μόνο του και κανέναν στην τύχη του... Κάνουμε την άσκηση για το καλάθι της νοικοκυράς για να εξετάσουμε τα μέτρα τα οποία μπορούμε να πάρουμε, για να το κάνουμε αυτό λιγότερο οδυνηρό. Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι οι επόμενοι 2 με 3 μήνες θα είναι δύσκολοι στον τομέα της ακρίβειας.»
Στις 13 Ιανουαρίου, αναμένονται οι ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό Δεκεμβρίου 2021 και εκεί θα υπάρχει ένα σαφές στίγμα για την πορεία των τιμών. Στο μεταξύ όμως, όπως είπε και ο υπουργός, οι καταναλωτές βρίσκονται ήδη ενώπιον ενός νέου κύκλου ανατιμήσεων, το οποίο προσπαθεί να διαχειριστεί η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη οι αλυσίδες λιανικής και οι προμηθευτές το προηγούμενο διάστημα προσπάθησαν να απορροφήσουν, όσο μπορούσαν τις αυξήσεις, που κυρίως προέρχονται από την εκτόξευση των πρώτων υλών και την ενέργεια, ενώ τα περιθώρια να απορροφήσουν περαιτέρω αυξήσεις έχουν εξαντληθεί, ειδικά λόγω του ενεργειακού κόστους, που σε επίπεδο λειτουργικών εξόδων για τα σούπερ μάρκετ φτάνει το 20% του συνολικού κοστολογίου.